سد کرخه - کراپ‌شده

نمایندگان استان خوزستان «عدم مدیریت آب» را اصلی‌ترین دلیل بحران آب در این خطه دانستند محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام وارد خوزستان شد

به گزارش مشرق، بحران آب در خوزستان روز گذشته وارد چهارمین روز خود شد؛ شرایط سختی که گرما و پاندمی کرونا آن را سخت‌تر کرده است. با آنکه در روزهای اخیر خروجی سدهای دز و کرخه افزایش یافته و از سوی دیگر نهادهای انقلابی و جهادی به سرعت در حال آبرسانی به روستاهای این استان با تانکر هستند اما بخش قابل توجهی از مشکلات مردم این استان هنوز پابرجاست.

دیروز محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ‌ برای کمک به حل بحران آب خوزستان وارد این استان شد. وی در بدو ورود خود به خوزستان اظهار داشت: اوضاع تأسف‌برانگیز تنش آبی در استان خوزستان و مشکل آب شرب مردم و دام و همچنین مشکلات زیست‌محیطی، ما را بر آن داشت در جهت کمک به مردم استان با تمام ظرفیت‌ها و با تمام وجود پای کار بیاییم.

وی افزود: این شرایط استان خوزستان ما را موظف کرده است هر ‌چه در توان داشته باشیم و هر کمکی را از دست‌مان بربیاید انجام دهیم. اگرچه گزارش فعالیت نیروهای ستاد در استان مدام به ما می‌رسد، لکن بنده خود را موظف دانستم جهت اطمینان از موضوع خدمات‌رسانی بی‌وقفه سفری به خوزستان داشته باشم و از نزدیک در جریان مسائل قرار گیرم.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت ‌امام(ره) تصریح کرد: در زمان حاضر آبرسانی به ۴۷۱ روستا از روستاهای تحت تنش آبی در استان خوزستان به ‌عهده ما قرار گرفته است ‌که برخی نیاز به تهیه و نصب مخازن آب جهت تأمین آب آشامیدنی مردم و دام دارد و تا اجرایی‌ شدن این بحث مقرر شد هر میزان تانکر که لازم باشد، اجاره و کار تأمین آب دام روستاییان اجرایی شود.

مخبر با تأکید بر اینکه مردم خوزستان بدانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تمام وجود پای کار آمده و کنار دیگر نیروهای جهادی جهت گذر از این وضعیت تنش آبی همپای مردم استان است، خاطرنشان کرد: در سفر بنده به استان خوزستان ضمن بررسی آخرین وضعیت تنش آبی در این استان، در جلسات مختلف با شورای اداری استان و دیگر دستگاه‌های خدماتی، درباره کمک‌ها و اقداماتی که از توان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برمی‌آید، بحث خواهیم کرد و هیچ تعللی در این باره نخواهیم داشت.

 دیروز اما حسن روحانی در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی به موضوع خوزستان پرداخت. رئیس‌جمهور با بیان اینکه به دلیل کاهش ۵۲ درصدی بارش در سال جاری و خشکسالی بی‌سابقه ۵۰ سال اخیر در کشور در شرایط بسیار سختی قرار داریم، گفت: متاسفانه به دلیل خشکسالی و کاهش بارش‌ها مردم عزیز خوزستان و برخی دیگر از استان‌های کشور با مشکل آب مواجهند و هر چقدر به خاطر این مشکلات ناراحت باشند، حق دارند.

روحانی با تاکید بر اینکه لحظه‌ای نیست که دولت به فکر مردم و حل مشکلات آنان نباشد، گفت: با همه توان و تا ساعت آخر در خدمت مردم هستیم و خود را مسؤول در قبال مردم می‌دانیم. وی با قدردانی از زحمات محمود حجتی، وزیر سابق جهاد کشاورزی و نیز تلاش‌های کاظم خاوازی، وزیر فعلی جهاد کشاورزی اضافه کرد: دولت در ۸ سال گذشته تلاش بسیار خوبی در زمینه کشاورزی انجام داده است. در این ایام مردم در بسیاری از استان‌های کشور از جمله در خوزستان دچار مشکلات ناشی از خشکسالی شده‌اند، لذا در جلسه هیات دولت مصوبات بسیار خوبی برای اینکه مشکل را فعلا برای مردم عزیز خوزستان حل کنیم، داشتیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مردم حق دارند ناراحت باشند، اظهار داشت: تا وقتی کسی به چشم خود شاهد از بین رفتن محصول کشاورزی یا دام‌هایش نباشد، نمی‌تواند حال امروز مردم خوزستان را درک کند. اتفاقی که این روزها در خوزستان رخ داده، صرفا زیان مالی به مردم نیست، بلکه از لحاظ عاطفی هم مردم را تحت فشار گذاشته است. 

* دستور قالیباف برای برای پیگیری حل بحران آب خوزستان

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز مجلس گفت: درباره بحران آب در خوزستان در هیأت دولت مصوبات خوبی وضع شد، ان‌شاء‌الله نمایندگان خوزستان و کمیسیون‌های عمران، انرژی و برنامه، بودجه و محاسبات تلاش کنند به سرعت این مصوبات اجرا شود.  

***

سوءمدیریت‌های دولت باعث بحران آب شد

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: این روزها خوزستان به تابلوی تمام بحران‌ها تبدیل شده است. در همین ۴ سال گذشته می‌توان مجموعه‌ای از بحران‌ها را در این استان مشاهده کرد. سال ۹۶ به دلیل سوءمدیریت در حوزه مدیریت منابع آب و انتقال بی‌رویه آب از سرشاخه‌ها، خوزستان با مشکل ریزگردها مواجه شد. بعد از این، در سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ ما به خاطر سوءمدیریت با بحران سیل خودساخته وزارت نیرو مواجه بودیم. من استناد می‌کنم به نامه رسمی وزارت اطلاعات در اواخر سال ۹۷ به هیات دولت که در آن آمده بود به دلیل تجمع بیش از اندازه آب پشت سد و بارش فراوان و عدم رهاسازی آب پشت سدها، خطر سیل وجود دارد.  

وی ادامه داد: سال ۹۹ نیز در اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر و بندر امام یک متر آب و فاضلاب وارد خانه مردم شد و حالا یک سال پس از این اتفاق ما مجبوریم به کشاورزان بگوییم آبی برای کشت به شما داده نمی‌شود و به دامدار هم بگوییم یک میلیون و ۱۴۹ هزار دام سبک و ۱۳۵ هزار دام سنگین شما نیز باید جلوی چشم‌تان تلف شود. ۷۰۲ روستا درگیر تنش آبی هستند و ۵۳۳ روستا مشکل جدی تامین آب شرب و آب برای دام دارند. آب شرب برخی روستاها به طور کامل فقط با تانکر تامین می‌شود که آن هم کافی نیست. بخش دیگری از روستاها نیز روزانه با قطعی آب مواجهند.  

وی با اشاره به سوءمدیریت‌های دولت در انتقال آب از سرشاخه‌ها گفت: ۲ مرجع برای مدیریت آب در کشور وجود دارد؛ یکی وزارت نیرو و یکی هم سازمان محیط‌زیست اما اجازه بدهید بگویم سازمان بحران محیط‌زیست، چرا که جز سیاسی‌کاری چیز دیگری در این سازمان دیده نمی‌شود. مردم حق دارند سوال کنند این ۵ سدی که در استان باعث سیل در سال ۹۸ شد و اکنون نیز توان تامین آب و برق برای مردم را ندارند، به چه دردی می‌خورند؟ اینها معنایی جز بحران مدیریت ندارد.  

وی با اشاره به عدم تخصیص منابع کافی برای حل مشکلات گفت: چرا پروژه‌های آبرسانی به سرانجام نمی‌رسد؟ پروژه آبرسانی غدیر و دز که مشکل ۲۵ شهر و ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ روستا را حل می‌کند، ۱۵ سال روی زمین مانده است. نکته مهم دیگر آنکه اگر نمی‌توانیم حقابه کشاورزان و دامداران را تخصیص دهیم، باید خسارت آنان را پرداخت کنیم. چرا در کشوری که هزاران میلیارد برای پروژه‌های غیرضروری پرداخت می‌شود، ۲۰۰ میلیارد تومان برای حل فوری مشکل آب خوزستان تخصیص داده نمی‌شود؟ وی در پایان با اشاره به راهکارهای حل بحران گفت: باید حقابه مشخص شده تخصیص داده شود، جلوی پروژه‌هایی که اکوسیستم را تغییر می‌دهد گرفته شود و اعتباری مشخص برای حل مشکلات آبی استان تخصیص داده شود.

***

انتقاد از نحوه مدیریت منابع آبی

قاسم ساعدی، نماینده دشت آزادگان در استان خوزستان درباره مشکلات کم‌آبی این استان در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» بیان کرد: متاسفانه مدیریت منابع آب در تابستان اخیر در کشور بویژه در خوزستان مناسب نبوده است. خوزستانی که دمای هوای آن به بالای ۵۰ درجه می‌رسد، این روزها با تنش آبی و کم‌آبی شدید مواجه شده است. البته بارش کم باران را باید بپذیریم.  

ساعدی ادامه داد: بیش از ۵ سد در استان خوزستان وجود دارد که هر کدام به عنوان منبع ذخیره آبی است که این روزها مورد استفاده قرار بگیرد. سال ۹۹ از ابتدای فروردین تا اوایل آبان ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب از کرخه آزادسازی شده است. در حقیقت مسؤولان منتظر بودند زمستان ۹۹ این میزان جبران شود و زمستان ترسالی داشته باشیم، در حالی که این تحلیل غلط بود و زمستانی با بارش برف و باران کمی را تجربه کردیم. در نتیجه موجب کم‌آبی در استان شد. با اندک آبی که در استان وجود داشت، وزارت نیرو و سازمان آب و برق استان خوزستان باید حداقل اطلاع‌رسانی مناسبی را درباره این مساله انجام می‌دادند و وزارت جهاد کشاورزی همراه سازمان آب کارگروهی استانی تشکیل می‌دادند و به آموزش کشت‌های جایگزین می‌پرداختند و مردم را اقناع می‌کردند امسال خشکسالی در پیش داریم تا این مساله راحت‌تر توسط مردم پذیرفته شود. متاسفانه این اقدامات از سوی دولت انجام نشد و باعث رنج‌های این روزهای مردم خوزستان شد.  

وی در پایان گفت: مطالبات مردم خوزستان باید پاسخ داده شود. در خوزستان معیشت ۸۰ درصد مردم از طریق کشاورزی تامین می‌شود و عدم تامین آب، به معنای از دست رفتن معیشت مردم است. این نگرانی را مردم وفادار و ولایتمدار خوزستان در چارچوب‌های مسالمت‌آمیز از مدیران استان مطالبه دارند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    32 12
    سوء مدیریت و اینا فقط چرت وپرته مسأله اینه که خوزستان چهارمحال،سیستان،کردستان جزءاین مملکت محسوب نمیشن،و اشتهای شما هم سیری ناپذیره متاسفانه
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      4 4
      این نظر تجزیه طلبان دشمن مردم و کشور است
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      3 1
      داد زدی هوا نداریم هواتو داریم. یه استاندار بی خاصیت تو خوزستان مسئولیت داشت، به جای اینکه مطالبه کنی محاکمه بشه سکوت کردی و مستر برجامی پست بالاتر بهش داد و گفت از این به بعد رئیس سازمان استاندارد کشور هستی. 32 ساله این قبیله کارش همینه. حوصله ندارم بیشتر از این برات توضیح بدم عاقل باشی می گیری چی گفتم. یاد بگیر ریشه مشکل رو بشناسی بعد در موردش حرف بزنی.
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 2
      ب مردم همین شهرا ی نگاه بنداز. هرکدوم میخان ی کشور باشن... اکثرشون اسلحه دارن. و اسلحه میکشن.. واسه همین امنیت نیس توشهرشون. نیرو انتظامیم ک بخاد وارد عمل شه اجازه نمیدن... پس نگو محسوب نمیشن.بگو نمیشه باهاشون کنار اومد. ب قول گفتنی حرف تو کتشون نمیره ک کمکشون کنن... همین تنش های اخیر تو خوزستان ک ی کشته داد!!!. اصفهانم دو، سه هفته پیش اعتراض کشاورزها رو داشتیم مقابل استانداری و سازمان اب... ولی ن ب شکلی ک در خوزستان بود... فقط تجمع ن اغتشاش... حتی خود اصفهانیام صداشونو نشنیدن چ برسه شهرای دیگ ایران! حتما باید اغتشاش میکردن کشته میدادن ک سلبریتی ها برای بهتر دیده شدن حمایتشون کنن. و همچنین علما و مقامات... خواهشا درد مردم رو بفهمید برید از نزدیک ببینید. ن اینک خبر گزاری ها بیان از مرکز اصفهان و پل ها عکس بزارن مطلب بنویسند. بگین این اب قرار بعد چه مدت رها شده،قراره کجا بره و برای چ مصرفی و چرا! ک باعث سو استفاده ی بعضی ها نشه.
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      دقیقاااااااا
    • م.ک IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      2 3
      معلومه دنبال چی هستی فکر کردی نمیدونیم از آلبانی پیام میدی
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      4 4
      مردم لطفا خوزستان فریب رسانه ها را نخورید. به صدای حقیقت منصفانه گوش کنید. اولا کل سطح زیر کشت برنج در استان اصفهان فقط 630 هکتار است که اصلا با 250 هزار هکتار خوزستان - که در حد گیلان است- قابل مقایسه نیست. ثانیا مصرف آب فولاد مبارکه سیرکولاسیون بازیافت و از پساب شهری دارد استفاده می کند اما فولاد خوزستان مستقیما در حال تبخیر آب کارون است. ثانیا تونل سوم کوهرگ و بهشت آباد هرگز به بهره برداری نرسیده اند و هر چه در مورد آنها شنیده اید کذب محض است و آبی از آنها منتقل نشده است. تونل اول و دوم کوهرنگ قبل از انقلاب احداثر شدند و هیچ مشکلی را ایجاد نکردند. دبی انتقال آب آنها به ترتیب حداکثر 23 و 50 مترمگعب در ثانیه است. بعد از انقلاب فقط طرح انتقال آب قمرود انجام شد که آنهم دبی 23 متر معکب بر ثانیه برای تامین آب شرب صد شهر را دارد. پس مجموع دبی های مذکور می شود 93 مترمگعب در ثانیه. این در حالی است که فقط و کشتزارهای نیشکر کارون معادل دبی 100 مترمگعب بر ثانیه را می بلعند و دبی آب کارون را از 120 به 20 متر مگعب بر ثانیه می رسانند ( آمار سال 97). حال خود حساب کنید چقدر آن برنجکاری ها آب خوزستان را می بلعد که چند ده برابرنیشکر آب مصرف می کند. جهت اطلاع شما ختی اگر تونل بهشت آباد بهره برداری می شد،کل آبی که در یکسان از آن منتقل می شد به اندازه خروجی یک روز سد دز هم نبود. پس مشکل شما انتقال آب نیست و این مقدار جزیی نمی تواند توجیه کاهش شدید آب را بکند. چرا خروجی آب از استان حتی یک درصد ورودی آب به آن هم نیست. پس کلاه خود را قاضی کنید. شما نمی توانید در دمای 50 درجه به اندازه گیلان برنج تولید کنید و بعدا انتقال آب را مقصر تلقی کنید.
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      2 2
      زیبا کلام خودتی؟
    • لرستان آزاد IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      3 4
      و مسئله هم اینه که لرستان تو محاسبه مخالف و موافق هم حساب نمیاد چون بدبختی اش به نفع همه است.
    • وطنم IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      اسم شهر نیار که به نظر من هیچ استان و شهری مدیر نداره. همه فقط نشتن زیر کولر و برای امضا کردن یا نکردن یک نامه، کار راه انداختن یا نداختن 100 میلیون حقوق میگیرن و آب میوه شون رو میل میکنن. تعداد با وجدانها خیلی خیلی کمه که به پای اون بی وجدانها میسوزن.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      باز این 7:23 اومد انشا بنویسه. یارو چند روزه زیر همه پستا شب و روز فعاله. مدیونید اگه فکر کنین جیره گرفته باشه
  • روزبه IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 0
    مسایل محلی نیازی به طرح در مجلس قانون گذاری در پایتخت ندارد، کولبری،قاچاق،بحران آب و... باید در خ.د استانها حل بشه، مدیریت استانی بجای این که صرفا حاکمیتی باشه باید محلی باشه،بروکراسی اداری پیچیده و اعمال مدیریتهای حاکمیتی از پایتخت باعث وجود چنین مشکلاتی شده، دیگه عاقلانه نیست کشور رو از تهران اداره کرد باید به فکری طرحی نو بود، تمرکزگرایی اقتصادی-سیاسی در حال تولید بحران هست
  • رو سیاه آخرتید IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 1
    نه اینکه بقیه استان ها مدیر دارند یک عده بی شرف مدیر کردین دنبال کثافت کاری های خودشونن لعنت الله علیه
  • ناشناس IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    این آغایون فقط بلدن دستور بدن از پشت میز خخخخخخخخ
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 1
    این همه نالیدیم اما هنوز یک نفر از مسئولین حتی حاضر نشده بگه طرحهای انتقال آب متوقف که نه ، لااقل بیشتر نمیشه. طرحهای انتقال اب هنوز با جدیت داره پی گیری میشه.
  • محمد IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    4 0
    ایران مدیر ندارد
  • DE ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    5 0
    کشور مدیر ندارد ...
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    جلوی پخش چرندیات مجلسیان در مصاحبه ها گرفته شود. کاری که نمی کنند. نمک به زخم می ریزند.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 2
    مشکل از نبود مدیر نیست، مشکل از سیاست های بلندمدت سد سازی و انتقال آب است که اکوسیستم منطقه رو بهم زده
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    خوزستان مظلوم.از آسمان چون زمردی سبز می درخشد و در زمین ازتشنگی بر خود می گرید.‌
    • عبدالله مومن IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      0 0
      کی بود می گفت هوای خوزستان خرابه ولی هوای روحانی را داریم. هههههههههههه
  • ابوالفضل IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    ابران مدیر ندارد نه فقط خوزستان
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    یعنی واقعا مسئولین خجل نیستند؟ اصلا حرفی برای گفتن باید داشته باشند؟ مثل اوایل انقلاب فقط باید عمل کرد نه شعار داد
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    مشکل اصلی منلکت فساد خودیها وخاندان وحامیانشان هست-والا مگر میشه ۸سال نفهمند این مشکلات بروز میکنه!؟اگر واقعا نفهمیدنند یعنی فقط مفتخوری نجومیبگیری وعارت کردنند
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    خشکسالی وکمبود اب برق ومشکلات گرونا یک نعمت بوده وخاواهد بود برای مفسدان وعارتگران
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 1
    چه جهنمی تحویل آقای رئیسی داده میشه
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    خوزستان مدیرندارد
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    همین نهادهای به قول خودشون انقلابی وجهادی پدران ومادران این مردم عزادار کردن واین خطه را قارت دیگر دیر شده میباست قبل از کشتن این جوانان به این فکر می افتادم
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    آقای مخبر مثل اینکه بیدار شدن !!!
  • DE ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    عزیزم، بزرگوار، مشتی، داداش، اخوی، هم‌وطن، هم‌خون! مملکت‌داری صبوری میخواد. گوش شنوا میخواد. دل دریایی میخواد. ملت باید احساس کنند دردشون رو میفهمی و کنارشونی. این راهش نیست که هرچی میشه بندازیم گردن جاسوس ‌و منافق ‌و ضد انقلاب و تیر و تفنگ بگیریم روی مردم !!!! اینها عزیز مردم هستند. پدر و مادر و پسر و دختر کسی هستند. پس کو ، اون همه وعده‌ !!!!! کاش صادقانه شرایط رو برای ما میگفتید؛ شاید الان هنوز هم، کنار هم داشتیم با دشمن میجنگیدیم. این همه شعار توخالی ، باعث شد از شما دل بکنیم! خوزستان سال پیش گرفتار سیل بود، الان گرفتار بی‌آبی! اون اسلحه رو غلاف کن رفیق! اون تیر رو حتی هوایی هم شلیک نکن! آسمون اون شهر حرمت داره هنوز روی دیوارهای شهر، جای تیرهای بعثی‌ها هست.
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    ایران مدیر ندارد فقط نجومی بگیر دارد!!!
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    ایران مدیر ندارد فقط نجومی بگیر دارد!!!
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    خوزستان ۵ تا سد داره که نه جلوی سیل رو میگیره نه بدرد الان که خشکسالی هست میخوره مسخرست...خرابشون کنید
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    کجا مدیر دارد؟ لشکر پسرخاله ها و اغازاده و ترنسها در تمام استان‌ها و وزارتخانه ها مثل بمب میکروبی پخش هستند و ملت را نوکر و رعیت خودشون ميدونند. کامل کنم: ایرانمدیر ندارد
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 1
    اینهم نتیجه 8 سال شعارزدگی و حملیت خوزستانی ها از روحانی .... سال 96 شعار خوزستان برای روحانی این بود: هوا نداریم ولی هواتو داریم
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    مشکلات خیلی فراتر از یک مدیریته منافع خوزستان به نفع کلانشهرهایی مثل تهران و.....مصادره شده وخودشون دررنج هستن این عدالت نیست .اگه الان مسولین تو خونه های لاکچریشون هستن از صدقه سریه خوزستانیهاست که باجان ومالشان برا حفظ این مرزو بوم هشت سال جنگیدند .
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    اب وبودجه آب خوزستان هماجایی رفته که پول فاصلاب!تازمانیکه جیبهای گشاد کارکنان ومسئولین وخاندان دزدشان از مناطق جنوب بریده نشه-بدترازاینها سرمان میاید-درشهرهای بزرگ هم هم پولها عارت میشه وفقط یک چیرهای سمبل میکنند که ازسال بعدش هزینه های دوباره کاری ونگهداریش بیشتر ازخودشه-بابا مگر رهبر نفرمودنند با فساد بدون اغماص سریع وصریح وفراگیر مبارزه کنید پس چرا فقط افراد را جابجا میکنید!؟فکر میکنید یک مسئول را از خوزستان...تبعید کنیدکه زاهدان مسیول باشد،چیزی درست میشه(فقط پاکسازی،حذف،رد وصبط مال واعدام شاید ریشه ای را بخشکاندچون ریزخورها،اقازاده ها،نوه ونتیجه شان چون بموقع اقدام نکردید،همه جا پخش شدند
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 0
    هیچ جا ایران مدیر ندارد. همه دنبال پورسانت و رشوه هستند. هر کسی پرداخت کرد. از هر دستگاهی سر بلند بیرون می اید. کسی هم پرداخت نداشت باید سال ها برود وبیاید واخر هم نشود
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 0
    همه جای ایران مدیریت ندارد
  • محمدامین IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    2 1
    روحانی بیشرف کی از دستت خلاص شیم ، یه بار برق رو قطع میکنی یه بار آب رو حالا هم نون رو گرون کردی!!! این اتفاقات خیلی مشکوکه و نمیتونه سهوی باشه.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
      1 0
      اول برق سراسری که نتونست دوام بیاره بعد استانی که عصبی ترن آبشون رو قطع کرد
  • عبدالله آزادبختیان IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    جنوب غربی ایران برای شماها انگار ایران نیست،ایران برای شماها فقط تهران و اصفهان و قم هست نه جنوب غربی ایران.
  • ZA ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    مشکل ضعف مدیریت فقط مربوط به خوزستان نیست در کل کشور این مشکل داریم مدیران و هیات علمی دانشگاهی عمدتا در تعارض منافع شخصی و کشور به سمت منافع خودشون غش می کنند قوانین باید طوری چیده شود تلاقی تعارض منافع برای هیچ مدیر ایجاد نشود
  • حسین IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    من یک خوزستانی هستم 44سال سن دارم بیکارم از استانهای دیگه برا پتروشیمی وشرکت نفت و گاز نیرو میگیرند،، حالا هم آب را میبرید ،بدانید ظلم پایدار نمیماند حضرت علی فرمودند تا مظلوم کوتاه نیاید ظلم به وجود نمیاد
  • محمدایوب IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    خوزستان مدیر نداره شکسته نفسی می‌فرمایید کشور 8سال هست مدیر نداره. اگر دراین مدت کار را به یکی از برادران افغانی کنترات می‌دادیم وضعمان بهتر بود
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 0
    خدا صدام حسن را لعنت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس