کد خبر 1248950
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
احمد دنیا مالی

با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد در حوزه تولید سیمان با هیچ مشکلی مواجه نبوده و عمده مشکلات دلالی است.

به گزارش مشرق، احمد دنیامالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت مسکن یکی از نیازهای اساسی جامعه در شرایط کنونی است، اظهار کرد: طبق گفته‌های رئیس‌جمهور منتخب امکان ساخت یک‌میلیون مسکن در کشور وجود داشته و باید شرایط و زیرساخت‌های آن هرچه سریعتر مشخص شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر بنیاد مسکن و شهرداری‌ها در تحقق ساخت یک‌میلیون مسکن در کشور گفت: بی‌شک بخش خصوصی، بنیاد مسکن در روستاها و شهرداری در شهرها نقش مهم و تأثیرگذاری در ایجاد مسکن داشته و باید به آن توجه شود، زیرا دولت به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از مدیریت منابع در حوزه مسکن بیان کرد: اخیراً مسئله تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی و جداسازی حوزه راه با مسکن در برخی محافل مطرح‌شده است ولی به گفته کارشناسان ادغام مسئله راه با مسکن با توجه به مشکلات وجود در حوزه  تسهیلات بانکی و مدیریت منابع به ضرر مسکن است.

به گفته دنیامالی  مجلس به دنبال کار کارشناسی برای جداسازی دو وزارتخانه تحت عنوان وزارت «راه و حمل‌ونقل» و یا «راه و ترابری» و وزارت «مسکن و شهرسازی» است.

وی یکی از مشکلات و دلایل افزایش قیمت سیمان را وجود دلالان دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد در حوزه تولید سیمان با هیچ مشکلی مواجه نبوده و عمده مشکلات دلالی است، به این منظور دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی باید با درایت بیشتری وارد کار شوند تا قیمت‌ها به نفع مصرف‌کننده تمام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ۳۵ درصد قیمت سیمان در کشور کاذب است، تصریح کرد: افزایش قیمت سیمان به دلیل حمل‌ونقل چیزی طبیعی است، ولی این میزان از افزایش قیمت طبیعی نبوده و به ضرر مردم و مصرف‌کننده است.

دنیامالی با اشاره دلایل موردبحث در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ در مجلس شورای اسلامی گفت:  احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ حالت قضایی دارد اما قوه قضاییه به این امر اعتقاد ندارد زیرا در این صورت میزان حجم پرونده‌ها در سیستم قضایی با افزایش مواجه می‌شود.

وی یکی از عمده نگرانی‌ها در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰  را حذف قاضی از این کمیسیون دانست و افزود: این امر منجر به ایجاد نگرانی‌هایی شده است، زیرا عده‌ای معتقدند اصلاحات انجام‌شده شاید نتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    3 0
    دلالان چه کسانی هستند و قوای نظارتی کجا هستند ؟ 40 سال است که دلالان متهم هر فسادی هستند .
  • همه ما IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    4 0
    اصلا دولت به چه چیزی اشرافیت داره که به بازار داشته باشد . تخم مرغ از مرغ گرونتر .مرع از گوسفند گرونتر جو از دام گرونتر نون از آب گرونتر آب که اصلا گیر نمیاد گاو و گاومیشها را هم کستار کردن بازار افسار گسسته بدون نظارت . دزدی . اختلاس و پارتی بازی بخور بخور ببر ببر همه و همه بیشتر متوجه مسولین هستش کسی هم تاکنون ماخذه نشده و نخواهد شد فرزندانشون هم در خارج از کشور در حال خوشگدرانی خودشون هم در اینجا رءیس هستن و ریاست می کنن الله برکت الله
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    دلال دولت واقازادهاهستنددلالی وجودندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس