قالیباف

رئیس مجلس در دیدار بشار اسد گفت: باید با با تمرکز بر فعالیت های تجاری و اقتصادی و حمایت از صنعتگران و تجار، همان‌گونه که در جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز سفر به سوریه و در دیدار رئیس جمهور این کشور با اشاره به جنگ اقتصادی که علیه ملت های دوکشور در جریان است، ۴ سال پیش‌ِروی ایران و سوریه را تاریخی و مهم توصیف کرد و گفت: باید با با تمرکز بر فعالیت های تجاری و اقتصادی و حمایت از صنعتگران و تجار، همان‌گونه که در جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.

قالیباف ضمن تبریک انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه گفت: انتخابات اخیر سوریه نشان دهنده اقتدار و پیروزی ملت سوریه بر تروریست‌ها پس از یک دهه جنگ و نبرد بود.

قالیباف با اشاره به روزهای سختی که در تقابل با ترویست ها بر مردم سوریه گذشته است گفت:  این پیروزی مهم نشان داد که اگر به خدا اعتماد کنیم و به مردم تکیه کنیم و بر اصول و مبانی خود بایستیم پیروزی قطعی است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انتخابات سوریه یک دوران جدید آغاز شده است گفت:  هنوز از این مسئله چند هفته نگذشته و فرصت بسیار بزرگی در اختیار شما و ملت سوریه است چرا که فشار حداکثری بر دو ملت ایران و سوریه شکست خورده  و ۴ سال پیش رو  فرصتی برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی به دور از بوروکراسی ها و آغاز دوره ای جدید است.

وی افزود: دوره جدید در سوریه همزمان شده است با دوره جدید از شرایط سیاسی در ایران که مجلس یازدهم و دولت جدید با رویکردی متفاوت فعالیت خواهد کرد.

قالیباف فرصت پیش روی ایران و سوریه در دوره جدید برای غلبه بر جنگ اقتصادی را بسیار مهم و تاریخی توصیف کرد و گفت: برای به نتیجه رساندن قدرت نظامی و امنیتی و همه رشادت ها و مجاهدت هایی که برای غلبه بر تروریست ها انجام شده است باید کمک کنیم تا حوزه تجارت دوجانبه در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی با تمرکز بر بخش خصوصی ۲ کشور تقویت شود و اگر این فرصت را از دست بدهیم شرایط برای دو کشور سخت خواهد شد.

رئیس مجلس با بیان این که محور اصلی سفر من ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری است تاکید کرد: در این دوره و پس از پیروزی نظامی و امنیتی بر دشمن باید حوزه اقتصاد و تجارت و ارتقای روابط تجاری نقطه تمرکز دو کشور باشد و به مردم نشان دهیم که همانطور که در جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ اقتصادی نیز می‌توانیم پیروز شویم.

لزوم توسعه همکاری‌های حوزه تجاری و اقتصادی ایران و سوریه

رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به رئیس مجلس و هئیت همراه با اشاره به تاکیدات دکتر قالیباف گفت: من نیز تقریبا همین دیدگاه های شما را دارم و بر این موارد تاکید می کنم.

بشار اسد با بیان این که ایران و سوریه شرکای اساسی هستند و برای روشن شدن نوع همکاری ها باید کمیته های مشترک ایجاد کنیم گفت: باید همکاری های حوزه تجاری و اقتصادی را توسعه دهیم.

رئیس جمهور سوریه با بیان این که به برکت ایستادگی هایی که در دهه گذشته داشته ایم افق پیش رو روشن است گفت: ملت ایران این رمز پیروزی را از ۴ دهه قبل پیدا کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 1
    باید تلاش و وحدت و نگاه به درون داشته باشن تا پیروز بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس