کد خبر 1247702
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
پرچم کوبا نمایه

دولت آمریکا که در روزهای گذشته دخالت در امور داخلی کوبا را شدت بخشیده قصد دارد تعداد کارکنان سفارت خود در هاوانا را بررسی می‌کند.

به گزارش مشرق، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه به وزارت خارجه دستور داده امکان فزایش شمار کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا را بررسی کند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، بایدن علاوه بر این دستور داده کارگروهی تشکیل شده و بررسی کند که آیا پولی که آمریکایی‌های کوبایی‌تبار به کشورشان ارسال می‌کنند مستقیماً و بدون آنکه دولت بخشی از آن را کسر کند به دست خانواده‌ها می‌رسد یا خیر. 

بیشتر بخوانید:

تاج‌ویروس؛ ابزار جدید آمریکا برای انقلاب رنگی در کوبا

آسوشیتدپرس نوشته کاخ سفید بعد از تظاهرات‌های اخیر در روزهای گذشته امیدوار است که افزایش تعداد نفرات سفارت بتواند «تعامل با جامعه مدنی کوبا» را تسهیل کند.

این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهند آمریکا طی سال‌های گذشته به بهانه تعامل با گروه‌های مدنی و یا ارسال کمک‌های بشردوستانه برنامه‌هایی را برای براندازی دولت کوبا طراحی کرده است.

دستور جدید دولت بایدن در شرایطی صادر شده  که کوبا بعد از چند روز اعتراضات و درگیری شاهد بازگشت آرامش به این کشور است و فعالیت‌های تجاری طبق استانداردهای مربوط به کرونا کار خود را از سر گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

پایان اعتراضات در کوبا و بازگشت آرامش به هاوانا

بایدن علاوه بر این از وزارت خارجه آمریکا خواسته گزینه‌هایی را برای دسترس‌پذیرتر کردن اینترنت در کوبا مورد بررسی قرار دهند.

دولت آمریکا از چند دهه پیش همراه با تحریم‌های سخت اقتصادی که علیه کوبا در پیش گرفته نوعی جنگ تبلیغاتی-رسانه‌ای نیز علیه این کشور در پیش گرفته است.

منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند شبکه اینترنت تلفن همراه در کوبا بدون اختلال خاصی فعال است و شبکه‌های اجتماعی قابل دسترسی هستند.

علی‌رغم تلاش‌های گسترده آمریکایی‌ها برای تشدید ناآرامی‌ها در کوبا در جریان تظاهرات‌های اخیر هزاران کوبایی روز شنبه در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.

توافق دو کشور در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا برای عادی سازی روابط هم به رغم کاستن از شدت خصومت واشنگتن با هاوانا، سبب لغو محاصره کوبا نشد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷، او به توافق دولت اوباما با کوبا پشت کرد و دشمنی‌های آمریکا علیه کوبا را شدت بخشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس