روسیه

نماینده روسیه در امور افغانستان با اشاره به اینکه بعید است طالبان بتواند کنترل کامل این کشور را به‌دست گیرد گفت، مسکو برای هر سناریویی آمادگی دارد.

به گزارش مشرق، «ضمیر کابلوف» نماینده روسیه در امور افغانستان روز پنجشنبه گفت بعید است طالبان بتواند کنترل کامل افغانستان را به‌دست آورد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کابلوف در این‌باره گفت: «پیش از هر چیز، فکر نمی‌کنم این سناریو عملی شود. ولی ما برای هر سناریویی آمادگی داریم. اگر گزارش‌های چند سال اخیر مرا دیده باشید، درباره چنین سناریویی بحث کرده‌ایم».

این دیپلمات روس افزود: «اکنون یکی از آن‌ها در حال نمایان شدن است که در تحلیل‌های ما [سناریوی] اصلی است. از آنجا که ما آن را بررسی کرده‌ایم برای آن آماده هستیم».

کابلوف در ادامه گفت، گرچه طبق برآورد آمریکایی‌ها طالبان بیش از دویست منطقه از ۴۱۷ منطقه در افغانستان را در دست دارد، به گفته مقامات دولتی افغانستان، این گروه تسلط بر سی منطقه را از دست داده است».

این مقام روس همچنین در پاسخ به سؤالی درباره احتمال اعزام نظامیان چینی به افغانستان تصریح کرد که پکن پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام نمی‌کند.

وی همچنین در خصوص قدرت گرفتن داعش در افغانستان گفت: «روسیه نگران است که داعش از بحران به وجود آمده در افغانستان برای تثبیت موضع خود در شمال این کشور سوء استفاده کند».

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    1 1
    کابلوف عزیز ,این "افغانستان" مردم خراسان بزرگ ایران ,یک روز خوش ندید وقتی کلونیست انگلیس آنرا از ما جدا کرد و خاندان کلونیست رومانوف هم چون کلی مناطق "قفقاز" ما رو جدا و هم به خاک خود وصل کرده بودند هیچ مخالفتی نداشت....انگلیسیها "امریکا حرامزاده خودشون" رفتن و امروز نه روسیه و نه چین هیچ حق نظر هم ندارند ,چون "افغانستان" یعنی خراسان بزرگ ما است..و ما ابرقدرت ایران سناریو پس گرفتن آنرا 35 سال است که ریخته ایم.و هیچ بدهی آینده این بخش سرزمینیمان رو هم برسمیت نمیشناسیم .و هر گونه قرارداد مالی و بدهی با رهبران دله دزد این منطقه ما چه بانک جهانی و چه چین رو هم برسمیت نمی شناسیم. پاینده رهبر عزیزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس