کد خبر 1250971
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
۲۰ درصد زوجین جوان ایرانی نابارورند

یک جنین شناس گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از زوجین جوان کشور با مشکل ناباروری مواجه‌ هستند.

به گزارش مشرق، سمیه کاظم‌نژاد، با عنوان این مطلب که طبق آمارهای موجود، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از زوجین جوان کشور با مشکل ناباروری مواجه‌اند، افزود: اگرچه به مدد پیشرفت‌های حاصل در حوزه فناوری‌های کمک باروری، بخش عمده‌ای از زوجین نابارور از درمان مؤثر بهره‌مند می‌شوند، اما هنوز گروهی از زوجین به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهند.

دبیر علمی سمینار کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در درمان ناباروری، ادامه داد: سلول‌درمانی یکی از روش‌های نوین و امیدبخشی است که می‌تواند به کمک این دسته از زوجین نابارور بیاید و شانس بارداری آنها را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

پدیده «سالمندان سرراهی» در انتظار جامعه ایرانی!

کاظم نژاد تاکید کرد: هدف اصلی برگزاری این سمینار معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردهای این حوزه در درمان ناباروری در ایران و جهان است.

دبیر علمی سمینار افزود: پژوهش‌های گسترده‌ای در این حوزه در سراسر جهان در حال انجام است و خوشبختانه دانشمندان و پژوهشگران کشور ما نیز در حوزه سلول‌درمانی دستاوردهای درخشانی داشته‌اند. بنابراین، پژوهشگاه ابن‌سینا بر آن شد که این سمینار را با حضور متخصصان و فعالان این حوزه برای بحث درباره فعالیت‌ها و پژوهش‌های موجود و گفتگو درباره کاربردهای سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی در عرصه درمان ناباروری برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

روزانه بیش از ۱۰۰۰ "سقط جنین" در کشور اتفاق می‌افتد؛ مقصر کیست؟!

وی گفت: چهار محور اصلی این سمینار، یعنی کاربرد و جایگاه سلول‌درمانی در درمان ناباروری زنان، کاربرد و جایگاه سلول‌درمانی در درمان ناباروری مردان، تازه‌ها و کاربرد مهندسی بافت در درمان ناباروری و نقش بانک سلولی در درمان ناباروری، فرصتی برای ارائه جامع و کامل مباحث این حوزه در اختیار محققان قرار می‌دهد.

کاظم‌نژاد با اشاره به برگزاری این سمینار در روزهای ۱۴ و ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، افزود: با توجه به گستردگی موضوعات، دو پنل به کاربرد سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی در درمان ناباروری زنان و یک پنل به کاربرد و جایگاه سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی در درمان ناباروری مردان اختصاص دارد.

وی یادآور شد: امیدواریم برگزاری این سمینار زمینه ساز پژوهش‌ها و فعالیت‌های بیشتر در این حوزه شود و پروتکل‌های ارائه شده در این سمینار به گسترش کاربرد سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی در حوزه درمان ناباروری منجر گردد.

به گفته کاظم نژاد، این سمینار دارای امتیاز آموزش مداوم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس