کد خبر 1249952
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی‌های مربوط به صنعت گیمینگ، شرکت‌های تولید کننده‌ی لپ تاپ رقابتی سخت را در این بخش دارند و هر کدام در صدد هستند کاربران بیشتری را به سمت محصولات خود بکشند.

لنوو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ در دنیا مدل‌های پرطرفداری را برای علاقه مندان به بازی و کاربران نیازمند به لپ تاپ با قدرت پردازشی و گرافیکی بالا عرضه کرده است.

لنوو Ideapad Gaming 3؛ لپ‌تاپی پرقدرت با قیمتی مناسب

فروشگاه اینترنتی لوازم دیجیتال هدیش بهترین انتخاب برای خرید لپ تاپ لنوو با بهترین قیمت در بازار کشور می‌باشد.

در ادامه با تیم تخصصی هدیش همراه باشید تا به بررسی یکی از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ و قدرتمند برند لنوو یعنی Ideapad Gaming 3 بپردازیم.

لنوو Ideapad Gaming 3؛ لپ‌تاپی پرقدرت با قیمتی مناسب

قلب تپنده‌ی قدرتمند لنوو Ideapad Gaming 3

همانطور که اشاره شد Ideapad Gaming 3 محصولی قدرتمند از سری آیدیاپد لنوو (Ideapad) می‌باشد. مهم‌ترین مسئله در انتخاب یک لپ تاپ مخصوص بازی توجه به سخت افزار آن است. در این لپ‌تاپ از دو نمونه پردازنده‌ی نسل دهم اینتل یعنی Intel Core i7-10750H و  Intel Core i5-10300H به ترتیب با فرکانس 2.6 گیگاهرتز تا 5.0 گیگاهرتز و 6 هسته‌ی پردازشی و 2.5 تا 4.5 گیگاهرتز و 4 هسته‌ی پردازشی استفاده شده. همچنین در این لپ تاپ از پردازنده‌های شرکت ای ام دی AMD Ryzen 7 4800H و AMD Ryzen 5 4600H  به ترتیب با فرکانس 2.9 گیگاهرتز و 4.2 گیگاهرتز در حالت توربو (Turbo) و 8 هسته‌ی پردازشی و 3.0 گیگاهرتز تا 4.0 گیگاهرتز و 6 هسته‌ی پردازشی نیز استفاده شده.

تمامی پردازنده‌های فوق توانایی پردازش‌های سنگین در حین انجام بازی یا فعالیت‌های سنگین دیگر را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند.

گرافیک لنوو Ideapad Gaming 3

در کنار پردازنده‌های قدرتمند استفاده شده در این لپ تاپ، لنوو از کارت گرافیک‌های قدرتمند شرکت انویدیا استفاده کرده تا همه چیز برای بالاترین کیفیت ممکن فراهم باشد. گرافیک‌های استفاده شده در لپ تاپ NVIDIA GeForce GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه‌ و در مدل قوی‌تر NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti 4GB با 4 گیگابایت حافظه است که از پس هر بازی و فعالیت نیازمند گرافیکی بر می‌آیند. در کنار گرافیک، شاهد استفاده از رم 8 و 16 گیگابایتی DDR4 هستیم که با توجه به مدل از سرعت 2933 یا 3200 مگاهرتزی هستیم. لنوو برای حفظه‌ی ذخیره سازی از حفظه‌ی SSD و HDD به صورت هایبرید و در کنار هم استفاده کرده. البته در کانفیگ‌های مختلف امکان استفاده از حافظه‌ی SSD به صورت تک نیز وجود دارد که باعث می‌شود سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالا باشد و در تجربه‌ی کاربری روان‌تر موثر واقع شود.

لنوو Ideapad Gaming 3؛ لپ‌تاپی پرقدرت با قیمتی مناسب

لنوو Ideapad Gaming 3 با طرحی ساده و زیبا

در لپ تاپ شاهد یک طراحی ساده هستیم و رنگ مشکی استفاده شده در آن حس قدرت را به کاربر القا می‌کند. جنس این لپ تاپ تماما از پلاستیک با کیفیت است که کمک کرده وزن نهایی آن کمتر شود با این حال ما با یک لپ تاپ نسبتا سنگین به وزن 2.2 کیلوگرمی طرف هستیم. خطوط استفاده شده در این لپ تاپ و حالت کجی که در دو طرف دارد حسی خوبی را در کاربر القا می‌کند. با توجه به این که با یک لپ تاپ گیمینگ طرف هستیم نباید انتظار ابعاد کمی را از آن داشته باشیم. این لپ تاپ با ابعاد 24.9 × 249.6 × 359 میلی‌متری خود چندان جم و جور به نظر نمی‌رسد ولی منطقی است.

کیبورد این لپ تاپ به صورت کامل و همراه با نام پد است و جنس قابل قبولی دارد. طراحی دکمه‌ها و نوع جایگیری آن‌ها در صفحه به گونه‌ای است که خستگی هنگام تایپ به حداقل برسد و حس راحتی را برای کاربر فراهم کرده همچنین کلیدهای جهت بزرگی دارد که برای گیم بسیار مناسب است. کیبورد Ideapad Gaming 3 به نور پس زمینه (Back Light) هم مجهز است که استفاده از آن را در شب و نور کم راحت‌تر کرده است ولی خبری از نورپردازی RGB نیست و به همان نور تک رنگ بسنده شده.

در بخش تاچ پد هم لنوو برای لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 از یک تاچ پد یک‌پارچه با اندازه‌ی نسبتا بزرگی استفاده کرده که نسبت به مدل‌های قبلی 30 درصد بزرگ‌تر شده و می‌توانید برای انجام بسیاری از کارهای ساده از آن و سیستم فرمان چندلمسی‌اش به‌جای ماوس استفاده کنید.

صفحه نمایش لنوو Ideapad گیمینگ 3

در این لپ تاپ لنوو بسته به مدل از پنل 15.6 اینچی LCD مات (Anti-Glare) با کیفیت Full HD و رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل است و مجهز به تکنولوژی IPS است که زاویه‌ی دید خوبی دارد. این پنل حداکثر روشنایی 250 نیتی دارد که عالی به نظر نمی‌رسد ولی در محیطی سربسته و به دور از نور مستقیم آفتاب کافی است. در این لپ تاپ از دو نوع صفحه نمایشگر مختلف استفاده شده که یکی دارای نرخ نوسازی 60 هرتزی و دیگری 144 هرتزی است که نوع دومی برای بازی بسیار مناسب‌تر است ولی مصرف باتری را افزایش می‌دهد.

شاید نقطه ضعف این صفحه نمایش را نمایش نه چندان دقیق رنگ‌ها و زمان پاسخگویی بالای آن دانست. این نمایشگر دارای NTSC 45 درصدی بهره می‌برد که عدد پایینی محسوب می‌شود. زمان پاسخگویی آن هم طبق بررسی‌ها چیزی فراتر از 10 میلی‌ثانیه است که برای گیمینگ عدد بدی محسوب می‌شود ولی برچسب قیمتی این لپ تاپ کاملا این موارد را توجیه می‌کند.

در حاشیه‌ی بالای نمایشگر که چندان باریک هم نیست دوربین وبکم را مشاهده می‌کنیم که HD 720p است  و کیفیت قابل قبولی را در تماس‌های ویدیویی دارد. از مزیت‌های خوب این دوربین امکان پوشاندن حفره‌ی دوربین به طور فیزیکی است (Privacy Shutter) که حس اطمینان و حفظ حریم شخصی شما را افزایش می‌دهد.

رابط‌های اتصال متنوع در Ideapad Gaming 3

 لپ تاپ لنوو پورت‌ها و اتصالات به روز و نسبتا کاملی دارد. دو پورت USB نسخه‌ی 3.1 و یک پورت USB Type-C نسخه‌ی 3.1، یک پورت HDMI، یک پورت لن RJ45، یک جک 3.5 میلی‌متری کمبوی صدا و حفره‌ی Novo جهت ریکاوری سیستم این لیست را شامل می‌شود.

لنوو Ideapad Gaming 3؛ لپ‌تاپی پرقدرت با قیمتی مناسب

نبود پورت دیسپلی برای یک لپ تاپ گیمینگ می‌تواند نقطه‌ی ضعقی برای این مدل باشد. همچنین خبری از کارت خوان در این لپ‌تاپ نیست. خوشبختانه این لپ تاپ به وای فای داخلی و بلوتوث 5.0 مجهز است.

جمع بندی

با توجه به مطالب بالا، لپ تاپ لنوو Ideapad Gaming 3 قدرت را در کنار قیمتی بسیار مناسب برای کاربران قرار داده و فارغ از نقطه ضعف‌هایی که در قسمت صفحه نمایش ذکر شد بقیه‌ی موارد کاملا کاربر را راضی می‌کند.

فروشگاه اینترنتی هدیش بهترین گزینه برای خرید لپ تاپ با بهترین قیمت است. با مراجعه به سایت هدیش علاوه بر خرید مطمئن لپ تاپ لنوو، می‌توانید به هزاران محصول الکترونیکی و تکنولوژی روز دنیا دسترسی پیدا کنید.

منبع : فروشگاه هدیش


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس