کد خبر 1249143
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶
روسای جمهور افغانستان و آمریکا گفتگو کردند

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان دقایقی پیش از تماس تلفنی خود با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، اشرف غنی جمعه شب در پیامی توییتری نوشت: عصر امروز من با بایدن طی یک تماس تلفنی صحبت کردم، ما در مورد روابط در حال تحول اما ادامه دار بین دو کشور بحث کردیم.

غنی در ادامه نوشت: رییس جمهوری آمریکا به من اطمینان داد که پشتیبانی از نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان ادامه خواهد یافت، ما اطمینان داریم که آنها از افغانستان محافظت و دفاع خواهند کرد.

رییس جمهوری افغانستان خاطر نشان کرد که در تماس تلفنی صورت گرفته ما بر اهمیت گردهمایی افغانها برای صلح و امنیت تأکید کردیم.

غنی همچنین افزود: مشارکت پایدار، پشتیبانی مداوم دیپلماتیک و اقتصادی از دولت افغانستان، نیروهای امنیتی و اهمیت حفظ دستاوردهای بیست سال گذشته در تماس با بایدن تکرار گردید.

گفتگوی میان روسای جمهور آمریکا و افغانستان در حالی صورت می گیرد که اشرف غنی روز چهارشنبه از عدم تمایل طالبان به دستیابی به توافق صلح با دولت افغانستان به منظور پایان خشونت‌ها در این کشور انتقاد کرد.

وی با اشاره به اظهارات عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان اعلام کرد که طالبان اراده‌ای برای دستیابی به صلح ندارد.

وی ابراز تأسف کرد که علی رغم آزادی ۵ هزار زندانی طالبان توسط دولت افغانسان در راستای توافق صلح سال گذشته، این گروه تاکنون حاضر به گفت و گوی معنی دار نشده است.

با این حال سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در مصاحبه با شبکه خبری "سی ان ان" اعلام کرده بود که این گروه به دنبال "راه حل مسالمت آمیز" است و می‌خواهد "یک دولت اسلامی فراگیر افغانستان" تشکیل دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس