یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کردیم و ۴۵۰۰ نیرو از دست دادیم

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور طی ۲۰ سال گذشته یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرده است.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی خود با سی.ان. ان اعلام کرد که این کشور طی ۲۰ سال گذشته یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است که طی مدتی که آمریکا در افغانستان حضور نظامی داشته است، ۴۵۰۰ نفر از نیروهای خود را از دست داده است.

با این حال بلینکن با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد که اکنون افغانستان می بایست در موقعیتی باشد که بتواند برای آینده خود با حمایت جامعه بین المللی تصمیم بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا با دفاع از حمله این کشور به افغانستان در سال ۲۰۰۱، این تهاجم نظامی را در آن سال برای واشنگتن ضروری و لازم ارزیابی کرد.

مسئول دستگاه سیاست خارجی آمریکا در عین حال تاکید کرده که اگرچه کشورهای منطقه اعم از چین، هند، پاکستان، ایران و روسیه در افغانستان دارای منافعی هستند، اما هیچ کشوری در منطقه خواستار ایجاد امارت اسلامی طالبان در افغانستان و یا آغاز یک جنگ داخلی نیست و آمریکا نیز مخالف تصرف نظامی افغانستان توسط طالبان است.

بر اساس برآورد اخیر پنتاگون، بیش از نیمی از مراکز حساس در ولسوالی های مختلف افغانستان در دست طالبان قرار دارد.

در پی اقدام غیر مسئولانه نظامیان آمریکایی برای خروج نیروهای نظامی خود و ناتو از خاک افغانستان بدون فراهم آوردن شرایط مورد نیاز برای اطمینان از برقراری صلح در این کشور، گروه طالبان به سرعت بخش های مهمی از ولسوالی های مختلف افغانستان، به ویژه مناطق مرزی این کشور در جنوب و شمال را به اشغال خود در آورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس