جدیدترین اخبار کرونا در ایران| ۲ هفته تعطیلی برای مهار دلتا / ۳۸۳۵ فوتی در دو هفته اخیر/ منتظر رکوردهای تازه باشیم + نقشه و نمودار

بررسی روند فعالیت ویروس دلتا در دو هفته اخیر نشان می‌دهد ویروس منحوس همچنان درحال گسترش دامنه فعالیت‌هایش در اقصی نقاط کشور است.

به‌گزارش مشرق، ۱۸ ماه از آغاز همه‌گیری کرونا گذشته و اکنون در سیر صعودی پیک پنجم با فعالیت ویروس دلتا قرار گرفته‌ایم. کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به قدرت سرایت‌بسیار بالای ویروس دلتا که هم اکنون در جای جای کشور فعال شده معتقدند برای جلوگیری از ادامه روند بحرانی و صعود شاخص‌ها در روزهای آتی بهترین و کم هزینه‌ترین راهکار تعطیلی دو هفته‌ای کشور به صورت کامل با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

این گروه تاکید دارند با درنظر گرفتن کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌ها از سوی هموطنان و روند افزایشی شاخص‌ها در دوره‌های میان مدت لازم است برای مهار ویروس سرکش و چموش دلتا این قرنطینه به صورت کامل اجرایی شود؛ چون در غیر این صورت تبعات فعالیت دلتا برای نظام بهداشت ودرمان ایران مشکلات عمده‌ای ایجاد می‌کند و احتمالا تاب‌آوری آنها یارای مقابله به ویروس دلتا را نخواهد داشت.

در این زمینه کارشناسان با اشاره به شاخص‌ها می‌گویند: بررسی دو هفته‌ای تغییر آمارها نشان می‌دهد از تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ جهش میزان بیماران جدید شناسایی شده بیانگر رشدی معادل ۴۶.۵ درصد، میزان بستری‌ها ۷۳.۱ درصد، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۲۵.۳ درصد و نهایتاً رشد ۸۷.۶ درصدی موارد مرگ داشته‌ایم که روند با درنظر گرفتن آغاز تعطیلات شش روزه اخیر اواخر هفته آینده کاملاً نشان می‌دهد که واقعیت دلتا و قابلیت مشکل آفرینی آن چیست؟

کارشناسان با تاکید براینکه تعطیلات شش روز دولت نه تنها اثرگذاری مثبتی برای جلوگیری از گسترش ویروس دلتا در ایران نداشت معتقدند: این تعطیلات به نوعی به آتش زیرخاکستر همه‌گیری دمیده است و اکنون باید منتظر دستاوردهای منفی این اتفاق غیرکارشناسی باشیم که برای مدیریت آن اگر زودتر اقدام نکنیم تبعات سنگین و نگران کننده‌ای را تجربه می‌کنیم تا جایی که احتمالا مرداد ۱۴۰۰ رکوردی شوم از موارد فوتی در ۱۸ ماه اخیر خواهد شد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی

جواد آقازاده، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با فوت هفت نفر دیگر همانند دیروز، شمار فوتی‌ها به چهار هزار و ۹۱۲ نفر رسید.

وی تصریح کرد: همچنین موارد جدید ابتلا به کرونا ۶۶۴ نفر بوده و تاکنون در مجموع ۱۹۵ هزار و ۴۷۰ نفر در استان آذربایجان‌غربی به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته ۴۷۱ بستری مشکوک و ۲۱۱ بستری آی سی یو در بیمارستان‌ها به ثبت رسید.

وی افزود: تعداد بستری سندروم حاد تنفسی نیز یک هزار و ۹۰ نفر و تعداد افراد بیماری که تحت ونتیلاتور قرار گرفتند ۳۱ نفر شد.

آقازاده گفت: همچنین تعداد دو هزار و ۵۲۷ نفر واکسن دریافت کردند تا تعداد کل واکسیناسیون به ۳۸۱ هزار و ۸۳۰ نفر برسد.

استان کرمان

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه کرمان یکی از بحرانی‌ترین استان‌های کشور در بروز کرونا است اظهار داشت: نسبت به پیک قبل کرونا بیش از ۳۰ درصد تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان افزایش یافته و تخت ها به شدت در حال اشغال شدن و بیماران بدحال تر هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته گفت: در حال حاضر نزدیک به هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند که از این تعداد حدود هزار و ۱۰۰ بیمار در حوزه علوم پزشکی کرمان بستری است و ما ظرفیت سازی می کنیم تا بیماران در راهرو و یا روی برانکارد بستری نشوند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و ۵۳ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۸۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۹۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۱۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۷۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۸۶ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۲۱۲ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۲۸ هزار ۹۱۷ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۶ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۳ هزار و ۵۷۱ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۳۷۴ هزار و ۶۶۷ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۸۸ هزار و ۱۹۸ مورد است.

استان بوشهر

سعید کشمیری، از تزریق حدود ۲۰۰ هزار واکسن کرونا در این استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۲۶ هزار نفر ۲ دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه اکنون افراد بالای ۴۵ سال در حال دریافت واکسن هستند افزود: ۶۴ درصد جمعیت ۴۵ سال به بالاتر، ۳۵ درصد جمعیت ۴۵ تا ۵۰ سال، ۶۶ درصد جمعیت ۵۰ تا ۶۰ سال و ۸۱ درصد افراد ۶۰ سال به بالاتر در استان بوشهر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از آغاز تزریق واکسن کرونا به فرهنگیان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: مددجویان زندان‌ها، کارکنان ندامتگاه‌ها، بیماران خاص و برخی از کارکنان گروه بهداشت و درمان در حال دریافت واکسن هستند.

وی روند ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر را صعودی دانست و خاطر نشان کرد: روز گذشته ۶۷۰ نفر بیمار جدید شناسایی شد و ۱۵۲ نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند.

کشمیری، با اشاره به ثبت ۱۰ فوتی دیگر به سبب ابتلا به کرونا تصریح کرد: روز گذشته ۶ آقا و ۴ خانم با سن ۴۵ تا ۸۴ سال در استان بوشهر به سبب ابتلا به کرونا فوت کردند و تعداد جان‌باختگان کرونایی استان به یک‌هزار و ۴۳۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۰ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله به کرونا استان بوشهر از اشغال همه تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: ۷۲۸ نفر اکنون در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که نشان از تکمیل ظرفیت تخت‌ها است.

استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی اظهار داش: شمار مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی به ۳۲۲ مورد رسید.

سیدمحمد جمالیان افزود: از مجموع بیماران جدید شناسایی شده، ۶۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۲۶۱ نفر از بیماران جدید شناسایی شده نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: با احتساب ۳۲۲ مورد ابتلای جدید، تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۶۹ هزار و ۲۸۸ نفر رسیده است.

جمالیان بیان کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده که بر این اساس تعداد فوتی‌ها به دو هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خطاب به مسئولان نیز گفت: خارج از سند ملی تقاضای واکسیناسیون از دانشگاه نداشته باشید، برنامه واکسیناسیون افراد بر اساس سند ملی در استان مرکزی انجام شده و می‌طلبد که مدیران خارج از سند ملی تقاضای واکسیناسیون از دانشگاه نداشته باشند.

وی افزود: با وجود افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی هیچ‌گونه اقدامی مبنی بر کمک به کادر درمان در هفته گذشته انجام نشده‌است.

جمالیان ادامه داد: تالارها، باغ‌ها، شهربازی و باشگاه‌های ورزشی استان مرکزی با وجود آغاز پیک پنجم کرونا فعال هستند و برای مقابله با شیوع سریع و بالای سویه دلتا در استان، نیاز است با ورود دستگاه‌های متولی زمینه تعطیلی این واحدها فراهم شود.

رئیس علوم پزشکی اراک به کاهش شدید درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: بدهی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه دارو ۹۶۰ میلیارد ریال شده، اما با وجود این بدهی‌ وضعیت انبارهای دارویی استان مناسب است.

جمالیان خاطرنشان کرد: ۱۹۶ هزار و ۳۷۳ نفر در استان مرکزی تاکنون دُز نخست و ۷۱ هزار و ۳۳۰ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌ و سرعت واکسیناسیون در استان با اقدامات انجام شده در حال افزایش است و بر اساس اطلاعات موجود میزان درگیری و مرگ و میر افراد بالای ۶۵ سال که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به بیماری کرونا در استان مرکزی روند کاهشی داشته و تنها یک فرد ۹۵ ساله که این واکسن را دریافت کرده بر اثر این بیماری جان باخته است.

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی که این روزها با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند٬ با کمبود کادر درمان و امکانات درمانی نیز مواجه است اما در این میان انتشار تصاویری از فداکاری یک پرستار فاروجی در بخش بیماران کرونایی٬ روح امید را دوباره زنده کرد.

پیمان فیضی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در توضیح این تصاویر اظهار داشت: این تصاویر مربوط به یک پرستار اورژانس بیمارستان شهدا فاروج است که سرم به دست در حال خدمت به بیماران کرونایی است.

با توجه به حجم سنگین بستری بیماران کرونایی در روزهای اخیر و ظرفیت کم کادر درمانی و فضای بیمارستانی خراسان شمالی٬ پرستاران این روزها در شیفت‌هایی طولانی در حال خدمت به مردم هستند که این موضوع بار سنگین جسمی و روحی را به کادر درمان منتقل کرده و باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.

هم‌اکنون٬  ۴۶۶ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان اصفهان

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۳۰۰۵ نفر بودند که ۱۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۴۶۹  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت  ۳۰۰ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد  ۳۵۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۲۴  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد  ۱۶ نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان ایلام

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۴۴ هزار و ۳۸۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۳۰۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۲۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۰۸ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۴۱ هزار و ۹۹۸ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان یک مورد در شهرستان ایلام و یک مورد مربوط به شهرستان دره شهر گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۸۳۲ نفر بوده است.

استان البرز

مهرداد بابایی، در مورد آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان البرز اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۰۰ شهروند استان البرز به مراکز بهداشتی و درمانی استان البرز مراجعه کردند.

وی افزود: به دلیل بی توجهی و عادی انگاری در  شرایط کرونایی میزان مراجعات بیماران غیر کرونایی نیز به مراکز درمانی استان رشد قابل توجهی داشته است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های کرونایی در استان تکمیل شده است و در حال حاضر به صورت ساعتی و بسیار مشکل مدیریت می شود، بیان کرد:در حال حاضر برای بستری بیماران مشکلات زیادی داریم.

بابایی با بیان اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با شرایط کرونا باید جدی گرفته شود، ادامه داد: در حال حاضر بیماران اورژانسی غیر کرونایی به شدت افزایش یافته است.

استان خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۹۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴۱ بیمار جدید شامل ۲۷ مورد بستری و ۱۴ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۴ مورد از بیرجند، بشرویه، نهبندان و درمیان هر کدام یک مورد، زیرکوه و سربیشه هر کدام ۲ مورد، قاین ۷ مورد و طبس ۱۳ مورد جدید شناسایی شد.

وی با بیان اینکه همچنین از ۸۵۴ تست سریع ۲۷۹ بیمار جدید شناسایی شد، بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۸۳ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا روز گذشته ۶۷ هزار و ۵۳۴ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۴ هزار و ۸۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدی زاده با بان اینکه در شبانه روز گذشته با ثبت ۳ مورد فوت جدید در استان تعداد فوتی‌های کرونا در استان به ۹۵۹ نفر رسید، یادآور شد: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۱۰۹ هزار و ۳۸۰ نفر رسید و تا کنون ۲۹ هزار و ۵۵۵ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان هرمزگان

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: شرایط هرمزگان در حال حاضر بسیار بحرانی است و آمارهای مختلف روندی صعودی دارند. 

وی افزود: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا ۴۰۱۱۶۳ و اکثر تست‌های اخیر مثبت بوده و روند بیماریابی رشد دارد. 

نوروزیان گفت: روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان صعودی است و تخت‌های فعلی با توجه به حجم مراجعات پاسخگو نیست، از این رو با توجه به شدت بیماری بیماران زیادی در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۱۳ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۸ بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت ۲۳ بیمار نیز وخیم گزارش شده است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دیگر آمار نگران کننده رشد فزاینده بیمارانی است که در منازل خود قرنطینه هستند در حال حاضر در استان این بیماران مرز ۱۶ هزار را شکسته و به ۱۶۳۳۳ نفر رسیده است. 

وی تاکید کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان ۸ بیمار دیگر شامل ۵ مرد و ۳ زن در محدوده سنی ۳۸ الی ۹۰ سال از شهرستان‌های بندرعباس (چهار نفر )، رودان (۲ نفر)، قشم، پارسیان هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به ۱۷۰۷ نفر رسید. 

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    تعطیلی که روش نظارت نباشه به هیچ دردی نمیخوره همین تیتر الان باعث شده یک عده چمدون ها رو ببندن منتظر باشن تا روز اعلام تعطیلی بزنن به دله جاده قطعا جریمه مد نظر رو هم گذاشتن کنار
  • ابوالفضل IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    این ویروس اومد که لیاقت و توانایی حاکمان ایران رو نشون بده و چه خوب هم نشون داد در حالی که دنیا کنترلش کرده ما تازه تو پیک پنج و شش گیر کردیم این ویروس مامور خداوند بود
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      3 3
      ملعون از استادیوم های خالی المپیک و آمار کشته های اربابانت مشخصه
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    یکیشون گفته مردم حق انتخاب نوع واکسن را ندارند مشرق بهشون بگو زر نزنن
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    زودتر من چندین ویزیت دارم که بخاطر این وضعیت نرفتم
  • احمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    تف بشرفتون که تکلیفتون باخودتون معلوم نیست
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 1
    خواهشا الآن دیگر زمان قرنطینه نیست اگر واکسن دارید تزریق کنید اگر هم ندارید حداقل تا حد امکان جلوی جشنها و میهمانیها رو بگیرید اگر امروز آمار روز به روز بیشتر و بیشتر میشود علتش را باید در مراسمهای عمدتا عروسی قبل ماه محرم جستجو کنید همه چون محرم و صفر پیش روست مراسمهای جشن وعروسی رو تو این سه چهار ماه اخیر برگزار کرده اند که این موجب خیز بلند کرونا شده خیلی راحت میتونید با یه سرچ ساده اینستاگرامی لایوهای زنده مراسم رو ببینید منشا خیز کرونا اینهاست جلوی اینا رو بگیرید با تعطیلی کسب و کار مردم تو این تورم و وضع بازار که نشد قرنطینه من قول بهتون میدم به محض تعطیلی آمار به حد اعلای خودش خواهد رسید چرا؟ چون در ایران، این جا افتاده که تعطیلی یعنی مسافرت و گردشو میهمانی، در خانه ماندن و قرنطینه مفهومی ندارد.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 2
    دکتراکبری استاد بهداشت این نامه وزیر به رهبر انقلاب برای تعطیلی ۲هفته ای را فرافکنی و انداختن مسئولیت کار به گردن ایشان تلقی و نکوهش کرد
  • علی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    کدام تعطیلی باعث کم شدن کرونا شد این ملت بجای خانه نشینی رو به گشت و گذار می اورند که شیوع کرونا را بیشتر می کند سر کار باشند بهتر است تا تعطیل بودن
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    چطور به مسئولين فهماندكه كرونا كشور را دارد ميبلعد و تعطيلى سه هفته اى كشور كمترين كمكى به جان ملت ايران خواهد بود مردمى كه توان خريد براى سيركردن شكم بچه هايشونداره چطور ميتواند ماسك وصابو وپروتكل هاى بهداشتى را رعايت كند مگر اينكه ازخانه خارج نشوند سيستان وبلوچستان هرمزگان دشتيارى بشاگرد فاجعه انسانى در راه است
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 1
    کاسبان کرونا برای چندین سال برنامه ریزی کرده اند دستشان برای مردم رو شده مشرق لطفا کلیپی که در فضای مجازی داره دست به دست میشه و ظاهرا جناب مردانی از شاگردان فائوچی و از اعضای ستاد کرونا در ایران در حالی که ماسک نزده دارد بنزین می زند مشرق تحقیق کن اگر راست باشد طبل رسوایی اینها به صدا درآمده
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این داستان اصفهان بجز کاشان و آران و بیدگل، آدم رو یاد سوهان فروشی حاج حسین و پسران بجز ناصر میندازه. اگه جزو استان اصفهان هستن دیگه بجز چه صیغه ایه؟!
  • کارگر ایرانی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    پول نفت بادآورده در ایران زیاد هست و باید یک کم رنج رعیت ایران را ببینند و از پول نفت به مردم به صورت بلاعوض بدهند و اعلام حکومت نظامی کنند ولی حکومت وقت ایران توقع داره تعطیلی و قرنطینه سراسری ایجاد کنه و پول نفت رو هم به رعیت نده و در عوض پول نفت در خدمت چپاول کارمندان دولت و قشر مرفه چند درصدی حکومت باشد و رعیت بدون پول و با طعم گشنگی تحمل تعطیلی و قرنطینه کنه!!!!
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    شرایط اخرالزمانی هست مردم چرامراعات نمی کنید وقتی دولت برای جانتان ارزش قائل نیست ومیزان واکسیناسیون درحدشوخی هست چاره ای جز مراعات نیست واقعا رعایت بهداشت درحد صفره ومردم بااغوش باز مرگ را بغل کرده اندخدایا خودت به فریادمردم برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس