درخواست 200 میلیارد تومان برای حل مشکلات دامی کشور - کراپ‌شده

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات دامی در خواست شده است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر بسطامی گفت: مدتی است که دامداران به خاطر مشکلات اقتصادی و محدودیت‌هایی که در بحث صادرات دام وجود داشته تحت فشار قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در طول این مدت در رابطه با این موضوع جلسات متعددی با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم؛ در این جلسات راجع به فروش احشام دامداران و دام غیر مولد از طریق مرز به کشورهای همسایه مذاکره داشتیم که به دلایل مختلفی شورای قیمت گذاری با این موارد مخالفت می‌کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در نهایت اجازه فروش دام زنده در داخل کشور را با قیمت مصوب ۴۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم را تصویب کردیم که تا حدودی مشکلات دامداران را حل خواهد کرد؛ هر چند در برخی از استان‌ها طرح به درستی پیاده نشده اما تعدادی از دامداران همچنان نارضایتی خود را اعلام داشته‌اند.

وی ادامه داد: ما به دنبال این بودیم که به طریق قانونی و به شکل اساسی مشکل دامداران را حل کنیم و با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، شورای قیمت گذاری خرید تضمینی و تلاش ریاست سازمان عشایری کشور روز گذشته فروش دام زنده و صادرات آن به کشورهای همسایه تصویب شد.

بسطامی تصریح کرد: تا فردا دستورالعمل اجرایی آن به کلیه استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: همچنین روز گذشته استفاده از ذخایر استراتژیک برای تامین نهاده‌های دامی از طریق پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی و همچنین پشتیبانی امور دام به تصویب رسید.

بسطامی گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مقرر شد از طریق شورای قیمت گذاری محصولات اساسی اجازه‌ تامین بیش از ۱۰۰ هزار تن از محل ذخایر استراتژیک تهیه شود.

وی ادامه داد: امروز حدود ۲۸ هزار تن از آن در سامانه بارگذاری شده است که میتواند هم در قیمت نهاده‌های دامی و هم در قیمت محصولات کشاورزی موثر باشد و یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان و دامداران برطرف شود.

بسطامی افزود: طی دو سال گذشته دامداران برای تهیه نهاده‌های دامی مجبور به گرفتن وام‌هایی شدند که پرداخت این وام‌ها به مدت سه سال استمهال شد و قرار بر آن است که دیرکرد این وام‌ها بخشیده شود.

وی گفت: خبر دیگری که برای دامداران دارم این است که سازمان بحران کشور ۲۰۰ میلیارد تومان را برای حل مشکلات دامی در خواست کرده و همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات آبرسانی به مناطق عشایری در نظر گرفته شده است.

بسطامی ادامه داد: با مصوبات انجام شده بخش بزرگی از مشکلات دامداران حل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    بجای این کارها مرغ وگوشت وارد کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس