کد خبر 1245878
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
تغییر شیوه اهدای مدال به مدال‌آوران المپیک ۲۰۲۰

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت که اعضای واکسینه شده این کمیته می‌توانند مدال‌ها را به مدال‌آوران المپیک ۲۰۲۰ اهدا کنند.

به گزارش مشرق، سایت «Inside The Games» که به اتفاقات پیرامون المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌پردازد، درخصوص وضعیت اهدای مدال به مدال‌آوران هر رشته نوشت: به‌عنوان بخشی از اقدامات متقابل برابر ویروس کووید۱۹، تنها اعضای کاملاً واکسینه شده کمیته بین‌المللی المپیک می‌توانند مدال‌ها را به مدال‌آوران المپیک ۲۰۲۰ توکیو اهدا کنند.

توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، این موضوع را پیش از نشست امروز (پنجشنبه) خود با فرماندار توکیو اعلام کرد. این در حالی است که باخ روز گذشته گفته بود ورزشکاران برای کاهش ریسک شیوع ویروس کرونا، خودشان مدال‌ها را به گردن می‌آویزند. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک همچنین گفت که به‌صورت کامل واکسینه شده و روزانه تست کرونا می‌دهد.

اهداکنندگان مدال که معمولاً اعضای کمیته بین‌المللی المپیک یا جزو سایر میهمانان هستند، باید دستکش‌های ضدعفونی شده به دست کنند. یک عضو IOC و یک نماینده فدراسیون در هر مسابقه حضور دارند و ورزشکاران در مراسم اهدای مدال روی سکوهای خود می‌مانند.

نشست باخ و یوریکو کویکه در حالی برگزار شد که امروز هزار و ۳۰۸ نمونه جدید ویروس کرونا در توکیو شناخته شد؛ بیشترین عدد مبتلایان روزانه در شهر میزبان المپیک و پارالمپیک در شش ماه اخیر. بسیاری از تیم‌ها با تست‌های مثبت پس از ورود مواجه شده‌اند.

باخ در این جلسه، المپیک توکیو را رویدادی با بیشترین محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه تاکنون عنوان کرد و گفت که IOC به دنبال پرهیز از هر نوع خطر برای مردم توکیو و ژاپن است. وی همچنین گفت: این مسابقات، بیشترین بیننده را نسبت به المپیک‌های قبلی دارد و دوره‌ای فوق‌العاده برای توکیو و کشور ژاپن است. میلیاردها نفر در سراسر جهان چشم به تصاویر تلویزیونی می‌دوزند و مردم توکیو و ژاپن را برای رسیدن به چنین دستاوردی در شرایط دشوار اخیر، تحسین می‌کنند.

المپیک ۲۰۲۰ از اول تا ۱۷ مرداد سال ۱۴۰۰ در شهر توکیو برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس