دوچرخه

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری نسبت به عملکرد ضعیف سعید صفرزاده رکابزن کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، سرمربی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری ایران در خصوص وضعیت سعید صفرزاده در المپیک و رقابتش در روز نخست گفت: صفرزاده توانایی این را داشت که تا پایان مسابقه رکاب بزند اما رقابت در ماده جاده قوانینی دارد که در نهایت داوران دوچرخه‌سوار کشورمان را از ادامه مسیر منع کردند.

محمد پراش ادامه داد: در مسیر ۲۳۴ کیلومتری نباید فاصله دوچرخه‌سوار با رقبا زیاد شود در غیراینصورت داوران اجازه رکاب زدن تا انتهای مسیر را نمی‌دهند.

سرمربی تیم ملی افزود: سعید صفرزاده روز چهارشنبه در ماده تایم‌تریل انفرادی که یک مسیر ۴۳ کیلومتری با ۸۰۰ متر صعود است به رقابت با حریفان می‌پردازد. این مسیر هم باتوجه به حضور بهترین‌های دنیا در المپیک سخت و دشوار است. اما صفرزاده تلاش می‌کند بهترین نتیجه را در این ماده کسب کند.

وی به مشکلات دوچرخه‌سواری طی سه چهار سال اخیر اشاره کرد و گفت: به هرحال اگر می‌خواهیم در سطح یک دنیا قرار داشته باشیم و پیشرفت کنیم ورزشکاران ما باید از همه لحاظ چه از نظر امکانات و بحث فنی به روز باشند قطعا با حداقل تجهیزات و امکانات نمی‌توان به جنگ رقبایی رفت که از هر نظر تامین هستند.

محمد پراش ادامه داد: ما از ۲۰۱۶ تیمی نداشتیم که بتواند همه ساله در مسابقات مختلف بین‌المللی شرکت کند. ضمن اینکه به دلیل کرونا در ۲۰۲۰ و ابتدای ۲۰۲۱ مسابقه‌ای در سطح آسیا برگزار نشده که بتوانیم شرکت کنیم. البته چین و ژاپن مسابقاتی که قبلا به صورت بین‌المللی برگزار می‌کردند در این یکی دو سال در سطح کشور خودشان برگزار کردند. متاسفانه ما این حداقل‌ها را هم نداشتیم. فقط در ۶ ماه گذشته توانستیم چند مسابقه داخلی در سطح مردان و زنان برگزار کنیم. اگر در دوچرخه قصد پیشرفت داریم باید در مسابقات بین‌المللی حضوری پررنگ داشته باشیم.

وی در پایان گفت: توسعه و پیشرفت زمانی معنا پیدا می‌کند که ادامه‌دار باشد یعنی اگر می‌خواهیم در المپیک بعدی حضوری موفق داشته باشیم باید از حالا برنامه‌ریزی داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس