کد خبر 1245736
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
گزارش جدید رسانه‌های صهیونیستی از ناوگان موشکی حزب‌الله/ وحشت اسرائیل از جنگ سوم با لبنان

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به ترس تل‌آویو از جنگ احتمالی بعدی با لبنان اعلام کردند که حزب‌الله قادر است روزانه با ۳۰۰۰ موشک اسرائیل را هدف قرار دهد.

به گزارش مشرق، «امیر برعام» کارشناس نظامی برجسته رژیم صهیونیستی با اشاره به پانزدهمین سالگرد تجاوز این رژیم علیه لبناندر جولای 2006 اعلام کرد که فرماندهی منطقه شمالی در ارتش اسرائیل تخمین می‌زند، حزب الله هواپیماهای بدون سرنشینی در اختیار دارد که برد آنها به 400 کیلومتر می‌رسد و در جنگ احتمالی بعدی سه هزار موشک روزانه به سمت اسرائیل پرتاب می‌شوند، چرا که حزب‌الله 150 هزار موشک در اختیار دارد.

این کارشناس صهیونیست با انتشار مقاله‌ای در وبسایت اسرائیلی والا اظهار داشت که پس از گذشت 15 سال از آن جنگ حزب‌الله بسیار قدرتمند شده و ارتش اسرائیلی تلاش می‌کند برای رویارویی با آن آماده باشد. این بدان معنا است که جنگ بعدی برای ما بسیار پیچیده خواهد بود.

وی تاکید کرد که ارتش اسرائیل در جنگ بعدی نیاز به مانور زمینی خواهد داشت و جنگ بعدی در جبهه شمالی اسرائیل در مقایسه با جنگ اخیر غزه بسیار تهاجمی تر و پیچیده تر خواهد بود.

این کارشناس برجسته نظامی صهیونیست به نقل از محافل نظامی اسرائیل اعلام کرد، حزب الله از تاکتیک‌های عملیاتی خاصی استفاده می‌کند و ارتش اسرائیل نیز از هیچ تلاشی برای هدف گرفتن مواضع فعال حزب الله دریغ نخواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز فاش کرد که بسیاری از سربازان اسرائیل در جنگ دوم با لبنان در سال 2006 دچار آسیب‌های روانی شده‌اند.

رسانه های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که طبق ارزیابی‌های ارتش اسرائیل زرادخانه موشکی حزب الله از زمان جنگ جولای تاکنون بسیار تقویت شده و این حزب 150 هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد.

وب سایت صهیونیستی والا اعلام کرد که زرادخانه حزب‌الله شامل موشک هایی با برد 15 تا 700 کیلومتر و موشکهای بالدار با برد 200 کیلومتر و هواپیماهای بدون سرنشین با برد 400 کیلومتر است.

این رسانه اسرائیلی تصریح کرد که طبق ارزیابی‌های ارتش اسرائیل، حزب‌الله در جنگ بعدی روزانه بین هزار تا 3 هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌کند.

از طرف دیگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز به نوبه خود در این زمینه گزارش داد که مسئولان ارشد در موسسه امنیتی اسرائیل هنوز هم معتقدند که احتمال جنگ گسترده با لبنان همچنان کم است.

این رسانه اسرائیلی افزود با وجود تلاش‌هایی که رسانه‌های خارجی برای ضربه زدن به پروژه موشک‌های دقیق حزب الله به اسرائیل نسبت می‌دهند اما حزب الله موفق شده توانایی‌های خود را در این زمینه به گونه ای تقویت کند که موجب نگرانی موسسات امنیتی اسرائیل می‌شود.

«آلون بن دیوید» کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی در این زمینه تاکید کرد که طبق ارزیابی‌های اسرائیل حزب الله تا امروز موفق شده صدها موشک دقیق با بردهای متوسط و دور تولید کند و اکنون تاسیسات زیادی در لبنان شامل موشک‌های دقیق حزب الله وجود دارد.

وی افزود، حزب الله لبنان تاکنون موفق شده است که موشک‌های نقطه زن میان برد و دور برد را انبار کند. حزب الله به هرگونه حمله اسرائیل به خاک لبنان با آتش پاسخ خواهد داد.

این تحلیلگر صهیونیست موشک‌های نقطه زن حزب الله لبنان را تهدید راهبردی برای رژیم صهیونیستی دانست و در عین حال اذعان کرد که همه تلاش‌های این رژیم برای جلوگیری از دستیابی حزب الله به این موشک‌ها ناکام مانده است.

وی تصریح کرد: ارتش اسرائیل تهدید موشک‌های نقطه زن در لبنان علیه اسرائیل را راهبردی می‌داند و قدرت این موشک‌ها می‌تواند سامانه‌های راهبردی اسرائیل را فلج کند و حزب‌الله با این موشک‌ها می‌تواند پایگاه «هکریا» در تل‌آویو را هدف قرار دهد که مقر وزارت اطلاعات و ستاد مشترک ارتش در آنجا قرار دارد.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین پایان سال گذشته به نقل از یک کارشناس برجسته اسرائیلی اعلام کردند که موشک‌های دقیق حزب الله بزرگترین خطر برای اسرائیل و ارتش آن است.

همچنین یکی از فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به نام «طال کلمن» در این زمینه اظهار داشت، فکر یک ضربه پیشگیرانه علیه پروژه موشکهای دقیق حزب الله یک مسئله پیچیده است، زیرا ممکن است منجر به یک جنگ منطقه‌ای شود.

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان نیز در گفتگوی خود با شبکه المیادین در پایان سال 2020 تاکید کرد که تعداد موشک‌های دقیق مقاومت نسبت به سال گذشته دو برابر شده و مقاومت می‌تواند هر منطقه‌ای را در سراسر فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دهد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 4
    فریب سامانه موشکی مثل آب خوردنه . کافیه بجای پرتاب 50 موشک فقط یک موشک هوشمند پرتاب بشه . این موشک به محض اولین شلیک سامانه گنید باید مثل جنگنده ها دارای سیستم ( چف - فلر) باشد . در اینصورت سامانه اشتباه کرده و دهها موشک پرتاب میکند . حالا قبل از بار گذاری دوباره سامانه ده ها موشک بفرستید . کار تمام است . بجای پرتاب موشک ها یک موشک بسازید تمام اطلاعات موقعیت سامانه را ارسال کند . راههای زیادی وجود دارد که اینجا نمیتوان گفت .
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 3
      صهیونیست ها با بزرگنمایی توان نظامی حزب الله به دنبال باج گرفتن از غربی هاست
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 2
      اضافه کنید که امواج سایتها ی گنبد برای مردم اسرائیل بمراتب کشنده تر از موشکهای مقاومت است - دو سر رسیدن به هدف است در هر صورت به زیان و نابودی صهیونیستها منجر می شود.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      در اینکه صهیونیستها مانند همیشه تلاش برای باجگیری از غربی ها دارند شکی نیست. اما این موضوع ربطی به توان نظامی و موشکی حزب الله ندارد. واقعیت این است که توان نظامی حزب الله بسیار عظیم است و ربطی به بزرگ نمایی یا کوچک نمایی صهیونیستها ندارد.
  • سادات US ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 1
    بسم الله الرحمن الرحیم رژیم صهیونیستی جنایتکار،تجزیه طلب، برای نفوذ راحت و آسان به خاک ایران اسلامی و میان ملت ایران احتیاج به نزدیک شدن،به خاک ایران و به ملت ایران دارد!!! از هر راهی،برای نفوذ در حال استفاده است! از راه فضای مجازی،از راه ماهواره ها و ...... و حالا،شگرد جدید،صهیونیستها که امیدواریم، دستگاه دیپلماسی کشور و همه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، مراقب این موضوع بسیار مهم باشند، سفارتخانه هایی که در نزدیکی خاک ایران،پی درپی، با حمایت آمریکاییها و غربیها و سعودیها؛ درحال ایجاد شدن و افتتاح شدن است!!!! هوشیاری و بیداری؛تکلیف هر مسلمانی است!!!! تجزیه طلبی و حمایت ازهرتجزیه طلب درمنطقه را دست کم نگیریم از صهیونیستها! غیر از اینکه دزدان و جاسوسان خبره ای هم هستند و تربیت کرده اند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس