کد خبر 1251541
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
پوتین

رئیس جمهور روسیه در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المللی روسیه - جهان اسلام گفت، شرکای روسیه می‌توانند در تلاش برای غلبه بر بحران‌های منطقه ای و مقابله با تروریسم به کمک روسیه اطمینان کامل داشته باشند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان در دوازدهمین اجلاس اقتصادی بین‌المللی «روسیه - جهان اسلام» در شهر «کازان» گفت، روسیه برای غلبه بر بحران‌های منطقه‌ای و مبارزه با مظاهر تروریسم و ‌افراط گرایی از کشورهای مسلمان پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «روابط بین روسیه و کشورهای مسلمان به طور سنتی دوستانه و سازنده است. ما در راستای ارتقا گفت‌وگوی بین ادیان و بین تمدن، اطمینان از ثبات و امنیت بین المللی و ایجاد نظم جهانی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر، همکاری فعالی داریم. روابط چند بعدی در تجارت، اقتصاد، سرمایه گذاری، علمی و فنی، و بسیاری زمینه‌های دیگر بازده خوبی دارد.»

پوتین گفت: «می‌خواهم تاکید کنم که شرکای ما می‌توانند در تلاش برای غلبه بر بحران‌های منطقه ای و مسائل حاد اجتماعی، در مقابله با همه مظاهر تروریسم و ‌افراط گرایی به پشتیبانی و کمک روسیه اطمینان کامل داشته باشند.»

اجلاس اقتصادی بین المللی روسیه و جهان اسلام دوازده سال است که برگزار می‌شود، اما سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا  این اجلاس لغو شد. این مجمع برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ و با حضور ۲۵۰ شرکت کننده برگزار شد. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۳۵۰۰ نفر در این مراسم شرکت کردند. برگزارکنندگان این اجلاس  تایکد دارند  که هدف اصلی این اجلاس تسهیل همکاری و حفظ گفت‌وگو در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین روسیه و اعضای سازمان همکاری اسلامی است.

روسیه برای مقابله با داعش  و گروه‌های تروریستی در خاورمیانه کمک‌های شایان توجهی به برخی کشورها از جمله سوریه کرد. روسیه در مسیر بازسازی سوریه و بازگشت مهاجران سوری و کمک‌های مالی به سوریه کماکان در تلاش است.

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه  در این باره  با ذکر کارهای فشرده دولت سوریه با منابع بسیار محدود جهت تسهیل بازگشت آوارگان و ایجاد شرایط مناسب برای زندگی آنها، به همکاری کشورهای دوست مانند روسیه، ایران و چین اشاره کرد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس