دیاز کانل

رئیس جمهور کوبا روز شنبه در سخنرانی گفت که رسانه‌های اجتماعی تصاویر غلطی را از اعتراضات اخیر در این کشور منتشر کردند.

 به گزارش مشرق، «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا روز شنبه گفت چیزی که جهان از اعتراضات اخیر در این کشور مشاهده کردند «یک دروغ» بوده است.

وی که در جریان تظاهراتی در کنار «رائول کاسترو» رئیس جمهور سابق کوبا و در برابر هزاران نفر از مردم در هاوانا صحبت می‌کرد، انتشار تصاویر غلط درباره کوبا در رسانه‌های اجتماعی را محکوم کرد.

کانل گفت: «چیزی که جهان در حال مشاهد از کوبا بوده یک دروغ است».

وی اضافه کرد: «تصاویر و گزارش‌های غلط باعث تشویق خشم و تخریب اموال عمومی شده است».

چند روز پیش اعتراض‌های گسترده‌ای در هشت شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشورعلیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. در مقابل حامیان دولت نیز در پنج شهر کوبا تجمع کردند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به این اعتراض‌ها در اقدامی مداخله‌جویانه اعلام کرد که ایالات متحده از حق معترضان برای برگزاری تظاهرات حمایت می‌کنند.

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.

توافق دو کشور در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا برای عادی سازی روابط هم به رغم کاستن از شدت خصومت واشنگتن با هاوانا، سبب لغو محاصره کوبا نشد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷، او به توافق دولت اوباما با کوبا پشت کرد و دشمنی‌های آمریکا علیه کوبا را شدت بخشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس