صنعا

معاون نخست وزیر و دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه فرستاده ویژه سابق سازمان ملل در حل بحران یمن ناکام بوده است، گفت که سازمان ملل در رفع هیچ تنشی در جهان موفق نبود ه است.

به گزارش مشرق، یک مقام یمنی تاکید کرد که سازمان ملل و فرستاده آن در حل بحران یمن ناتوان بوده است

جلال الرویشان معاون نخست وزیر و نائب رئیس هیات مذاکره کننده ملی یمن در گفت‌وگو با المسیره  گفت: سازمان ملل نتوانست طرف مقابل (ائتلاف سعودی و مزدورانش) را برای نشستن پای میز مذاکره متقاعد کند و ائتلاف سعودی همه مذاکرات را رد می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان گفت مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سابق سازمان ملل به موفقیت‌هایی در خصوص حل بحران یمن دست یافت، گفت: در خصوص توافق سوئد هیچ موفقیت مهمی به دست نیامده است.

الرویشان تاکید کرد: البته سازمان ملل و شورای امنیت در حل هیچ مناقشه‌ای در هیچ کانون تنشی در جهان موفق نبوده اند.

این مقام یمنی گفت: فرودگاه صنعاء به فرودگاهی برای کارکنان سازمان ملل و نهادهای بین المللی تبدیل شده و هیچ یمنی اجازه استفاده از آن را ندارد.

معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن از فرستاده جدید سازمان ملل خواست مستقل و صادق عمل کند و از دیپلماسی جانبداری دوری کند.

دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن در سال ۱۳۹۷ به توافقی مبنی بر آتش‌بس در استان الحدیده واقع در غرب این کشور و فراهم کردن زمینه‌های ورود کمک‌های بشر دوستانه برای میلیون‌ها یمنی دست یافتند که به دلیل انعقاد در سوئد و تحت نظارت سازمان ملل به توافق سوئد مشهور شد

از آن زمان دولت منصور هادی به هیچ کدام از مفاد این توافق عمل نکرده است و الحدیده روزانه شاهد ده‌ها مورد نقض آتش بس توسط مزدوران ائتلاف سعودی است.

 «هانس گردنبرگ» دیپلمات سوئدی اخیرا به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن تعیین شده است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: شورای امنیت و سازمان ملل باید سیاست خود را از حمایت از ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی-سعودی-اماراتی و متحدانش به حمایت از صلح حقیقی تغییر دهند، این یک اقدام جدی است.

وی ادامه داد، تا زمانی که سیاست حمایت از ائتلاف متجاوز و تداوم محاصره ادامه دارد، هیچ فرستاده جدیدی، چیز تازه‌ای به ارمغان نخواهد آورد.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل که قرار است گرنبرگ جای وی را بگیرد، در فوریه ۲۰۱۸ جانشین «اسماعیل ولد شیخ احمد» شده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس