کد خبر 1250861
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
استقبال «مقتدی الصدر» از خروج نظامیان آمریکایی و تأکید بر شروط مقاومت

رهبر جریان الصدر عرق ضمن استقبال از توافق خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، از مقاومت و دولت عراق به دلیل حصول این توافق استقبال کرد و گفت که گروه‌های مقاومت همچنان بر شروط خود در این باره اصرار دارند.

به گزارش مشرق، «مقتدی الصدر»، رئیس جریان الصدر عراق از توافق خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا از این کشور استقبال کرد و آن را ثمره مقاومت دانست.

صدر بامداد سه‌شنبه در حساب توییتری خود از مقاومت ملی عراق بابت این توافق قدردانی کرد و گفت که «اشغالگران» اعلام کردند که خرج تمامی نیروهای رزمی خود را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد ائتلاف النصر از تصمیم عجیب مقتدی صدر

او در این توییت خود نوشت که باید به همراه گروه‌های مقاومت عراق منتظر ماند و پایان خروج این نیروها را دید.

رهبر جریان الصدر عراق همچنین از همه تلاش‌های صورت گرفته برای شکل گیری این توافق به ویژه «برادر کاظمی»، نخست وزیر این کشور تشکر کرده است.

صدر در بیانیه خود، همچنین به شروط خود درباره توقف عملیات نظامی مقاومت عراق علیه آمریکا در این کشور اشاره کرده و گفته است که در صورت تحقق این شروط، عملیات نیز متوقف خواهد شد و نیروهای مقاومت برای بازگشت و گسترش امنیت در عراق و «دور کردن سایه تروریسم و خشونت» به نیروهای امنیتی عراق از ارتش گرفته تا پلیس فدرال کمک خواهند کرد.

آمریکا و عراق بعد از چهار دور گفت‌وگو موسوم به گفت‌وگوهای راهبردی بر سر خروج نظامیان رزمی آمریکایی از عراق، به توافق رسیدن که خروج این نظامیان تا پایان سال میلادی جاری پایان یابد و نیروهای مستشاری جایگزین این نیروها شود.

به رغم استقبال سیاستمداران و برخی از احزاب و جریان‌های سیاسی از این توافق که در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا و دیدار با رئیس جمهور این کشور حاصل شده، برخی از گروه‌های مقاومت و سیاسیون عراق در جدیت آمریکا و عمل به تعهداتش تردید دارند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس