توضیحات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح صیانت از فضای مجازی

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی درباره نحوه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی ارائه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، صیح امروز (۶ مرداد ماه ۱۴۰۰) نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» را در دستورکار قرار دادند و با رأی موافق نمایندگان مقرر شد براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح مذکور برای بررسی به کمیسیون مشترک و ویژه‌ای که در مجلس تشکیل خواهد شد، ارسال شود.

در شرح این مصوبه قابل ذکر است، آنچه که به تصویب رسیده، صرفاً تعیین «نحوه بررسی طرح» در مجلس است که به اشتباه در برخی از خبرگزاری ها به عنوان «تصویب طرح فضای مجازی» منعکس شد. بر این اساس، طرح مذکور به کمیسیون مشترکی متشکل از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بازگردانده خواهد شد تا پس از مدت زمانی مشخص (یک تا دو ماه) با حضور صاحب‌نظران، فعالان فضای مجازی و کارشناسان دولت و بخش خصوصی بررسی‌های لازم در مورد آن انجام پذیرد.

روند بررسی طرح به این نحو خواهد بود که هر حکم تصویبی از سوی این کمسیون به طور عمومی و روزانه انتشار پیدا خواهد کرد و پس از مهلت یک تا دو ماه، طرح مجدداً به صحن علنی ارجاع خواهد شد تا در صورت موافقت نمایندگان، مهلت آزمایشی بودن آن تعیین و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 7
    هنوز چون کامل توضیح داده نشده نمیتونم نظر موافق یا مخالف بدم
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 5
    دوستان عزیز قرار نیست کسب و کارهای اینترنتیتون آسیب ببینه
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 0
    کدام شبکه اجتماعی خارجی شرایط ایران را قبول میکند و بیاید نماینده تعیین کند و بره دادگاه حساب پس بده
  • FR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    2 10
    بدترین دشمن تو جهل توست. بعضیها که غیر مغرضانه مخالف طرح هستن بدونن که هنور متوجه اصل طرح نشدن و اشتباه فکر می کنن
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 0
    اوضاع کمی بهم ریختس و نا آرام. هرگونه محدودیت . باعث حساستر شدن مردم خواهد شد.
    • محمد مهدی اسلامی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
      0 1
      با سلام و احترام بر جنابعالی ناشناس جان عزیزم ،هر قانونی که وضع شود در ابتداء برای کسانی که به خلاف آن عادت کرده اند حساسیت ایجاد میکند ولی بمرور آن حساسیت از میان می رود . بسبب پیدا شدن حساسیت نمیتوان از وضع قوانین درست خود داری کرد تا خلافکاران آزادانه و بسادگی هر خلافی را که اراده کنند بتوانند انجام دهند ، بلی اگر امری مهم نباشد ، خوب است که بیهوده حساسیتی ایجاد نشود . اما نمیتوانیم قبول کنیم که قوانین کیفری برای باز داشتن دزدان از سرقت وضع نشود تا دزدها بسبب این محدودیت ها حساس نشوند. همچنین آیا میتوان گفت در چها ر راه ها مقررات مربوط به عبور و مرور وسائط نقلیه بهتر است که نباشد تا خلافکاران حساس نشده و کار غلطشان را تشدید نکنند ؟ با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    0 6
    بنده ی حقیر در 1397/9/15در مورد فضای مجازی گفته بودم : در فضای نا بسامان مجازی __شدید است هرج و مرج و حقه بازی _ برای هدم معنای دیانت __کنند بر عالمان دین خیانت __ چه تهمت ها زنند بر فرد دانا __ بدان نیت که خود گردند توانا __ چه میدانند اگر عالم نباشد __نظام دین خلق از هم بپاشد __ ولی آشفته بوده است خوابشان بس __که تعبیری ندارد نزد هیجکس __ ز تهمت های پوچ بی اساسان __چرا باید شود عاقل هراسان __ فریب شیطنت های دو رویان __ندارد هیچ اثربر حقجویان __ نگرداند رخش عاقل ز عالم __ کسی کو قلب دارد پاک و سالم __ لذا هوشیاران و خردمندان باید تا جائی که ممکن است از وجود فضاها و شرائط مساعد برای اشاعه و ترویج فساد ممانعت بعمل آورند .
  • آمین IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 0
    میدونی چند میلیون نفر از نون خوردن میفتن.....برای چی اینترنت قطع یا محدود به داخل میکنید.....یک عده از مسئولین از ترس اگاهی ملت نسبت به قوانین حقوق بشر راه ارتباط ملت رو با جهان قطع کنند...
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    کاربر عزیز و محترمی در یکی از سایت های خوب نوشته بود: « در زمان هایی که شناخت حق و باطل سخت هست باید دید کجا دشمن بیشتر هجمه وارد میکنه وقتی این طرح باعث ناراحتی شیاطین داخلی و خارجی شده یعنی انتخاب مسیر درست هست و این قدم اول است. مرحله بعد اجرای کارشناسی و محکم این قانون هست که باعث به ثمر نشستن این حرکت هست. بنظر یکی از مصادیق قوی شدن همین طرح صیانت است که باید اجرا شود. باید از عربده های شیاطین نترسید و به خدا اعتماد کرد چرا که در جای جای قران کریم خداوند به مومنین در صورت استقامت وعده پیروزی داده است. پس محکم از این امر مهم حمایت کنید شما تنها نیستید و مردم ایران از شما حمایت میکنند.» ، این بنده ی حقیردر پاسخ به آن عزیز نوشتم : «ملاحظه می فرمائید که در اینجا همه ی دوستان ،کاربران عزیز با نظر مبارکتان موافقند لذا جا دارد بگئیم که: آفرین بر انقلابی فهیم __افتخار داریم که با تو همرهیم »
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    کاربر عزیزی در یکی از سایت های خوب نوشته بودند : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۲ باید فضای مجازی از این رها بودن خارج بشه و طبق یک قانون محکم و اصولی اداره بشه قانونی که هر دولتی با هر تفکر و دیدگاهی که سر کار بیاد نتونه قانون رو زیر پا بذاره یا سلیقه ای با آن برخورد کنه و دوم اینکه اداره فضای مجازی مثل خیلی از کشورها به دست نظامیان مثل سپاه باشه و دولتها در اداره اون نقشی نداشته باشند با طرحی که مجلس در این رابطه داده موافقم به شرطی که درست و کامل انجام بشه و پشتوانه ی محکمی داشته باشه که هیچکس نتونه اون رو دور بزنه »بنده ی حقیر در پاسخ به آن بزرگوار نوشتم : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ با سلام و احترام بر جنابعالی آقای اسلامی عزیز ، چون از فرمایش متینتان خوشم آمد از محضر مبارکتان اجازه می خواهم که ضمن تشکر بخدمت با سعادتتان عرض کنم که لازم است : دور زننده را دور بزنند ___داخل آب کُر بزنند __تا نجاستش بریزد __پاک ز جای خود بخیزد _ ان شا ءالله تعالی موفق و مؤید باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی . »

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس