کد خبر 1251586
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
شیخ

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند شیخ ابراهیم الزکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش از اتهامات واردشده تبرئه شده‌اند و قرار است آزاد شوند.

به گزارش مشرق، منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران از تبرئه شیخ ابراهیم الزکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر ایشان از اتهامات وارده خبر داده‌اند.

«دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی» اعلام کرد که دادگاه نیجریه با تبرئه شیخ زکراکی و همسرش موافقت کرده وقرار است این دو آزاد شوند. در جریان رسیدگی به این پرونده  دادگاه عالی «کادونا»   ابتدا همسر شیخ زکزاکی  را از هر هشت اتهام علیه وی تبرئه کرد. شیخ زکزاکی  و همسر ایشان صبح روز چهارشنبه  به وقت محلی  در میان تدابیر شدید امنیتی توسط نیروهای امنیتی به دادگاه آورده شدند.

در بیانیه دفتر شیخ زکزاکی آمده است این قضاوت نه تنها موجب تأیید آنها و همه اعضای جنبش اسلامی در نیجریه شد، بلکه قطعاً یک پیروزی برای مقاومت  برابر آزار و اذیت شدید دولت نیجریه است.

چندی قبل «سهیلا زکزاکی» فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، از وخیم بودن حال والدینش به‌علت اهمال پزشکی خبر داد و گفته بود که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آنها وخیم‌تر شده است.

گزارش‌هایی از تبرئه و آزادی شیخ زکزاکی از زندان

شیخ زکزاکی از آذر  ۱۳۹۴ با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم کردند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ گزارش داد که ارتش نیجریه مرتکب کشتار شیعیان، دفن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت شده است. نیروهای امنیتی نیجریه بارها در گذشته به تجمع هواداران شیخ ابراهیم زکزاکی حمله کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    8 0
    ننگ بر نیجریه که بوکوحرام رو ازاد گذاشته ولی شیخ زکزاکی رو تو زندان.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    6 0
    انشاا.... خداوند شهدای مبارز شیعه را رحمت کند و به شیخ و مبارزین توفیق و سلامتی بدهد
  • ملت IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    4 0
    لعنت خدا بر دولت نیجریه و عربستان که در سراسر دنیا باعث ازارشیعه هستند خداوند این بنده مخلص خود را چون بلالحبشی مقام دهد امین
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    خدا به حق این شب عزیز و به آبروی امیرالمومنین این شیخ مظلوم و همسرش را از چنگال ظالمان نجات بفرما ...آمییییین
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    1 0
    برای مقاومت و ایستادگی این انسان های آزاده . که شرافتمندانه و مومنانه با تاسی از ائمه اطهار بیش از شش سال به ناحق در حالیکه با مشکلات عدیده جسمی و روحی حاصل ستمگری خاصه نظامیان با ضرب و شتم و شکنجه و به شهادت رساندن فرزندان . بالاترین ضربات که میشود بر انسان وارد آوری تا او را تسلیم خود نمائی . بحق بعنوان رهبری سربلند . و همچنان آزاده و ایستاده در برابر ظلم . . موجب افتخار و عزت مسلمانان خاصه شیعیان جهان میباشند . و سرشکستگی و داغ حسرت بر دل دشمنان پیدا و پنهان را بیاری خداوند موجب شدند . سزاوارانه همزمان با عید غدیر خم . جای تبریک دارد . امیدواریم که هر چه زودتر ایشان و همسر گرامی سلامتی خود باز یابند و در کنار مردم . اهداف خود که همان اشاعه شناخت اهل بیت رسول الله است با قوت بیشتر به پیش ببرند . درود میفرستیم به همه مجاهدان فی سبیل الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس