کد خبر 1245020
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
چین

چین در واکنش به هشدار واشنگتن به شرکت‌های حاضر در هنگ کنگ، اعلام کرد که با دخالت آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ مخالف است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، چین روز سه شنبه در پاسخ به گزارشی مبنی بر اینکه واشنگتن به شرکت‌های آمریکایی در مورد خطرات فعالیت در هنگ کنگ هشدار داده، اعلام کرد که با مداخله آمریکا در امور داخلی چین و هنگ کنگ مخالفت می‌کند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست مطبوعاتی روزانه گفت: «قانون اساسی هنگ کنگ و قوانین مربوطه به وضوح از منافع سرمایه گذاران خارجی محافظت می‌کند.»

فایننشال تایمز روز سه شنبه گزارش داد که دولت آمریکا در این هفته به شرکت‌های خود در مورد افزایش خطرات فعالیت در هنگ کنگ هشدار می‌دهد و همچنین هشدار قبلی را که در مورد سین کیانگ صادر شده است به روز می‌کند.

چندی پیش نیز وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به ادعای بی اساس سازمان‌های غربی درباره قانون حفاظت از امنیت ملی در هنگ کنگ گفته بود که همه حقوق قانونی و آزادی ساکنان هنگ کنگ و خارجی‌ها در این ناحیه در یک محیط امن‌تر تضمین شده است و هیچ حمله و اتهامی نمی‌تواند مانع حرکت هنگ کنگ به سوی پیشرفت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس