کد خبر 1250054
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
تظاهرات

شهرهای مختلف تونس امروز صحنه تظاهرات گسترده در اعتراض به عملکرد دولت در کنترل کرونا و وخامت اوضاع معیشتی بود.

به گزارش مشرق، امروز  یکشنبه مصادف با روز جمهوری در تونس، تعدادی از شهرهای تونس از جمله پایتخت و شهرهایی نظیر توزر، سوسه و القیروان شاهد تظاهرات‌های ضد دولتی بود.

به گزارش پایگاه خبری روسیاالیوم، تظاهرات‌کنندگان در خیابان‌ها با سر دادن شعارهایی خواستار سرنگونی دولتی به ریاست «هشام المشیشی» شدند.

این تظاهرات‌ها در پاسخ به فراخوان فعالان و در شرایط خشم ناشی از شرایط اقتصادی و بحران شیوع همه‌گیری کرونا رخ داده است.

لحظاتی پیش نیز رسانه‌ها از درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی با تظاهرات‌کنندگان در اطراف پارلمان تونس خبر دادند.

جمعی از معترضان در مقابل مقر پارلمان تونس قصد عبور از موانع امنیتی اطراف پارلمان را داشتند که با مقابله نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند.

از صبح امروز یکشنبه  همه راه‌ها و معابر منتهی به میدان باردو در پایتخت تونس مسدود شده است  و شمار زیادی از نیروهای امنیتی در خیابان‌های اصلی تونس مستقر شدند.

علی رغم شیوع ویروس کرونا و اقدامات سختگیرانه امنیتی، بسیاری از تونسی‌ها به امید ایجاد تغییرات واقعی در کشورشان به فراخوان‌ها برای حضور در تظاهرات پاسخ مثبت دادند.

در شهر «توزر» تونس تظاهرات‌کنندگان با حمله به ساختمان متعلق به جنبش النهضه اسباب و اثاثیه آنجا را به هم ریخته یا تخریب کردند.

در شهر الکاف شماری از معترضان با تجمع مقابل ساختمان جنبش النهضه تابلوی این جنبش را پایین کشیدند.

علاوه بر بحران اقتصادی و بهداشتی که تونس  با آن روبه روست، این کشور در حال عبور از یک بحران سیاسی میان دو طرف است، یکی رئیس جمهور که گزینه‌های دولت را شکست خورده می‌بیند و می‌گوید که دولت، تحت فشار لابی‌هاست و دیگری هشام المشیشی نخست وزیر تونس که مورد حمایت جنبش اسلام گرای النهضه قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس