حق شناس رییس ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده شد

عضو حزب اعتماد ملی گفت:اصلاحات به معنی اپوزیسیون نیست که همیشه آن را در جایگاه منتقد بنشانیم و انتظار داشته باشیم فقط مقابله کند و دست روی نقاط ضعف بگذارد.

 به گزارش مشرق، روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با عضو حزب اعتماد ملی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اصلاحات به معنی اپوزیسیون نیست

- اصلاحات و اصلاح‌طلبی تعریف خاص خودش را دارد. اصلاحات به معنی اپوزیسیون نیست که همیشه آن را در جایگاه منتقد بنشانیم و انتظار داشته باشیم فقط مقابله کند و دست روی نقاط ضعف بگذارد.

- از طرف دیگر، اصلاحات و اصلاح‌طلبی این نیست که هر وقت دوستانش بر سر قدرت بودند، فقط در قالب هوادار و حامی ظاهر شود و چشمش را روی نقاط ضعف ببندد.

مهم‌ترین شاخص اصلاح‌طلبی، منافع ملی و رفاه مردم است

- مهم‌ترین سنجه و شاخص اصلاح‌طلبی، منافع ملی و آنچه بتواند مردم را به رفاه و آسایش و توانمندی حداکثری برساند، است.

- درعین‌حال اصلاح‌طلبی اگر در جایی ناکارآمدی و نابسامانی دید، باید بتواند با اصلاح مشکلات، آن بخش را هم در خدمت کشور و جامعه رهنمون کند.

شاهد کنش‌های متفاوت میان رهبران اصلاحات هستیم

- اساس کنشگری اصلاح‌طلبی در فضای سیاسی امروز ایران، با چالش مواجه شده است. امروز میان رهبران اصلاحات بر سر موضوعات مختلف مثلا درباره انتخابات، شاهد کنش‌های متفاوت هستیم.

- علاوه بر کارگزاران سازندگی و حزب اتحادملت در تشکلی مثل مجمع روحانیون مبارز هم کنش‌های مختلفی را شاهد هستیم که یک طرف آن، آقای خاتمی و در طرف دیگرش آقای موسوی‌خوئینی‌ها جای دارند. این دو چهره در همین انتخابات اخیر، ۱۸۰درجه متفاوت عمل کردند.

جریان اصلاح‌طلبی نیازمند پوست‌اندازی جدی است

- این مشکل کنش‌های متفاوت در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد و باید حل شود و حل این مشکل، نیاز به گفت‌وگو و پوست‌اندازی جدی در جریان اصلاح‌طلبی دارد.

- اصلاح‌طلبان در فضای نظریه‌پردازی، شناخت وضع موجود و حتی رویکردهایی مثل اقتصاد، فرهنگ، سیاست و جامعه دارای تفاوت‌های جدی هستند.

نمی‌شود هم به کرباسچی بگوییم اصلاح‌طلب هم به تاجزاده!

- اصلاح‌طلبان حتما به یک کار تئوریک جدید و جدی نیاز دارند تا اصلاح‌طلبی از نو بازتعریف شود و براساس این نمایه جدید، مشخص شود که آیا می‌شود آقای غلامحسین کرباسچی را اصلاح‌طلب دانست یا نه.

- در فضای کنونی نمی‌شود به‌طور همزمان هم به آقای کرباسچی بگوییم اصلاح‌طلب و هم به آقای تاجزاده؛ بالاخره یکی از این دو، اصلاح‌طلب نیستند. در حوزه جامعه نیز وضعیت اصلاح‌طلبان بهتر از این نیست.

اصلاحات را برای خدمت به مردم می‌خواهیم یا برای رسیدن به قدرت؟

- وقتی ما از اصلاحات صحبت می‌کنیم، باید مشخص کنیم که اصلاحات را برای چه می‌خواهیم؟ آیا اصلاحات را برای خدمت به مردم می‌خواهیم یا برای رسیدن به قدرت؟

- اگر اصلاحات را برای کاهش رنج مردم می‌خواهیم، به نظر من این‌گونه اصلاح‌طلبی، هیچگاه نسبت خود با مردم را گم نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 5
    درود بیکران بر دکتر تاجزاده کبیر.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      1 0
      آره درود همیشه آدمو می خندونه
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      5 0
      مشرق اینجور نظرات رو از کجا مینویسن که باعث خنده آدم میشه، تو خبر عکسهای قدیمی خانه کعبه یکی نظر داده بود فک کنم خود بن سلمان ملعون نوشته بود که باعث خنده شد، اینا رو از تو لُپ لُپ در میاری!!!
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    میگه مهم‌ترین شاخص اصلاح‌طلبی، منافع ملی و رفاه مردم است! :))))))) این اقا کیه؟ ظاهرا نمیدونه اصلاح طلبی یعنی چی؟ یکی توجیحش کنه.
  • سید IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    کم کم چشم برخی از اصلاح طلبان نزدیک است که حقیقت بین شود!!!
  • DE ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 0
    اصلاحات اگر اصلاحاته اول بره دست روی نقطه ضعف های خودش بذاره و خودش رو اصلاح کنه! حداقل یک زباله زدایی بکنه . افرادی مثل تاجزاده رو بردارید بندازید توسطل زباله. تا وقتی خودانتقادی نداشته باشید نه تنها رشد نمی کنید بلکه به سرطان غیر قابل درمان تبدیل خواهید شد.
  • محمد SE ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    به یکی شون بگویید احمق و دیگری بگویید ابله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس