کد خبر 1251539
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
عراق

ائتلاف وابسته به ایاد علاوی در پارلمان عراق نیز بعد از جریان صدر این کشور اعلام کرد که در انتخابات آتی شرکت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، ائتلاف «المنبر العراقی» به رهبری «ایاد علاوی»، سیاستمدار عراقی و رئیس ائتلاف «الوطنیه» از  کناره‌گیری خود از شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

رسانه‌های عراق امروز چهارشنبه به نقل از «وائل عبداللطیف»، معاون رئیس ائتلاف المنبر(تریبون) گزارش دادند: «در شرایط کنونی، وضعیت در عراق به گونه‌ای است که مشارکت در انتخابات پایین خواهد بود و نتیجه آن، این خواهد بود که دولتی ضعیف روی کار خواهد آمد».

عبداللطیف امروز در جریان نشست خبری گفت:‌ «ما ائتلاف المنبر موضع صادقانه و صریح خود در خصوص کناره گیری از انتخابات و تحریم آن اعلام می‌کنیم».

معاون علاوی همچنین از گروه‌ها، ائتلاف‌ها و احزاب سیاسی عراقی از جمله ائتلاف «الوطنیه» خواست موضع المنبر العراقی را در قبال انتخابات پیش‌رو اتخاذ کنند.

علاوی در سال ۲۰۱۹ (۹۸) با حفظ ائتلاف الوطنیه، ائتلاف المنبر العراقی را تأسیس کرد و گفت که این ائتلاف به دنبال اصلاح نظام سیاسی عراق و ایجاد مؤسسات دولت بر اساس استاندارهای شایستگی و شفافیت است.

ائتلاف اصلی علاوی شامل ۲۶ حزب و جریان سیاسی است که ۲۱ کرسی در پارلمان عراق دارد. پارلمان این کشور دارای ۳۲۹ کرسی است.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر (۱۸ مهر) برگزار شود. هفته گذشته جریان صدر به رهبری مقتدی صدر جزو اولین جریانی بود که اعلام کرد در انتخابات پیش‌رو مشارکت نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    2 0
    اینا شدن مثل اصلاح طلبان ایران انتخابات تحریم میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس