هند

ارتش هند در اقدامی تاکتیکی برای مقابله محتمل با چین، چند هزار نیروی نظامی به شرق لاداخ اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، ارتش هند در اقدامی پیشگیرانه یگان‌های نظامی خود در جامو و کشمیر را در شرق «لاداخ» منتقل کرده است.

به نوشته روزنامه «ایندیا تودی» منابع  نظامی هند روز یکشنبه به تلویزیون دولتی این کشور گفتند که حدود ۱۵۰۰۰ نیرو برای مقابله با تهاجم محتمل چین به لاداخ منتقل شدند. منابع مطلع افزودند که این نیروها مدت مدیدی است که در لاداخ مستقر شده اند و به طور موثری با هر گام بعدی ارتش چین مقابله می‌کنند.

با توجه به احتمال تقابل با چین در شرق لاداخ، هند استقرار نیروهای خود را در این منطقه افزایش داده است و در این منطقه  به جای یک لشکر، اکنون دارای دو لشکر کامل، همراه با واحدهای زرهی اضافی و سایر واحدهاست. یگان کوهستانی ارتش هند نیز اخیراً به  تقویت قوا در مرز هند و چین مبادرت کرده استیگان کوهستانی ارتش هند وظیفه انجام عملیات تهاجمی علیه چین را در صورت بروز جنگ بر عهده دارد.

ارتش‌های هند و چین از سال گذشته نیروهای نظامی زیادی را در مرز مستقر کرده اند. استقرار تشکیلات و نیروها در بخشهای دیگر نیز تقویت شده است. این در حالی است که اکنون مذاکرات بین دو طرف برای تنش زدایی در منطقه همچنان ادامه دارد.

نیروهای هند و چین طی   اخیرا  در یک تقابل بر سر منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا قرار گرفتند که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی داشت اما آماری درباره تعداد تلفات ارائه نکرد. هر دو طرف هندی و چینی یکدیگر را بابت درگیری‌های مرزی اخیر و نقض حاکمیت ارضی مقصر می‌دانند.  

یک مقام بلند پایه ارتش هند نیز چندی قبل  از تحرکات نیروی هوایی چین و استقرار موشک‌ها و رادارها این کشور در  لاداخ شرقی خبر داد. «مارشال بهادرا» مقام ارشد نظامی هند با اشاره به این مطلب گفت که چین در امتداد خط کنترل (LAC)  شمار زیادی رادار، موشک‌های سطح به هوا سطح به سطح مستقر کرده است.

به گفته این مقام هندی، نیروی هوایی چین هواپیماهای جنگنده بومی خود از جمله «جی-۱۰»، «جی-۲۰»   و «سوخو-۳۰» ساخت روسیه را در تبت نزدیک مرز هند مستقر کرده است. این کشور همچنین سامانه‌های  دفاع هوایی «اس-۴۰۰» را نیز فعال کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    مشکل از زمانی اغاز شد که چین اشغالگر بسمت غرب روان شد و تبت و سین کیانگ رو که دو کشور مستقل بودند را اشغال کرد و الانهم داره درگیریهای مرزی با تاجیکستان قرقیزستان هند نپال بوتان رو در غرب ادامه میده در شرق و جنوبشرقی که با ویتنام کره جنوبی بروئنی مالزی تایوان مشکلات شدیدی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس