کد خبر 1249379
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
رمدسیویر نمایه داروی کرونا

تزریق رمدسیویر کاسبی جدیدی برای مراکز اعزام تیم‌های خصوصی درمان شده. به‌طوری‌که پایین‌ترین نرخ اعلام شده از سوی این مراکز، از ۳۰۰هزار تا یک‌میلیون تومان است.

به گزارش مشرق، در گزارشی به وضعیت داروی رمدسیویر که در درمان کرونا موثر است پرداخته و نوشته است: تزریق رمدسیویر کاسبی جدیدی برای مراکز اعزام تیم‌های خصوصی درمان شده است. به‌طوری‌که پایین‌ترین نرخ اعلام شده از سوی این مراکز، از ۳۰۰هزار تومان شروع و به یک‌میلیون تومان می‌رسد، آن‌هم به شرطی که نخستین دوز در بیمارستان تزریق شده باشد و بیمار مشکلی برای دریافت این دارو پیدا نکرده باشد.

بیشتر بخوانید:

وضعیت کرونا در تهران بحرانی است

اپراتور یکی از این مراکز خصوصی می‌گوید که هر بار تزریق این دارو حدود یک‌ساعت زمان می‌برد. این دارو پرریسک است و باید پرستار تا پایان زمان تزریق بالای سر بیمار بماند. به همین دلیل هزینه‌ها بالاست.

نکته اما اینجاست که برخی از این مراکز با اینکه مرکز فروش دارو نیستند با این حال داروی رمدسیویر را در اختیار دارند و درصورتی‌که بیمار موفق به تهیه آن نشده باشد هر دوز را بین یک‌میلیون تا ۲۰میلیون تومان با توجه به شرایط دسترسی به بیمار  می‌فروشند. ۲۰میلیون تومان برای نوع آمریکایی این داروست.

یکی از پرستارانی که این دارو را برای بیماران کرونایی بستری در خانه‌ تزریق می‌کند، می‌گوید: «رمدسیویر ایرانی و آمریکایی داریم و با توجه به بودجه بیمار برایش تزریق می‌کنیم. ۳دوز تزریق رمدسیویر، حدود ۴میلیون‌ و۵۰۰هزار تومان می‌شود. رمدسیویر پودری هندی هم داریم که هر دوزش ۴میلیون‌و ۵۰۰هزار تومان است.»

او می‌گوید پرستاری که برای این خدمات به خانه‌ها می‌رود سوپروایزر یکی از بیمارستان‌هاست و دارو را خودش تهیه می‌کند: «در بازار داروی ایرانی را کمتر از یک‌میلیون‌وپانصدهزار تومان به شما نمی‌دهند. داروی ما تقلبی نیست و به‌صرفه‌تر است.»

مراکز خصوصی ارائه خدمات درمانی در شرایطی این دارو را تزریق می‌کنند که گفته می‌شود رمدسیویر باید حتما در فضایی درمانی و کنترل شده تزریق شود.

منبع: همشهری

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمدی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    1 0
    متاسفانه نبود برنامه پخش از سوی وزارت بهداشت کشور بازار ازاد را برا ی این دارو ومشابه آن آمپول اکتمیرا فراهم نموده ،بنده دارای بیمار کرونایی هستم ودربیمارستان بستری است . چرا این داروها نباید دربیمارستانها وکسانی که نیاز دارند ودارای پرونده ومشخصات هستند نتوانن تزریق کنند وبستگان با پرداخت پول زیاد وچند برابر دربه در دنبال آمپول فوق باشند ؟مگر نمی شود که درسیستم وزارت مشخصات بیمارثبت ودراختیار بیمارستانهای پذیرنده باشد وانلاین مشخص شود کی وکجا تزریق کرده وآمار حقیقی داشته باشد ؟واقعاًبه این بی تدبیری راکشتار مردم باید نام دادنه بهبودی ، برای گرفتن آمپول اکتمیراحدود 3ساعت با بودن حدود200نفر درفضایی 100متری درداروخانه 29فروردین با پرداخت 2150000تومان یک عدد دریافت نمودم آنهم با دفترچه نیروهای مسلح،واقعا چه مقامی پاسخگوست؟وسود کنندگان ورانت خواران کیا هستند؟لطفااگه جایی برای پاسخگویی هست اعلام کنید چون بستگان مریض کرونایی دغدغه فراوانی برای تهیه اینگونه آمپولها دارن،وبرای من وامثال بنده که مدافع انقلاب هستیم درداور است.تماس:09122110279
    • @fayazane_eshgh2 IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      0 4
      چرا دنبال داروی گیاهی مجوز گرفته و بسیار موثر استاپ سیویر(آلگارد) نیستید که به راحتی از داروخانه ها قابل تهیه است. قیمتش هم حدودا صدهزار تومان است!
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    مگر همین وزیر شعار نگفت داروی رمدسیور را در اختیار بیمارستانها قرار میدهیم تا مردم دغدغه تهیه آنرا نداشته باشند.
  • تا IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    الان مدشده هرجابرای عمل میری یاآی وی اف یاهرکاری عمدا میفرستنت آزمایشگاه خصوصی تست پی سی آربیاری که بین ۳۵۰هزارتا۶۰۰هزارتومن میگیرن پوشش بیمه ای هم نداره حساب کنین این مبلغ چه فشاری به مردم میاره وچه کاسبی برای آزمایشگاههای خصوصی شده خواهشا به گوش مسولین برسونین
  • آریو سوئد IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 0
    درمان پول محور حتی در امریکای مهد لیبرال سرمایه داری هم پیرو یک سری قوانین است.. اما در کشور ما متاسفانه فقط هرج و مرج حاکمه و یک عده پول پرست دارای قدرت و نفوذ سیستم درمان کشور را به پرتگاه می برند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس