کد خبر 1253178
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
آخرین جلسه هیات دولت

مرور فرافکنی‌های برخی دولتمردان حاکی از بهانه‌جویی ۸ ساله آنها با ادبیات مختلف و عدم پذیرش مسئولیت خود در اداره نادرست دولت دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: در این زمینه روزنامه فرهیختگان ضمن مرور برخی از این ادبیات بهانه‌جویانه نوشت: به نظر می‌رسد در حسن روحانی، یک دگردیسی شکل گرفته باشد. او درحالی در ۳ سال گذشته همه ناکامی‌هایش را به تحریم‌ها پیوند زده که ۸ سال پیش معتقد بود «همه ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت.» او در آن سال‌ها حتی کاهش ارزش پول ملی را نیز ناشی از «سوءمدیریت دولت» وقت می‌دانست اما اکنون و در آخرین روزهای عمر دولتش، هم حاضر نیست از سوءمدیریت دولت در شکل‌گیری وضعیت فعلی و همچنان از تحریم‌ها سخن بگوید. اگرچه دقایقی پس از اینکه دونالد ترامپ در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ از برجام خارج شد، حسن روحانی از «خارج شدن یک موجود مزاحم از برجام» ابراز خوشحالی کرد اما کمی بعد و به‌ویژه پس از سال ۹۸، او موی هر بحرانی را به ترامپ و خروجش از برجام گره می‌زد و به مردم برای «لعنت» فرستادن، آدرس کاخ سفید را می‌داد.

حالا که چند ماهی است که ترامپ از کاخ سفید خارج شده، او انگشت اتهام را به سوی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام نشانه رفته است. اگرچه کسی نمی‌تواند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران را کتمان کند اما حسن روحانی ۸ سال قبل و پیش از اینکه قدرت را در ایران به دست گیرد، تحریم‌ها را آنقدر که امروز از آن می‌گوید، مهم نمی‌دانست و از سوءمدیریت دولت گلایه می‌کرد. او سال ۹۲ صراحتا عنوان کرده بود: «اگرچه تورم و تحریم با هم در ارتباطند اما اگر تحریم هم نمی‌بود ما تورم را داشتیم. الان دولت نقدینگی را به ۷ برابر افزایش داده است. وقتی نقدینگی زیاد باشد، گرانی هم خواهد بود. این کاهش ارزش پول ملی هم به معنای تورم جدید است.» روحانی علت نزول رشد اقتصادی کشور در دولت دهم را ناشی از مدیریت داخلی می‌دانست. او سال ۹۲ از رفع تحریم‌ها و درآمدهای سرشاری گفت تا مردم دیگر به یارانه نیاز نداشته باشند اما اکنون با ۸۰۰ تحریم اضافه، درحال جمع کردن وسایلش از پاستور است.

فرهیختگان در ادامه برخی ادبیات بهانه‌جویانه روحانی، جهانگیری، ربیعی و... دیگران را ظرف ۸ سال گذشته مرور کرده است.

- دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرده که با خزانه خالی و انبوهی از بدهکاری مواجه بوده است.

- در هشت سال دولت قبل بلایی بر سر کشور آوردند که آثار آن حتی در ابعادی از خسارت جنگ بدتر و عمیق‌تر بود.

- آمار تورم، رکود و درآمد سرانه مردم در سال ۹۱ آنقدر بد بوده که هرچه تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم خرابکاری آقایان را جبران کنیم.

- مردم برای کمبود و مشکلات در کشور اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، آدرس این لعن و نفرین، کاخ سفید در واشنگتن است و کسی آدرس اشتباه به آنها ندهد.

- وزیر بازرگانی که نداریم و اگر بین دولت و مجلس در این زمینه همکاری می‌شد، امروز شب عید دیگری داشتیم.

- یک وزیر می‌خواهیم که به فکر خرید، توزیع و مصرف مردم باشد؛ چرا که حوزه توزیع بی‌صاحب است و این مشکل اساسی ماست.

- دیدید مجلس چه بر سر بودجه آورد و آن را رد کرد، گرانی‌های ناشی از مصوبات مجلس بسیار است و مانده‌ایم چگونه این مصوبات را اجرا کنیم. مجلس اجازه کاهش نرخ ارز را نمی‌دهد!

- متأسفانه عده‌ای از هموطنان صرفاً در مقطع اوج‌گیری بورس وارد بورس شدند و امروز مسئله ما حمایت از این افراد است.

- اوایل آذرماه به اصل ۶۰ قانون اساسی ضربه وارد شد. اگر ۱۱ آذر نبود و اصل ۶۰ رعایت می‌شد اسفندماه تحریم‌ها برداشته می‌شد و مردم امروز فروردین، اردیبهشت و خرداد دیگری را می‌دیدند.

- در روزهای گذشته ما دوباره شاهد افزایش قیمت ارز و تورم در کشور بوده‌ایم که یکی از دلایل آن عملکرد مجلس یازدهم در زمینه سیاست خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    59 0
    محاکمه میشن یا فیلم کردین ملت رو؟
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      9 0
      حسابهای بانکی خودش و رفقای افساداتی اش را محاسبه کنید تا بفهمید که با خودش . چند چند است یا به عبارتی حسابش تا بحال چند برابر شده است . ههههههههههههههههههههه
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      11 0
      کاش بشن
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      9 0
      چون روحانی، احمدی نژاد را (هرچند ایرادات زیادی داشت) اما بی انصافانه مورد انتقاد قرار می داد، خداوند این گونه ذلیل و خوارش کرد! آن هم به همان نقایصی که به احمدی نژاد منتسب می کرد! امروزه کسانی که اشتباهات و اغلاط دولت و شخص رو.... را بی انصافانه به دیگران و از جمله به نظام نسبت می دهند، از این ذلالت رو.... درس عبرت بگیرند وگرنه منتظر خوارشدن شان توسط خالق عادل باشند.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      4 0
      کی میخواد محاکمه کنه؟
  • علی IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 0
    نه می بخشیم ونه فراموش می کنیم
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 0
    چه چیز راباید ببخشیم ؟ خیانت دروغ دلالی غارت کلاهبرداری تورم وحشتناک شکستن کمر مردم ....
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 0
    تمام وسایل ریاست جمهوری را باید تعویض کنند تمام اتاقها و دفاتر راباید ضد عفونی کنند اینها از هر دشمنی بدترند زیر چهره ارام و بیچاره اینها یکدنیا خشم و کینه وجود دارد از بیوتروریسم اینها غافل نشین اینها هزار بار خبیث ترازونی هستند که نشون دادند
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      2 0
      صحیح است صحیح است صحیح است صحیح اس...........................................
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    4 0
    رو.... اینکه وضعیت مردم چطور هست براش مهم نیست
  • رادین IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 1
    هرکسی را بهر کاری ساختند ریاست جمهوری کار یک نفر متخصص است که از اقتصاد و مسائل سیاسی دنیا آگاه باشد
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      10 1
      اتفاقا شعار این جماعت سال 92 همین بود/کار را به عقلا بسپارید/کار را به کاردان ها بسپارید
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    9 0
    کدوم متهمی جرم خودش رو گردن میگیره خب اگه این قبول کنه که این بدبختیها تقصیرخودشه مردم میریزن ... رو درمیارن
  • . IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    8 0
    هرکی از حقش بگذره من نمیگذرم
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    مرگ بر انگلیس خبیث
  • احمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    3 0
    بعد از هشت سال ما با خودمون چند چند هستیم که این لشکر دزد و فاسد و خائن گرین کارتی هر روز دارن به کشور ضربه می زنن و ما داریم نگاهشون می کنیم؟ تک تک شون بایدبازخواست بشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس