کد خبر 1245845
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
آمار گلزنی در دربی‌های اخیر/ کدام تیم در پنالتی‌زدن موفق‌تر است؟ استقلال یا پرسپولیس

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی به دیدار هم خواهند رفت.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی در حالی از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی به دیدار هم خواهند رفت که پرداختن به نکات آماری این دیدار خالی از لطف نیست.

*در ۵ بازی گذشته پرسپولیس ۸ بار و استقلال ۶ بار موفق به گلزنی شده‌اند، اما هیچ کدام از این گل‌ها با استفاده از ضربات شروع مجدد به دست نیامده است.

*هر ۶ گل استقلال از داخل محوطه جریمه زده شده و فقط یک گل از ۸ گل پرسپولیس از پشت محوطه جریمه وارد دروازه آبی‌پوشان شده است.

*احمد نوراللهی آخرین بار در دربی فروردین ۹۸، زمانی که برانکو و شفر روی نیمکت دو تیم حضور داشتند توانست ضربه کرنر ارسالی از ترابی را وارد دروازه رحمتی کند.

پرسپولیس؛ ۱۱ گل از ۱۶ پنالتی

*پرسپولیس با شکست النصر در ضربات پنالتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. در آن بازی کنعانی، نعمتی، سرلک، خلیل‌زاده و شجاعی پنالتی هایشان را به گل تبدیل کردند و لک پنالتی مایکون را گرفت.

*پرسپولیس فصل گذشته جام حذفی را با شکست مقابل استقلال در ضربات پنالتی از دست داد. در آن بازی نورالهی و اوساگونا پنالتی‌هایشان را از دست دادند و فقط عالیشاه توپ را به تور چسباند. رادوشوویچ هیچ کدام از ۴ پنالتی استقلال را مهار نکرد.

*این فصل هم برای پرسپولیس ترابی ۳ بار و نعمتی یک بار از روی ضربه پنالتی پرسپولیس را به گل رسانده‌اند.

*شهریار مغانلو که فصل گذشته ۶ گل از روی نقطه پنالتی برای پیکان به ثمر رسانده بود احتمالا یکی از پنالتی‌زن‌های پرسپولیس خواهد بود.

استقلال؛ ۱۲ گل از ۱۵ پنالتی اخیر

*استقلالی‌ها در زدن ضربات پنالتی موفق‌تر از پرسپولیس عمل کرده‌اند.

*آخرین باری که سرنوشت استقلال به ضربات پنالتی کشیده شد مقابل پرسپولیس در جام حذفی پارسال بود که هر چهار پنالتی مطهری، میلیچ، غفوری و دیاباته به گل تبدیل شد و پیروزی بزرگی را به دست آوردند.

*دیاباته از فصل گذشته از مجموع ۷ پنالتی، فقط یکی را از دست داده و همه ضرباتش را با ارتفاع کم زده است.

*غفوری و مطهری دو پنالتی‌زن دیگر استقلال هستند که از مجموع ۷ پنالتی فقط وریا یکی را از دست داده است.

*قایدی این فصل فقط یک بار پشت ضربه پنالتی ایستاده که در گل کردن آن ناکام بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس