کد خبر 1253173
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵
پاکستان به کانادا اعتراض کرد

وزارت امورخارجه پاکستان اتهام عنوان شده علیه این کشور از سوی وزیر سابق امور مهاجرت کانادا مبنی بر تحمیل جنگ نیابتی در افغانستان را به شدت محکوم کرد

به گزارش مشرق، اظهارات اخیر «کریس الکساندر» وزیر سابق مهاجرت کانادا که سفیر سابق این کشور در افغانستان و معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان‌ خشم اسلام‌آباد را درپی داشت.

این دیپلمات کانادایی مدعی شد که پاکستان سال‌ها به دنبال عمق راهبردی در افغانستان بوده و مسوول جان باختن هزاران غیرنظامی افغانستان و همچنین نیروهای خارجی مستقر در این کشور است.

وزارت امور خارجه پاکستان بامداد دوشنبه با صدور بیانیه‌ای سخنان کریس الکساندر را به شدت محکوم و آن را بی اساس و گمراه کننده دانست.

در این بیانیه آمده است: اظهارات وزیر سابق کانادایی حکایت از عدم درک کامل وی از وضعیت افغانستان و نادیده گرفتن واقعیت‌های میدانی است.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد افزود: جامعه جهانی مواضع پاکستان و نخست وزیر این کشور مبنی بر اینکه افغانستان هرگز راهکار نظامی ندارد بلکه نیاز به حل سیاسی و فراگیر دارد را به رسمیت شناخته و چنین اظهاراتی تاسف بار است.

وزارت امور خارجه پاکستان اعتراض خود را به طرف کانادایی ابلاغ و خواستار اقدامات لازم مقامات این کشور برای جلوگیری از کارزار منفی تبلیغاتی با انگیزه تخریب تلاش‌های صلح شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس