کد خبر 1250415
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
آیا لیگ برتر فوتبال ایران هجومی است؟/ هفته پرگلی که رکوردشکن نشد؛ در انتظار هفته پایانی

لیگ برتر فوتبال ایران در هفته ماقبل پایانی گل‌های زیادی به همراه داشت، اما باز هم نتوانست رکورد پرگل بودن در همین فصل را بشکند.

به گزارش مشرق، لیگ برتر فوتبال ایران هفته بیست‌ونهم را پشت سر گذاشت و یک هفته تا پایان بیستمین دوره لیگ برتر باقی مانده است. لیگی که اکنون دو مدعی برای قهرمانی دارد که روز جمعه مشخص خواهد شد پرسپولیس جام را بالای سر می‌برد یا سپاهان؛ دو تیمی که هجومی‌ترین تیم‌های لیگ این فصل هستند و بازی‌های پرگلی را پشت سر گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

کدام تیم با ماشین به لیگ یک می‌رود؟

هفته بیست‌ونهم به صورت مشترک با هفته دهم، پرگل‌ترین هفته‌های لیگ برتر بیستم بوده‌اند. دو هفته‌ای که در هر کدام ۲۴ گل رد و بدل شد و البته اگر پنالتی ذوب‌آهن مقابل سپاهان تبدیل به گل شده بود، شاید رکورد پرگل‌ترین هفته لیگ بیستم نیز شکسته می‌شد. کم گل‌ترین هفته‌های لیگ نیز مربوط به هفته سوم و چهارم بوده که فقط ۹ گل در هشت بازی به ثمر رسیده است که آمار خوبی از نظر میانگین گل نیست. با این حال یک هفته از رقابت‌های لیگ بیستم باقی مانده است که می‌توان به شکسته شدن این رکورد امیدوار بود. با این حال تعداد گل‌های به ثمر رسیده در ۲۹ هفته اخیر به شرح زیر است:

هفته اول: ۱۹ گل
هفته دوم: ۱۴ گل
هفته سوم: ۹ گل
هفته چهارم: ۹ گل
هفته پنجم: ۱۸ گل
هفته ششم: ۱۷ گل
هفته هفتم: ۱۱ گل
هفته هشتم: ۲۰ گل
هفته نهم: ۱۵ گل
هفته دهم: ۲۴ گل
هفته یازدهم: ۱۹ گل
هفته دوازدهم: ۱۷ گل
هفته سیزدهم: ۱۶ گل
هفته چهاردم: ۱۵ گل
هفته پانزدهم: ۲۱ گل
هفته شانزدهم: ۱۳ گل
هفته هفدهم: ۱۵ گل
هفته هجدهم: ۱۱ گل
هفته نوزدهم: ۱۰ گل
هفته بیستم: ۱۲ گل
هفته بیست‌ویکم: ۱۵ گل
هفته بیست‌ودوم: ۱۵ گل
هفته بیست‌وسوم: ۱۶ گل
هفته بیست‌وچهارم: ۱۳ گل
هفته بیست‌وپنجم: ۱۶ گل
هفته بیست‌وششم: ۱۶ گل
هفته بیست‌وهفتم: ۱۹ گل
هفته بیست‌وهشتم: ۱۹ گل
هفته بیست‌ونهم: ۲۴ گل
هفته سی‌ام: ؟

طبق این آمار و تا هفته بیست‌ونهم لیگ برتر مجموعاً ۴۵۸ گل در ۲۳۲ بازی به ثمر رسیده است که میانگین ۱۵.۸ گل در هفته و ۱.۹۷ گل در هر بازی را نشان می‌دهد. همچنین سپاهان با ۵۱ گل و پرسپولیس با ۴۵ گل به ترتیب موفق‌ترین تیم‌ها فاز تهاجمی محسوب می‌شوند که با این تعداد گل، سپاهان میانگین ۱.۷۵ گل در هر بازی را به ثبت رسانده و این آمار برای پرسپولیس روی عدد ۱.۵۵ گل در هر بازی است. ضعیف‌ترین خط حمله لیگ هم به صورت مشترک در اختیار سایپا و ماشین‌سازی قرار دارد که با ۱۸ گل، میانگین ۰.۶۲ گل در هر بازی را به ثبت رسانده‌اند.

طبق این آمار، چه نمره‌ای را می‌توان به لحاظ هجومی به فوتبال ایران داد؟ اگر لیگ برتر انگلیس به‌عنوان لیگ نخست فوتبال دنیا معیار آمار باشد، می‌توان نگاهی به آمار این لیگ در فصلی که گذشت داشته باشیم. به طور مثال منچسترسیتی قهرمان فصل گذشته انگلیس که با ۸۳ گل زده در ۳۸ بازی، بهترین خط حمله را به خود اختصاص داد، میانگین ۲.۱۸ گل زده در هر بازی را از خود به جا گذاشته است. شفیلد یونایتد هم با ۲۰ گل زده به میانگین ۰.۵۲ گل زده در هر بازی رسیده است. یعنی بهترین خط حمله لیگ برتر انگلیس وضعیت بهتری نسبت به بهترین خط حمله لیگ برتر ایران دارد، اما در مقابل بدترین خط حمله لیگ برتر انگلیس ضعیف‌تر از بدترین خط حمله لیگ برتر ایران است.

پرگل‌ترین بازی لیگ در لیگ بیستم مربوط به هفته هفدهم و دیدار سپاهان و آلومینیوم بوده که شاگردان محرم نویدکیا موفق شدند با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی برسند. برد ۵ بر صفر پرسپولیس مقابل گل‌گهر در هفته دهم، برد ۵ بر یک سپاهان مقابل مس رفسنجان در هفته بیست‌وسوم، پیروزی ۵ بر صفر پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی در هفته بیست‌وهشتم و ثبت همین نتیجه از سوی پیکان مقابل ماشین‌سازی در هفته بیست‌ونهم دیگر دیدارهای پرگل لیگ بیستم به شمار می‌روند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس