جنگنده

یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که در سال گذشته از زمان آغاز جنگ سرد، یگان‌های هوایی این کشور بیشترین پروازنظامی روسیه نزدیک آلاسکا را رهگیری کردند.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد نظامی آمریکا از شدت یافتن پرواز جنگنده‌ها و بمب افکن‌های ارتش روسیه نزدیک آلاسکا در سال‌های اخیر خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «کلینتون هینوته» معاون ستاد فرماندهی نیروی هوایی آمریکا طی سخنرانی در اندیشکده «ویلسون سنتر» گفت، روسیه پرواز هواپیماها و جنگنده‌های خود را نزدیک آلاسکا بشدت افزایش داده است. این مقام ارشد آمریکایی در این باره گفت: «این روند بیشتر شده است. به عنوان نمونه در سال گذشته از زمان آغاز جنگ سرد بیشترین پروازهای نظامی روسیه نزدیک آلاسکا را رهگیری کردیم».

این فرمانده آمریکایی با ادعای مطلوب بودن آرایش جنگی ایالات متحده در قطب شمال گفت که علاوه بر استفاده از این مکان به عنوان پایگاه عملیاتی دفاعی، این منطقه راهبردی می‌تواند برای عملیات تهاجمی در اروپا و آسیا نیز استفاده شود.

به گفته وی، به همین دلیل ایالات متحده میلیاردها دلار بودجه اضافی برای تقویت پنتاگون در آلاسکا هزینه کرده است.

اظهارات هینوته در مورد تهدید رو به رشد روسیه برای آمریکا در قطب شمال در حالی مطرح می‌شود که نگرانی واشنگتن از برنامه روسیه در توسعه منابع قطب شمال، ایجاد یک مسیر تجاری جدید بین قطب شمال و آسیا و اروپا و بهبود اوضاع امنیتی افزایش یافته است.

این در حالی است که نیروی هوایی ایالات متحده در آلاسکا یکی از بزرگترین یگان‌های خود را مستقر کرده است. سال گذشته پنتاگون استقرار ۱۵۰ فروند «اف -۲۲ رپتور» و «اف -۳۵» را به تأسیسات جدید و نوسازی شده در پایگاه «ایزلون» تصویب کرد. ایالات متحده همچنین در حال تقویت حضورزمینی خود در آلاسکا، ساخت و گسترش امکانات بندری و ساخت یخ شکن‌های جدید است.

این در حالی است که حضور نظامی روسیه نزدیک آلاسکا نسبتاً متوسط ‌است و این کشور تنها شماری از جنگنده‌های از رهگیر خود را در منطقه مستقر کرده است. سرلشکر «ولادیمیر پوپوف» از مقام‌های ارشد نظامی روسیه در این باره گفت که راهبرد روسیه دفاعی است و بیشتر به استقرار سامانه‌های دفاع هوایی و راداری محدود می‌شود.

روسیه همواره ماموریت‌هایی را در حریم هوایی بین‌المللی و با رعایت قوانین هوانوردی انجام می‌دهد. چندی قبل  دو فروند جنگنده «سوخو-۳۵»  و دو فروند بمب افکن «توپلوف-۱۶۰» روسیه  سه نوبت وارد منطقه پدافند هوایی آلاسکا شدند که واکنش جنگنده «اف-۲۲رپتور» و یک هواپیمای هشدار سریع «ایی -۳» آمریکا را به همراه داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    3 0
    روسیه کشور ابلهی هست با فروش الاسکا به امریکا بزرگترین حماقت دنیا رو مرتکب شد اونم هر هکتار 2 سنت که پول ماهیهای رودخانه ها و دریاچه ها الاسکا اون زمان ازین مبلغ بیشتر میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس