ستاد اقتصادی دولت در نقش ستاد جنگ بود/ اهداف دشمن را خنثی کردیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تصمیمات موثر و کلان ستاد اقتصادی دولت اهداف دشمن در فروپاشی جامعه را خنثی کرد، گفت: دولت به عهد خود برای تصمیم‌گیری براساس خرد جمعی پایبند بود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دویست و چهل و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه که آخرین جلسه این ستاد در دولت دوازدهم به شمار می‌رود، اعضا با برشمردن نقش این ستاد در سیاستگذاری و مقاومت در جنگ تحمیلی اقتصادی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی کشور از تلاش‌های رئیس جمهور در زمینه تشکیل منظم و پیگیر جلسات اقتصادی دولت و ایجاد انضباط و هماهنگی در تصمیم گیری های اقتصادی قدردانی کردند.

ببینید:

فیلم/ کنایه‌های نماینده اهواز به مدیریت روحانی

روحانی در این جلسه، اداره اقتصاد کشور در شرایط ویژه تحریم و جنگ اقتصادی را بسیار پیچیده و سخت خواند و گفت: هدف نخست دشمنان در اعمال تحریم و جنگ اقتصادی، فروپاشی جامعه و ناکارآمد جلوه دادن نظام در مقابله با بحران‌ها و مشکلات بوده است و به نظر من ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، نقش ستاد جنگ را ایفا کرده است.

رئیس جمهور تامین زندگی و معیشت و جلوگیری از آسیب دیدن بنیان زندگی مردم را از محورهای اصلی و مورد توجه در تصمیم گیری های ستاد اقتصادی برشمرد و افزود: امنیت غذایی و ثبات اقتصادی نقش مهمی در ایجاد امنیت اجتماعی و روانی جامعه دارد.

وی افزود: مردم همواره خواستار امنیت روانی، اجتماعی و فرهنگی و رفاه و آسایش در زمینه‌های اقتصادی هستند و این موضوع مهم همواره در دولت تدبیر و امید مورد اهتمام بود و تا زمانی که جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل نشده بود این دولت توانست با کاهش چشمگیر تورم در ۴ سال متمادی ۹۳ تا ۹۶ و ایجاد ثبات و رشد اقتصادی، امنیت روانی و اجتماعی را ارتقا بخشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از اعمال جنگ اقتصادی علیه ایران نیز تصمیمات موثر و کلان ستاد هماهنگی اقتصادی اهداف دشمن را در فروپاشی جامعه، خنثی کرد.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: اگر چه عوامل جنگ اقتصادی، سیاسی بود و در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی قرار می‌گرفت، ولی ستاد هماهنگی اقتصادی با تصمیم گیری های به موقع و مناسب تلاش کرد آثار اقتصادی این تهاجمات سیاسی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

عجله روحانی در قیچی زدن روبان بزرگ‌ترین پروژه درمانی کشور

روحانی به استفاده از مجموعه نظرات اقتصاددانان و کارشناسان بخش اقتصادی با دیدگاه‌های مختلف در تصمیم‌گیری‌های کلان ستاد اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل جلسات منظم این ستاد نشان داد دولت به عهد خود برای تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی و پرهیز از تصمیمات سلیقه‌ای در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های کلان اقتصادی پایبند بوده است و حضور مسئولان ارشد اقتصادی کشور در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی هر هفته در دو نوبت، نشان اهتمام جدی دولت در حل مسائل اقتصادی و تلاش ساختاری برای ایجاد هماهنگی در اقدامات اقتصادی دولت بوده است.

وی با قدردانی از حضور منظم، با انگیزه و پشتکار همه اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی بویژه جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جلسات برگزار شده، از نقش مهم ایشان در هماهنگی اجرای تصمیمات این ستاد در دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی تشکر کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    7 0
    ادم هیچوقت خودش و اهداف خودش رو خنثی نمیکنه!
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      4 0
      ستاد جنگ شکست خورده و .... و ... و جاسوس پرور
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      1 0
      فکر کنم حسن روحانی مردم عادی رو دشمن فرض کرده باشه
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    9 0
    هروقت رو... میگه ی چیزی روخنثی کرده تمام تنمون میلرزه الآن گرادادضامن چی روبکشن
  • شیردل IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    7 0
    اهداف دشمن رو از خود دشمن علیه این مملکت بهترمحقق کردی !
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    8 0
    ولی ما در ایران نتوانستیم اهداف شوم خودت را خنثی کنیم
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    9 0
    اگر ذره ای احساس دین میکردید الآن استعفاء داده بودید پس شما با مردم و برای مردم نبودید مردم همیشه اولویت دست چندم شما هم نبود دولتی که مردمی باشد و باوجدان هرگز سیستان و خوزستان و اشکهای کودکان مظلوم و معصوم را به حال خود رها نمیکند تا در مذاکره حال اجنبی را دریابد و در جوار کولرگازی و کاخ نیاوران بر کرسی ریاست بنشیند و به جای خدمت به مردم، حاشیه سازی کند و فرافکنی، عزیزان ما نیاز به اصلاح داریم نه از نوع (اصلاح طلبی فتنه گران) بلکه از نوع انقلابی و جهادی، با این دست از حضراتی که بر کرسیهای گرانقیمت تکیه رده اند نمیشود مشکلات را یکی پس از دیگری از میان برداشت، ما مرد جهاد و میدان میخواهیم شهید حاج قاسم، الگو و معیار تمام و کمال در انتخاب مدیر و مسئول خدمتگذار است پس نباید راه را گم کرد ما تجربه ی چهل ساله جلوی چشمانمان است و چراغ راهمان فقط بایستی با تمام توان در این مسیر گام برداریم
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    7 0
    کاملا دشمن شاد شدیم. چون هیچ دولتی بعد از انقلاب چنین روزگار مردم را سیاه نکرده است.
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 3
      مطمئنی؟
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    در نقش ستاد دزدها بودند
  • محمد IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    4 0
    آقای رو... حرف درستی زده ، اهداف دشمن آمریکا را که میخواست رونق اقتصادی ایجاد کنه و موانع تولید را رفع کنه ، به خوبی خنثی کرد ، چوب لای چرخ اقتصاد کشور گذاشت ... انجام ماموریت از این بهتر . اگر دقت کنید در تمامی این سالها بر عکس شعار سال عمل کرده است . علی برکت الله
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    5 0
    فکرش را میکنم اگرکلا تدابیروبرنامه های این پرفسورهای ستاداقتصادی نبودالان گوشت ومرغ ولبنیات ومیوه کیلویی چندبود؟!
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    5 0
    منظور روحانی اینه که اهداف دشمن در نابودی اقتصاد به تعداد انگشتان دست بود که ما آنرا به صدها برابر رساندیم. تا مبادا مردم مظلوم و ستمدیده در آرامش باشند
  • مهدی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 0
    حتما دشمنان هم فرضی بودند...!!!
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 0
    مثل ظريف انگار نگفتی من به کلمه ی دشمن اعتقاد ندارم اين دشمن چه دشمنی است که‌ آن را تطهير وبز‌ک،می‌کنید کلا تعطیلید
    • FR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      منظورش از دشمن همان خرزوخان و برزو خان است !!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 0
    ای کاش وجودتان از این دنیا محو شود.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 0
    ستاد جنگی بود که تصمیمات اشتباه میگرفت و طرز تفکرش غیر واقعی و از مردم بسیار دووووور بود
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    ستاد پول پخش کردن برای خودیها بود
  • علی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    ... چه بر سر انقلاب و اسلام و مملکت اوردی خدا ازت نگذرد
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    آخرین ... تو جلسه مثلا ستاد اقتصادی کردی ... کارنامه سیاه
  • محمدایوب IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    یکی بره ببینه این شیخ رییس جمهور کدام کشور بوده که دائم از کارهاش تعریف میکنه. از موفقیت وپیشرفت و توسعه.اقتصادی. میگه
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 0
    دشمن جلو شما لنگ میندازه جناب رو....
  • DE ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 0
    ستاد اقتصادی ما ستاد جنگ بود ما دشمن را شکست دادیم. قبلا توریست های امریکایی که میومدند ایران دلار میخریدند زیر هَزار ما مجبورشون کردیم الان دلار بخرند ۲۵ هَزار
  • DE ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    1 0
    پس زحمت بکشید در این چند روز کاری تون طبق قانون اساسی و به حرمت چند صد هزار شهید و چند صد هزار جانباز ،دم و بال و نوک این جوجه تجزیه طلب های جنایتکار و دشمن ایران یعنی این پان اسرائیل و پان ال اره ! رو بچینید تا بدونن خاک و اب ایران این ملک هشتاد میلیون مالک و صاحب داره. از هشت سال پیش شما با علم به تحریم ها کارتون روشروع کردید. ایران یک کشور انقلابیه و شرایطی مثل کشورهای اروپایی و حتی کشورهای اسیای شرقی نداره.ایران وسط همسایگان پرتلاطم قرار داره. این یعنی دولت اش مثل یک قرارگاه جهادی اقتصادی باید تلاش کنه.
  • محمدایوب IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    ستاد اقتصادی دولت در نقش ستاد جنگ بود چون ما سایه جنگ را از سر کشور برداشته بودیم می بایست بااین ستاد جبران میکردیم که با برنامه ریزی دقیق زندگی مردم وکشور را به نیابت اوباما با ادب ودوست عزیز .... کری. را به ویرانه ای تبدیل کنیم که مردم دیگر توان کمر راست کردن هم نداشته باشن.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    حواس و ادراک این پرزیدنت منفور آسیب دیده .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس