رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی

سخنگوی سازمان غیردولتی انجمن زندانیان فلسطین گفت: یک اسیر فلسطینی در جریان شکنجه با شوک الکتریکی در مرکز بازجویی المسکوبیه جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، گروه‌های حقوق بشری امروز اعلام کردند نظامیان رژیم صهیونیستی با شکنجه‌های سخت و طاقت فرسا  موجب مرگ یک زندانی فلسطینی شدند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد فعالان از شرایط اسفناک اسرای فلسطینی

امانی سارانه، سخنگوی سازمان غیردولتی انجمن زندانیان فلسطین  در مصاحبه با آناتولی گفت: عبده الخطیب، ۴۳ ساله در جریان بازجویی‌ها در مرکز المسکوبیه (زندان و مرکز بازجویی‌ رژیم صهیونیستی) در اراضی اشغالی جان خود را از دست داد.

او افزود: « شواهد جمع آوری شده از خانواده وی و سایر بازداشت شدگان نشان می‌دهد که عبده الخطیب با شوک الکتریکی  شکنجه شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است».

سارانه گفت: علت‌ مرگ پس از کالبد شکافی بر روی بدن الخطیب مشخص خواهد بود.

او تاکید کرد سازمان‌های غیردولتی فلسطینی مقامات رژیم صهیونیستی را به قتل الخطیب متهم کردند.

الخطیب از ساکنان اردوگاه شعفاط در اراضی اشغالی بود که به دلیل نقض قوانین رانندگی از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی  بازداشت شد. او دارای چهار فرزند است.

طبق گفته گروه‌های حقوقی فلسطینی، حدود ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۴۱ زن، ۲۲۵ کودک و ۵۴۰ زندانی اداری در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

روز گذشته نیز، مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد ۱۱ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازداشت اداری خود‏ در اعتصاب غذا بسر می‌برند.

در همین زمینه، حساب توئیتری مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت: «رأفت الدراویش» اسیر ۲۸ ساله فلسطینی از شهر دورا در جنوب الخلیل در مخالفت با بازداشت اداری برای ششمین روز پیاپی به اعتصاب غذای نامحدود خود ادامه می‌دهد.

بازداشت اداری که یکی از انواع بازداشت‌های ظالمانه فلسطینی‌ها به دست نیروهای صهیونیست است، اصطلاحی است که بر اساس آن رژیم صهیونیستی بدون اتهام و محاکمه، فلسطینی‌ها را برای مدتی نامحدود راهی زندان می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس