کد خبر 1253119
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
خسارت سیلاب تابستانی به ۶ شهر مازندران/ میزان دقیق خسارت ۷۲ ساعت آیندهاعلام می‌شود - کراپ‌شده

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با تاکید بر ضرورت همراهی مردم با نیروهای امدادی، گفت: سیلاب تابستانی به شهرهای سوادکوه، سوادکوه شمالی، نوشهر، بابل، آمل و کلاردشت خسارت وارد کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر احمدی در ارتباط با آخرین وضعیت خسارت سیل در مازندران با اشاره به خسارت سیل تابستانی به ۶ شهر در مازندران، اظهار کرد: بارش شدید باران و سیلاب  شب گذشته موجب خسارت به برخی از مناطق مازندران از جمله شهرهای سوادکوه، سوادکوه شمالی، نوشهر، بابل، آمل و کلاردشت شده است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب سبب جاری شدن گل‌ولای در سطح جاده‌های روستایی و بین‌روستایی شد،گفت: باتوجه به این شرایط به تمامی نیروهای خدماتی و امدادی آماده‌باش دادیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: امشب بارش‌ها در شهرهای سوادکوه، آمل و بابل از شدت بیشتری برخوردار است که در این زمینه هشدارهای لازم داده شده است.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به هشدار احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، زمین لغزش و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان خواهیم بود که لازم است افراد  از تردد، توقف و اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

احمدی با تاکید بر ضرورت همراهی بیشتر مردم با نیروهای امدادی، خاطرنشان کرد: لازم است مردم در زمان عملیات امداد و نجات به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند به‌عنوان نمونه فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و سایر مواد که توجه نکردن به این مسائل علاوه بر اینکه کار امدادی را سخت کرده برای افراد خطراتی به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: همچنین از روز گذشته باوجود هشدار مبنی بر پرهیز از ترددهای غیرضروری افراد به مناطق ییلاقی استان ولی متاسفانه برخی افراد توجهی با هشدارها نمی‌کنند که تردد در مسیر ییلاقی برایشات خطراتی به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در پایان گفت: برآورد و جمع‌بندی نهایی خسارت‌ها در حال انجام بوده گه بین حدود ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می‌برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس