آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت دوازدهم که مبتنی بر آمار سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ است، نسبت به بازه زمانی مشابه دوساله، تنها از رشد سهم بازار همراه اول و ریزش ایرانسل و رایتل خبر می‌دهد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هر فصل، گزارش رسمیِ «فصل‌نامهٔ آماری» را منتشر می‌کند. در این گزارش، در بخش اپراتورهای همراه، آمار و اطلاعات قابل توجهی مانند تعداد سیمکارت‌های واگذار شده و خطوط فعال هر اپراتور و نیز ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتورها، به افکارعمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.

آخرین گزارش رگولاتوری از سهم بازار اپراتورها منتشر شد

آن طور که در این گزارش اعلام شده است، در سه‌ماهۀ اول سال ۱۴۰۰، مشترکان فعال همراه اول ۷۰میلیون و ۲۱۱هزار و ۶۶۵ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۵۶میلیون و ۷۰۸هزار و ۵۲۸ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۴میلیون و ۹۰۳هزار و ۱۵۳ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه ماهۀ اول سال ۱۴۰۰ نیز ۱۳۱میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۴۶ بوده است.

در سه ماهۀ اول سال ۱۳۹۸ نیز، مشترکان همراه اول ۶۰ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۳۸۲ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۴۹ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۹۷۰ مشترک، مشترکان فعال رایتل ۵ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۶ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه ماهۀ اول سال ۱۳۹۸ نیز ۱۱۵ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۱۳۸ بوده است.

بر اساس آنچه در این گزارش آمده است و در مقایسه سه ماه نخست سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، به ترتیب سهم بازار همراه اول از ۵۲.۴۴ درصد در سه ماه نخست سال ۹۸ به ۵۳.۲۷ در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ رسیده و ۰.۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است. 

اما سهم بازار ایرانسل از ۴۳.۰۹ به ۴۳.۰۱ رسیده و ۰.۰۷ درصد کاهش پیدا کرده است؛ سهم بازار رایتل هم از ۴.۴۷ به ۳.۷۱ رسیده و ۰.۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس