کد خبر 1245903
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
چین

آوریل امسال سهم جهانی چین در استفاده از برق برای تولید بیت‌کوین برای اولین بار کمتر از ۵۰ درصد شد در حالی که قزاقستان با ۶ برابر کردن استخراج بیت‌کوین خود به جایگاه سوم جهان جهش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فایننشال تایمز، در آوریل امسال سهم جهانی چین در استفاده از برق برای تولید بیت‌کوین برای اولین بار کمتر از ۵۰ درصد شد در حالی که قزاقستان با ۶ برابر کردن استخراج بیت‌کوین خود به جایگاه سوم جهان جهش کرد.

طبق داده‌های مرکز فایننس جایگزین در دانشگاه کمبریج، سهم جهانی هَش‌رِیت (نیروی محاسباتی لازم برای استخراج بیت‌کوین‌های جدید) چین از سپتامبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱ از ۷۵ درصد به ۴۶ درصد سقوط کرده است. در این ماه بود که پکن محدودیت‌های نظارتی شدید و ممنوعیت‌هایی را برای این صنعت که مصرف انرژی بالایی دارد ایجاد کرد.

همچنین ماینرهای باقی‌مانده در چین از منطقه ژینجیانگ در غرب این کشور که نیروگاه‌های آن برق را با زغال‌سنگ استخراج می‌کنند، به مناطق جنوبی مهاجرت کرده‌اند تا از انرژی برق آبی ارزان این مناطق استفاده کنند.

سقوط سهم چین از مصرف برق بیت‌کوین

در جایگاه دوم آمریکا قرار دارد که ۱۶.۸ درصد از هش‌ریت جهانی را به خود اختصاص داده است.

در همین زمان قزاقستان که طبق گزارش وزارت تجارت آمریکا نزدیک به ۹۰ درصد الکتریسیته خود را توسط سوخت فسیلی تولید می‌کند، تولید بیت‌کوین خود را به شدت افزایش داده است.

این گزارش نشان می‌دهد نرخ استفاده از انرژی فسیلی در ژینجیانگ چین برای تولید بیت‌کوین از ۵۵ درصد به زیر ۱۰ درصد سقوط کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس