المپیک ۲۰۲۰ توکیو| بررسی هجمه‌ای که پس از مدال تاریخی فروغی به وجود آمد/ حضور و مدال‌آوری نظامیان آمریکایی در المپیک + سند

با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان فهمید که برخی افراد هجمه‌ای بی‌پایه علیه جواد فروغی تیرانداز کشورمان به راه انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، جواد فروغی تیرانداز کشورمان روز گذشته (شنبه) در رشته تیراندازی موفق به کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد و پس از این افتخارآفرینی بزرگ گفت که از سال ۹۲ تا ۹۴ در کشور سوریه حضور داشته است.

به دنبال این افتخارآفرینی و این اظهارنظر فروغی که اتفاقاً یکی از مدافعان سلامت است، از سوی عده‌ای جوی منفی در فضای مجازی ایجاد شد، آنهم در شرایطی که مدالی تاریخی توسط یک ایرانی به دست آمده بود و برخی به جای خوشحالی از این افتخار ملی به دنبال مسائل دیگری بودند.

فروغی فقط به این موضوع اشاره کرده که در سوریه حضور داشته است، اما حرفی از نظامی بودنش نزده، این در حالی است که با یک جستجوی ساده مشخص می‌شود که چه کشورهایی در چه رشته‌هایی افراد نظامی را به المپیک اعزام کرده‌اند.

در واقع در تاریخچه بازی‌های المپیک ورزشکارانی زیادی بوده‌اند که در کنار پرداختن به ورزش حرفه‌ای، شغل اصلی آنها نظامی‌گری بوده است و در ارتش‌های کشورهای خود خدمت کرده‌اند. در دوره جاری المپیک که به میزبانی توکیوی ژاپن در حال برگزاری است، کم نیستند ورزشکارانی که همزمان عضو نظامی کشورهای خود هم هستند.

بر این اساس و طبق اعلام سایت رسمی وزارت دفاع آمریکا، در کاروان ایالات متحده که در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو شرکت می‌کنند ۱۷ ورزشکار و دو مربی نظامی حضور دارند. براساس اعلام این سایت ۱۷ سرباز، یک تفنگدار دریایی و یک گارد ساحلی ایالات متحده در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ شرکت دارند که اسامی آنها در زیر آمده است:

امبر انگلیش (اسکیت زنان)، نائومی گراهام (بوکس زنان)، نیکولاس موورر (تیراندازی)، سندرا اوپتاگراف (تیراندازی زنان)، سامانتا شولتز (پنجگانه مدرن)، آمور الگزیری (پنجگانه مدرن)، ایلدار حافظ‌اُف (کشتی فرنگی)، آلخاندرو سانچو (کشتی فرنگی)، بندار کتر (دوومیدانی)، پاتریک ساندرمن (تیراندازی)، ساگن مادالنا (تیراندازی زنان)، آلیسون ویز (تیراندازی زنان)، فیلیپ یونگمن (تیراندازی اهداف پروازی)، سم کندریکس (پرش با نیزه)، جان اشتفانوویز از نیروی دریایی (کشتی فرنگی) و نیکول بارنز از گارد ساحلی (قایق بادبانی). همچنین سه نظامی آمریکا در بازی‌های پارالمپیک شرکت خواهند کرد که عبارتند از: الیزابت مارکز (شنا)، جان لاز (تیراندازی) و کوین انگوین (تیراندازی).

بررسی هجمه‌ای که پس از مدال تاریخی فروغی به وجود آمد/ حضور و مدال‌آوری نظامیان آمریکایی در المپیک +سند

همچنین سایت رسمی ارتش بریتانیا از حضور یک تفنگدار این ارتش در کاروان بریتانیا در این دوره از بازی‌های المپیک خبر داد. بر اساس اعلام این سایت؛ کاریس آرتینگستال ۲۶ ساله در رشته بوکس به عنوان نماینده بریتانیا به روی رینگ خواهد رفت.

بررسی هجمه‌ای که پس از مدال تاریخی فروغی به وجود آمد/ حضور و مدال‌آوری نظامیان آمریکایی در المپیک +سند

پایگاه خبری «بریج» هند هم از حضور ۱۲ عضو ارتش این کشور در کاروان هند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ خبر داد که اسامی آنها به شرح زیر است:

آمیت پانگال (بوکس)، مانیش کائوشیک (بوکس)، ساتیش کومار (بوکس)، آویناش سابل (دوومیدانی)، نیجار چوپرا (دوومیدانی)، آریون لال‌جات و آرویند سینگ (روئینگ)، ویشنو ساراوانان (قایقرانی) و پاروین جادهاو (تیروکمان)، تاروندیپ رای (تیروکمان)، ساندیپ کومار (دوومیدانی)، گورپریت سینگ (دوومیدانی) .

بررسی هجمه‌ای که پس از مدال تاریخی فروغی به وجود آمد/ حضور و مدال‌آوری نظامیان آمریکایی در المپیک +سند

در زیر هم اسامی ورزشکارانی از دوره‌های گذشته بازی‌های المپیک و پارالمپیک را می‌خوانید که سابقه حضور در ارتش‌ ایالات متحده آمریکا را داشته‌اند:

اندی سول که عضو ارتش ایالات متحده است، در مأموریتی در افغانستان بر اثر یک انفجار مجروح شد که در ادامه منجر به قطع هر دو پایش شد. او در سال ۲۰۰۵ به فعالیت در رشته اسکی صحرانوردی پرداخت و پنج سال بعد در بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۰ ونکوور شرکت کرد و در نهایت صاحب مدال برنز شد.

بررسی هجمه‌ای که پس از مدال تاریخی فروغی به وجود آمد/ حضور و مدال‌آوری نظامیان آمریکایی در المپیک +سند

*برد اسنایدر عضو نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا که در مأموریتی در کشور افغانستان در جریان یک انفجار بینایی‌اش را از دست داد، در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در شنای ۴۰۰ متر آزاد مردان و شنای ۱۰۰ متر آزاد مردان صاحب دو مدال طلا شد و یک مدال نقره هم در ماده ۵۰ متر آزاد به دست آورد.

بررسی هجمه‌ای که پس از مدال تاریخی فروغی به وجود آمد/ حضور و مدال‌آوری نظامیان آمریکایی در المپیک +سند

* سم کندریکس عضو ارتش ایالات متحده در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق شد در رشته پرش با نیزه به مدال برنز دست پیدا کند. او که با سری تراشیده در این بازی‌ها شرکت کرد، در این مورد گفته بود: «به‌عنوان یک نظامی و یک ورزشکار آمریکا، مدل موهایم (موهایی ماشین شده) را به افتخار تمامی سربازانی که این بازی‌ها را تماشا می‌کنند، همینطور نگه می‌دارم».

بررسی هجمه‌ای که پس از مدال تاریخی فروغی به وجود آمد/ حضور و مدال‌آوری نظامیان آمریکایی در المپیک +سند

* وینسنت هانکوک تفنگدار ارتش ایالات متحده در بازی‌های االمپیک ۲۰۱۲ لندن موفق شد در رشته تیراندازی اهداف پروازی به مدال طلا دست پیدا کند و از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها دفاع کرد.

بررسی هجمه‌ای که پس از مدال تاریخی فروغی به وجود آمد/ حضور و مدال‌آوری نظامیان آمریکایی در المپیک +سند

اینها تنها گوشه‌ای از حضور نظامیانی است که در این دوره و دوره‌های قبل بازی‌های المپیک و پارالمپیک به‌عنوان ورزشکار شرکت کرده‌اند و با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان به موارد مشابه دیگری نیز بر خورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    69 8
    درررررررررررررررررود بی کران بر جواد فروغی عزیز پاسدار مدافع حرم، مدافع سلامت و ورزشکار نخبه
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    35 41
    ارتش امریکا علیه مردمش اسلحه میکشه و تو همه چی دخالت میکنه؟
    • ابوبکر اسفزاری IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      21 11
      بله هر قدرتی همین کار رو می کنه.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      26 10
      اگه مردم یعنی امثال تو بله باید مثل سگ شما توله های بن سلمان کشت
    • بی وجود IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      8 6
      ارتش آمریکا این همه جنایت جنگی داره کوری.جرج فلوید.۲۸مرداد.یک میلیون کشته سوریه.یک م کشته عراق.هفته ای ۱۰۰۰سیاه پوست آمریکایی رو کشتن..گرونی و تحریم.. ترور شهید سلیمانی...گوانتانامو ‌‌‌‌.. چکار کنه که تو بینا بشی
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 6
      هیچ وقت ارتش و سپاه و نیروی نظامی همچین کاری نکرده، تازه برعکسم بوده، اون عواملی هم که کشته میشن، توسط اشرار منافقین و عوامل خارجی و داخلی وابسته مورد هدف قرار میگیرن
    • US ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 2
      مهندس حالا خوبه چند ماه بیشتر از انتخابات امریکا نگذشته و اون فجایعی که توی چند ساعت در کنگره به وجود آوردن شماها کی تموم میشید با این خودتحقیری ها حداقل این همه هزینه شده نت رو بهت رسوندن ازش درست استفاده کن و یه جستجو در این مورد انجام بده
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 1
      شما رو اگر پردها دریده و کنترل از دست نیروی انتظامی خارج بشه خودمون سلاخی میکنیم الان حرمت نگه میداریم برای کشور. وای به روزی که لازم بشه بیایم نه کانادا فرار میکنیم نه روسیه. وای میسیم و میکشیم کشته میشیم و کشور دست شما لااوبالی ها نمیدیم.
  • DE ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    35 8
    وطن فروش و منافق از پیروزی ایرانی مخصوصا از نوع مومنش ناراحت میشن و از ناکامی ایران خوشحال.نیاز نیست برای وطن فروش و منافق توضیح داد بدیهیات رو.وطن اینها اسراییل و آمریکاست امثال دهباشی و زیباکلام و ... و مزدورهای خارج نشین بی هویت
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    13 33
    اما سلام نظامی دادن توسط هیچکدام از اونها انجام نشده و اگر هم انجام شده باشه توسط شرکت کنندگان کشورهای کمونیست مانند کره شمالی بوده
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      23 3
      خیلی از ورزشکارا سلام نظامی میدن یاد حرف احمدی نژاد افتادم بعضی کاراش وحرفاش جالب بود مثل این حرفش که اب بریز اونجا که سوخته ولا دیگه اینقدر علم پیشرفت کرده اما هنوز ادمی با تمام کب کبه وعلم وقدرتش نتونسته جلو حماقتش بگیره این حماقت از حسادتتون
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      13 3
      همین الان در یک سرچ کوتاه سلام نظامی توسط وزشکارانی از برزیل ، چین ، کره جنوبی ، کره شمالی رو روی سکو دیدم و این تنها مربوط به بازیهای نظامیان جهان هم نبود بلکه در رقابتهایی غیر از ارتشهای جهان این سلام همای نظامی روی سکو داده شده کره جنوبی و برزیل هم که کشورهای کمونیستی نیستن
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    44 9
    لایک رو بزن به افتخار جواد آقای فروغی گل. و به عشق ایران. زنده باد ایران.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    23 7
    با اینکه از وضع فعلی این مملکت جانم به ستوه آمده اما افتخار می کنم که آقای فروغی مدال طلا را در المپیک توکیو به دست آوردند.به ایشان و مردم ایران تبریک می گویم.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    7 4
    میگم اگر حضرات عقده ای اینقدر مفت مفت اطلاعات نظامی آقای فروغی را بیرون ندن - سپاهی، مدافع حرم و .... را بیرون ندن ، بنظرتون طوری میشه؟ اینا دارند از قهرمان تعریف می کنند یا سوژه ی ترور درست می کنند؟
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    16 4
    اگر عکس العملی نامناسبی می بینید حتماً از اکانت های مستقر در پایگاه های منافقان و اسرائیل است...وگرنه هیچ وطن پرستی پرت و پلا نمی نویسد..
  • محمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    16 2
    اولا سلام و درود به همه نيروهاي مسلح كشور عزيزمان، ثانيا خدا قوت به جناب فروغي و دست مريداد به ايشان، ثالثا وقتي ميتوان در رقابتهاي المپيك از اين عزيزان استفاده كرد حتما بايد در اين جبهه هم از ايشان كمك گرفت. تا كور شود هر انكه نتواند ديد
  • وطن دوست IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    17 4
    فیلم بازی نکنید کاش همه نظامی بودند و طلا هیچ بین ۱۰نفر اول بودن گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه میو بوداره
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    11 4
    اصلا نظامی باشه مگه چیه؟ اون ضدانقلاب از شدت عصبانیت این اراجیف رو میگن
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    10 4
    اتفاقا این رویداد باید سرآغاز شرکت پرقدرت تر اعضای نیروهای مسلح در بازیهای بین المللی در رشتهای تیراندازی. دوومیدانی. رزمی به ویژه المپیک باشه.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    10 4
    ماشاالله و لاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    11 5
    پاسدار عزیز تشکر.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    10 4
    ماشاالله و لاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    12 5
    پاسدار عزیز تشکر.
  • DE ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    13 1
    از همین آلمان دونفر از زنان دونده سرباز ارتش آلمان هستن. سوریه بوده دمش گرم نظامی آمریکایی و آلمانی و انگلیسی از چند هزار کیلومتر اونور میزنن میرن سوریه چرا ایران نباشه.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    12 6
    گزارش قشنی و روشنگری بود. اما یه عده خائن وطن فروش این حقیقت ها رو نمی بینند. این ها رو باید برد داخل یک شهر کرد و ربع پهلوی رو آورد که ملکه شون بشه برن حال کنند شاید هم نتونستند بدون حمایت آمریکا همون شهر رو نگه دارند
  • ایرانی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    8 3
    چه مدال و افتخاری بالاتر از دفاع از حرم که دفاع از مظلومان و ستمدیدگانی است که گرفتار قتل و غارت و تجاوز دست نشانده های آمریکا و صهیونیسم جهانی و وهابیت خونخوار بود.تا کور شود هر که نبیند!
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    9 4
    انشاالله سرداری تون رو جشن بگیریم.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 2
    درود خدا برمشرق وبصیرتش.
  • محمدصالح سوری IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    4 2
    زنده باد جمهوری اسلامی ایران زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زنده باد محمدجواد فروغی
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 2
    درود بر جواد فروغی، دلت شاد که دل میلیونها ایرانی وطن پرست را شاد کردی
  • سریال IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 4
    لعنت به هر چی وطن فروش عقده‌ای، درود بر قهرمان
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 2
    افرین به این مرد.خدایش گل کاشتی
  • ه.یاوری IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 2
    درود خدا بر فروغی عزیز ، خار چشم دشمنان اسلام و ایران و منافقین روسیاه داخلی
  • حبیب IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 3
    سلام و درود بر نیروهای مسلح ارتش سپاه و....... درود بر رهبر
  • علی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 3
    لعنت به وطن فروشان خائن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس