آمریکا به دنبال تغییر دکترین نبرد، پس از «شکست‌ اسف‌بار» در یک رزمایش - کراپ‌شده

معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی گفت پس از ناکامی ارتش آمریکا در رزمایش جنگی مشترک اخیر،‌ این کشور به دنبال تغییر رویکرد خود است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی امروز سه‌شنبه گزارش داده «شکست اسف‌بار» ارتش آمریکا در یک رزمایش جنگی که اکتبر گذشته برگزار شد «جان هایتن» معاون رئیس ستاد مشترک را متقاعد کرده دکترین موسوم به «نبرد مشترک» که سال‌ها سرلوحه عملیات‌های نظامی آمریکا بوده را کنار بگذارد.

وی روز دوشنبه در جمع حضاری که برای افتتاح «موسسه فناوری‌های نوظهور» گرد هم آمده بودند، درباره رزمایش مذکور گفت: «بدون اغراق باید گفت که [آن رزمایش] شکستی اسف‌بار خورد.»

پایگاه «دیفنس‌وان» که اخبار و تحلیل‌های مربوط به مسائل دفاعی آمریکا را منتشر کند نوشته پنتاگون نام آن رزمایش را محرمانه و جزو اسناد طبقه‌بندی نگاه داشته است. با وجود این، یک مقام پنتاگون گفته سناریوهای تمرین‌شده در این رزمایش، حول محور نبرد برای تایوان تمرکز داشته‌اند.

این پایگاه خبری نوشته یک درس کلیدی در رزمایش شکست‌خورده آمریکا این بوده که تجمیع کشتی، هواپیماها و دیگر قوای نظامی به منظور افزودن بر توان رزمی آنها ممکن است نتیجه معکوس داده و همه آنها را به هدف‌های سهل‌الوصول برای حمله تبدیل کند.

هایتن در این باره گفت: «ما همیشه هنگام مبارزه قوایمان را تجمیع می‌کنیم و دور هم جمع می‌شویم تا زنده بمانیم. اما در دنیای امروز با موشک‌های سوپرسونیک، با آتش‌های دوربردی که از همه جهت به سمتمان می‌آیند اگر نیروهایمان تجمیع شده باشند و محل اختفایمان لو برود آسیب‌پذیر خواهیم شد.»

برای مقابله با این شرایط، ستاد مشترک از ماه اکتبر به دنبال هدایت ارتش آمریکا به طرح جدیدی از عملیات جنگی است که از آن با نام «مانور گسترش یافته» یاد می‌شود.

هایتن از ارتش آمریکا خواست تا آماده نبرد تحت طرح عملیاتی جدید تا سال ۲۰۳۰ شود که طی آن بسیاری از تسلیحات، هواپیما و کشتی‌های امروز استفاده می‌شود.

هایتن ابتدای ماه جاری چهار دستور العمل در این زمینه فراهم کرده است که نخست لجستیک و پشتیبانی بوده و دوم شلیک مشترک و سومین مورد فرماندهی و کنترل همه واحدهای مشترک و آخرین مورد برتری اطلاعاتی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس