اسرائیل

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات اشغالگرانه خود در شهر قدس اشغالی، معتراضان فلسطینی به این اقدامات در محله شیخ جراح را سرکوب کردند.

به گزارش مشرق، نظامیان صهیونیستی امروز شنبه با فلسطینیان در محله «الشیخ جراح» حمله کرده و مانع از راهپیمایی آن‌ها شدند.

شماری از فلسطینیان ساکن این محله قدیمی در قدس اشغالی در اعتراض به اقدامات صهیونیست‌ها در این محله دست به اعتراض زده و برخی نیز از بیرون این محله به منظور همبستگی با ساکنان الشیخ جراح عازم این محله شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی اما در ابتدای ورودی‌های این محله از ورود فلسطینیان به ویژه خبرنگاران به این محله که حدود سه ماه پیش برای این رژیم هزینه سنگینی داشت، می‌شوند.

سه ماه پیش تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تخلیه و سپس تخریب منازل فلسطینیان در این محله به خیزش مردمی و پس از آن، به جنگ ۱۱ روزه ختم شد که طی آن چهار هزار راکت و موشک به شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد و رژیم تل‌آویو مجبور شد از تخلیه این محله منصرف شود. با این حال محدودیت‌های امنیتی در این محله کماکان پا برجاست.

معترضان فلسطینی در راهپیماییی بعد از ظهر امروز خواهان برداشته شدن محدودیت‌ها در این محله و لغو کوچ اجباری ساکنان مسلمان الشیخ جراح شدند.

بر اساس گزارش شبکه خبری قدس فلسطین، نظامیان صهیونیست دو تن از جوانان شرکت کننده در راهپیمایی امروز را بازداشت کرده است.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از محله شیخ جراح حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست، اقدام به ضرب و جرح فلسطینیان کرده و با ماشین‌های آب‌پاش تلاش دارند آن‌ها را متفرق کنند.

گفته می‌شود علاوه بر خبرنگاران، نظامیان صهیونیست از ورود کادر درمان به این محله خودداری می‌کنند.

در صورت تشدید حملات صهیونیست‌ها با توجه به اینکه گروه‌های مقاومت در غزه حملات به ساکنان شهر قدس اشغالی را خط قرمز خود دانسته اند، این احتمال دارد که این تشدید درگیری و حملات به نبرد دیگری بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی منجر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس