کد خبر 1251102
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
لبنان

مامور تشکیل کابینه لبنان امروز پس از دیدار با رئیس جمهور لبنان گفت که تا حد زیادی با او در خصوص روند تشکیل کابینه هم نظر است و کابینه را سریعا تشکیل خواهد داد.

به گزارش مشرق، «نجیب میقاتی» مامور تشکیل کابینه لبنان بر ادامه رایزنی‌های فشرده خود با رئیس جمهور تا تشکیل هر چه سریع‌تر دولت جدید لبنان تاکید کرد.

به گزارش النشره، میقاتی امروز پس از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان گفت: جناب رئیس جمهور را در جریان جزئیات رایزنی‌های پارلمانی غیر الزامی قرار داده و بر اهمیت تشکیل کابینه در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کردم.

وی افزود: ما با عون تا حد زیادی هم نظریم و ما در روزهای آینده جلسات پی در پی برگزار خواهیم کرد و انشاالله به زودی دولت خواهیم داشت.

میقاتی امروز قبل از دیدار با عون با فراکسیون‌های مختلف سیاسی در پارلمان لبنان و همچنین نمایندگان مستقل درباره تشکیل کابینه رایزنی کرد و پس از این رایزنی‌ها تاکید کرد که عون را در جریان نتایج رایزنی‌ها قرار می‌دهد.

میقاتی امروز در دیدار با نمایندگان تاکید کرده که ملاقات‌هایش را با میشل عون رئیس جمهور لبنان هم فشرده خواهد کرد تا خیلی زود با ان درباره تشکیل دولتی که بتواند لبنان را از بحران های جاری نجات دهد به توافق برسد.

مامور تشکیل کابینه لبنان در همین خصوص امروز میزبان نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و سپس سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل، تمام سلام و ایلی الفرزلی نائب رئیس پارلمان لبنان بود.

«محمد رعد» عضو پارلمان لبنان از فراکسیون وفاداری به مقاومت(وابسته به حزب الله) پس از دیدار امروز خود با میقاتی گفت که نخست وزیر آینده باید با توجه فراوان به امور حیاتی معیشت و خدمات‌رسانی به شهروندان جلوی بازار سیاه را گرفته و از کالاهای ضروری تا برق مردم را تامین کرده و چرخ حیات اقتصادی کشور را به حرکت درآورد.

این عضو پارلمان لبنان همچنین خواستار تسریع در اجرای قوانینی شد که پارلمان در راستای ایجاد اصلاحات وضع کند تا جلوی انحصارطلبی ها هم گرفته شود.

نماینده حزب الله گفت: مابر همکاری جدی خود برای تشکیل هر چه سریع‌تر کابینه و نجات کشور تاکید می‌کنیم و همه ما در این خصوص همکاری کنند و دولت هم باید لبنانی‌ها را در خصوص تامین معیشتشان مطمئن کند و اجازه ندهد آنها طعمه مافیاها و کاسبان بحران‌ها شوند.

او با بیان اینکه فراکسیون حزب الله درخواست خاصی از میقاتی ندارد، گفت: درخواست ما این است که دولت از وزرایی متخصص و دارای صلاحیت و خرد در میدان زندگی اجتماعی عمومی باشد.

نجیب میقاتی شامگاه دوشنبه جاری (۴ تیر) به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان معرفی شد. وی موفق شد رأی ۷۲ نماینده پارلمان را کسب کند.

 میقاتی، سیاست‌مدار و بازرگان لبنانی و نخست‌وزیر این کشور از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ بوده است.

سعد الحریری رئیس جریان المستقبل(نزدیک به جریان غرب گرای ۱۴ مارس) به تازگی پس از عدم توافق با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در نطقی از انصراف خود از تشکیل کابینه پس از گذشت نزدیک به ۹ ماه از انتخاب وی برای این کار، خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس