کد خبر 1246141
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
وزرای خارجه عربستان سعودی و ترکیه

در گامی که نشان از بهبود روابط آنکارا و ریاض پس از ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول دارد، وزیران خارجه ترکیه و عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود»‌ وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز (جمعه)، با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود در حاشیه کنفرانس بین‌الملی آسیای مرکزی و آسیای جنوبی در تاشکند، پایتخت ازبکستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش روزنامه سعودی «عکاظ»، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن در راستای منافع مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

از سوی دیگر عکاظ خبر داد که بن فرحان و چاووش اوغلو در این دیدار همچنین مهم‌ترین تحولات منطقه و جهان را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

همزمان با این گزارش، وزیر امور خارجه ترکیه هم در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر از این دیدار خبر داد و آن را مفید و ثمربخش ارزیابی کرد.

روابط ترکیه و عربستان سعودی از سال ۲۰۱۸ و پس از ترور «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول تیره شده بود.

با این حال، اخیرا دیدارها و تماس‌های تلفنی میان مقامات دو کشور صورت گرفته است به‌نحوی که در اردیبهشت‌ماه گذشته و برای اولین بار پس از ترور جمال خاشقچی مولود چاووش اوغلو ضمن سفر به ریاض با همتای سعودی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ۲۶ آوریل گذشته نیز «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که آنکار بهبود روابط با عربستان و مصر را بررسی می‌کند و ترکیه به رأی دادگاه عربستان درباره قتل خاشقچی احترام می‌گذارد.

خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۶ (۲ اکتبر ۲۰۱۸) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است.چند روز بعد، مقام‌های ترکیه‌ اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 6
    بوی خیانت میاد
    • US ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      5 2
      مگه به شما سوگند وفاداری خواندند که الان میگی بوی خیانت میاد
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 1
      حالا مثلا شما کی هستی که بهت خیانت بکنن یا نکنن؟؟؟؟!!!!
    • فرزند ایران IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      2 5
      ایران کسی که ارباب ترکیه و عربستان از منطقه خارج می‌کنه ،
    • سگ روس US ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 1
      هر موقع از نوکری برای روس ها ازاد شدید بیایید رجز بخونید
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 1
    اولین ضربه را از اتحاد کشور های اسلامی صلیبی ها می خورند
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 7
    پانترکیسم با شیطان هم علیه ایرانیت پیمان میبندد
    • اریایی سگ صفت IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      شما با امپرالیسم علیه مسلمانان متحد شدید
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 1
    ترکیه از سال 98 واردات قیر از ابران رو ممنوع کرده ایران از مسیر ترکیه به چند کشور قیر صادر می کرد بل ممنوع شدن واردات قیر ایران توسط ترکیه ایران نه تنها بازار ترکیه رو از دست داد بلکه بازار کشورهای دیگه که از مسیر ترکیه ایران قیر صادر می کرد رو از دست داد تنش سیاسی با ترکیه به ضرر اقتصاد ایران است بیشتر صادرات ایران از مسیر ترکیه انجام میشه تجارت ایران و روسیه هم از مسیر اذربایجان انجام میشه تنش سیاسی به ترکیه و اذربایجان میلیون ها دلار به اقتصاد ایران اسیب میزنه کارخانه های قیر سازی ایران در حال ورشکستی قرار دارند تنش با همسایه ها رو باید کاهش بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس