واکسن

مقام های اقتصادی در انگلیس خواستار بازنگری دولت در قاعده قرنطینه برای مبارزه با مسئله کمبود پرسنل شدند و نهادهای بهداشتی فرانسه هم از حدود ۶۶ مورد عارضه جدی بعد از تزریق واکسن به کودکان خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، کرونا و انواع جهش یافته آن از جمله دلتا ویروس همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا در حال گسترش است.

رغبت بالای دانش آموزان آلمانی به برگزاری کلاس های حضوری

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که اکثر نوجوانان آلمانی در حسرت برگزاری مجدد کلاس های درس حضوری هستند. بر این اساس تنها ۱۴ درصد نوجوانان آلمانی از برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی حمایت می کنند.

شیب تند افزایش مبتلایان جدید در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۲۴۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که ۱۹۱۹ مورد بیشتر از شنبه هفته گذشته بود. به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه در این کشور در عرض یک هفته و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۶.۹ افزایش پیدا کرده است. ۲۱ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

شیوع گسترده ویروس دلتا در آلمان

"ماریا ون کرخوو"، از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی تا به حال هیچ گونه مرگ و میر بالاتری را از طریق ویروس دلتا ارزیابی نکرده و با این همه این نوع ویروس را بسیار مسری دانسته که در حال حاضر عامل ابتلای ۹ نفر به ازای هر ۱۰ بیمار کرونایی در آلمان است و از این رو دلیل اصلی وقوع موج چهارم کرونا در پاییز خواهد بود.

دلتا عامل ابتلای ۹۵ درصد بیماران کرونایی در ایتالیا

ویروس جهش یافته دلتا در ایتالیا هم در عرض یک ماه بر همه گونه های دیگربرتری پیدا کرده است. موسسه ملی بهداشت ایتالیا اعلام کرده که دلتا عامل ابتلای ۹۵ درصد بیماران کرونایی در این کشور است. حدود یک ماه قبل از ۲۰ جولای که این گزارش منتشر شده است کرونا تقریبا عامل ابتلای ۲۳ درصد مبتلایان بود. آمار مبتلایان روزانه در این کشور هم مرتبا در حال افزایش است.

بر اساس گزارش هفتگی وزارت بهداشت ایتالیا که روز جمعه در رم ارائه شد در تقریبا همه مناطق و شهرهای ایتالیا آمارهای روزافزون مبتلایان جدید در همه گروههای سنی مشخص شده است. نرخ مبتلایان هفتگی در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر حدودد به ۵۸ مورد رسیده است. در روز جمعه هم نهادهای بهداشتی در این کشور از ۶۶۰۰ مورد ابتلای جدید و ۱۸ فوت کرونایی در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند.

محدودیت های کرونایی در ایتالیا تشدید می شود

دولت ایتالیا به دلیل افزایش آمار مبتلایان جدید از ۶ آگوست محدودیت هایی را دوباره اعمال می کند. بر این اساس تنها افرادی که حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند اجازه دارند به بسیاری اماکن تفریحی، موزه ها و رستوران ها بروند. همچنین گواهی بهبودی از کرونا و یا تست منفی کرونا هم پذیرفته می شود.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در ایسلند

ایسلند هم برای چهارمین روز پیاپی بیش از ۱۰۰ مبتلای جدید روزانه را ثبت کرده است و به این ترتیب نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور کم جمعیت به ۲۸۰.۶ افزایش پیدا کرده است.

ایسلند هم در اواخر ژوئن و بعد از ۱۵ ماه محدودیت های شدید کرونایی همه محدودیت ها برای مهار کرونا در این کشور را لغو کرد.

سفر به آلمان سخت‌تر می‌شود

ورود به آلمان از اول اوت، مستلزم ارائه تست پی‌سی‌آر، گواهی واکسن یا مدرک بهبودی از کروناست. کنترل مسافران در تمام مبادی صورت خواهد گرفت و به فرودگاه‌ها منحصر نخواهد بود. علت امر پیشگیری از چرخش ویروس‌های جهش‌یافته است.

ینز اشپان، وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که هدف مقررات تازه، کاهش خطر ابتلا و سرایت ویروس‌های جهش‌یافته است: «هر فرد واکسینه نشده که وارد کشور می‌شود باید آزمایش کرونا بدهد، اعم از این که با ماشین، هواپیما یا قطار وارد شده باشد.»

شپان گفت واکسیناسیون باعث سهولت سفر و بی‌نیازی از قرنطینه خواهد شد و افزود: «هیچ کمبودی از نظر تامین واکسن وجود ندارد.»

مسافران ترانزیت و افرادی که تنها از مرزهای آلمان عبور می‌کنند و قصد اقامت ندارند، از مقررات تازه مستثنی هستند.

طبق مقررات تازه، کشورها از این به بعد به دو دسته "پرخطر" و "ویروسی" تقسیم‌بندی می‌شوند. چنانچه شاخص ابتلا در کشوری بالاتر از ۱۰۰ باشد و بیمارستان‌هایش از عهده بستری کردن مبتلایان بر نیایند، این کشور در شمار مناطق پرخطر تلقی خواهد شد.

مسافرانی که از این مناطق وارد آلمان می‌شوند، اگر واکسن زده یا بهبود یافته باشند، مشکلی نخواهند داشت. سایرین باید ده روز قرنطینه باشند و در روز پنجم از آنها تست پی سی‌آر رایگان گرفته می‌شود. قرنطینه کودکان زیر ۱۲ سال بعد پنج روز پایان می‌گیرد. کسانی که از مناطق شیوع ویروس‌های جهش‌یافته به آلمان سفر می‌کنند، باید دو هفته قرنطینه شوند و تست پی‌سی‌آر نیز برای همه الزامی است، حتی کسانی که دو نوبت واکسن را زده‌اند یا بهبود یافته‌اند.

علت امر به موج چهارم کرونا و آمارهای صعودی ابتلا به ویروس‌های جهشی در پاره‌ای ایالات آلمان بر می‌گردد. بسیار محتمل است که جهش دلتا از طریق مسافران جابه‌جا شده و شیوع یابند. در حال حاضر ۹۱ درصد بیماران در آلمان به ویروس‌های واریانت دلتا مبتلا می‌شوند. انستیتو رابرت کخ می‌گوید رونق سیر و سفر عامل افزایش ابتلا به کرونا در آلمان است، اما نمی‌توان به دقت گفت که منشا احتمالی چرخش ویروس کدام کشور است.

در بررسی چهار هفته‌ای این موسسه، سه کشور اسپانیا، ترکیه و هلند به عنوان مناطق انتقال ویروس جهش یافته تلقی شده‌اند. سپس کرواسی و یونان. موسسه کخ در عین حال یاداور شده که هنوز ۸۱ درصد موارد بیماری در خود آلمان سرایت می‌کند.

نکته دیگر در مقررات تازه این است که تا کنون تنها مسافران مرزهای هوایی باید تست منفی کرونا ارائه می‌دادند اما از این پس، مسافران وسایل نقلیه دیگر از جمله قطار یا خودرو هم ملزم به چنین آزمایشی هستند. کارکنان خطوط هوایی، ماموران قطار و پلیس مرزی باید بر رعایت مقررات نظارت داشته باشند. آندریاس روسکوف از اتحادیه پلیس فدرال آلمان می‌گوید: «این وظیفه‌ای بس دشوار است. با ۳۸۰۰ کیلومتر مرز زمینی، ایستگاه‌های متعدد قطار و فرودگاه‌های مختلف، کنترل جامع افراد کاری شاق است و نیاز به تجهیزات و پرسنل کافی دارد.»

فرانسه برای اعتراضات گسترده ضد کرونایی آماده می شود

فرانسه هم خود را برای اعتراضات سراسری ضد قواعد کرونایی تجهیز می کند. دولت فرانسه برای سومین هفته متوالی انتظار اعتراضات گسترده در اواخر هفته جاری علیه محدودیت های کرونایی را دارد. مقامات فرانسوی انتظار مشارکت بیش از ۱۶۰ هزار فرانسوی در این اعتراضات را دارند.

معترضان بخصوص برای طرح اجباری شدن واکسن برای کادر درمان و ارائه گذر سلامت برای ورود به بسیاری اماکن به خیابان ها می آیند.

در فرانسه تا به حال حدود ۶۲ درصد شهروندان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

درخواست مقام های اقتصادی انگلیس برای لغو قاعده قرنطینه برای افراد کاملا واکسینه شده

با توجه به اینکه هزاران نفر از شاغلین در بخش های مختلف انگلیس به دلیل قاعده قرنطینه کار خود را کنار گذاشته اند مقامات اقتصادی در این کشور خواستار تغییر سریع این قواعد از طرف دولت شده اند. رئیس انجمن صنعتی CBI در انگلیس در این باره به دیلی تلگراف گفته است که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس باید همین فردا به قواعد قرنطینه برای افراد کاملا واکسینه شده پایان دهد. وی تاکید کرد که این خودانزوایی جمعی باید جایگزین تست های جمعی شود. اپوزیسیون هم خواستار تغییر این قانون در انگلیس شده اند.

در حال حاضر در انگلیس بیش از یک میلیون نفر به دلیل ارتباط با افراد آلوده و هشدارهایی که از طرف اپلیکیشن موبایل خود دریافت کرده اند در قرنطینه خانگی به سر می برند و افراد کاملا واکسینه شده هم از این قاعده مستثنی نیستند. این مسئله سبب کمبود پرسنل در بسیاری بخش های انگلیس شده است.

البته دولت انگلیس چندی پیش برخی مشاغل از جمله کادر درمان را برای مقابله با مسئله کمبود پرسنل از این قاعده مستثنی کرد.

وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرد که از هر ۵ نوجوان در سنین بین ۱۲ و ۱۷ سال یک نفر اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده است که شامل حدود ۹۰۰ هزار نفر می شود. آژانس دارویی اروپایی تزریق واکسن فایزر و مدرنا را برای نوجوانان در این اتحادیه تایید کرده است. البته کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان تا به حال تنها تزریق واکسن برای کودکان دارای بیماری های زمینه ای را توصیه کرده است.

۶۶ مورد عارضه جدی بعد از تزریق واکسن به کودکان در فرانسه

حدود ۶ هفته بعد از آغاز واکسیناسیون کودکان و نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۷ سال در فرانسه یک مورد عارضه التهاب عضله قلب موسوم به میوکاردیت بعد از تزریق واکسن گزارش شده است. این خبر را آژانس دارویی فرانسه روز گذشته اعلام کرد. در حدود ۲.۴ میلیون واکسینه شده در این گروه سنی در مجموع ۶۶ مورد عارضه جانبی جدی بعد از تزریق واکسن گزارش شده است.

تردید نیروهای پلیس آلمان درباره قواعد قرنطینه

حدود یک سوم نیروهای پلیس در ایالات زاکسن آلمان هم درباره اقدامات کرونایی ابراز تردید کرده و آن را افراطی دانسته اند. نتیجه یک بررسی نشان می دهد که حدود یک سوم هم این اقدامات را مناسب دانسته و یک چهارم هم خواستار تشدید محدودیت ها شده اند. حدود ۲۳۲۳ نیروی پلیس از این منطقه در این تحقیق شرکت کرده اند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲۴,۳۰۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۰ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۹,۶۲۲ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۶,۶۱۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۴,۷۵۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۴ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۱۰۳,۵۴۸ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۸۲۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۵,۸۳۰,۷۷۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۹,۵۸۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۳۴۳,۵۱۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۰۴۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۴۴۷,۰۴۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱,۴۸۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۷۴,۹۰۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۱۶۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    بعد بگین چرا مردم واکسن نمی زنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس