بلغارستان

دومین انتخابات پارلمانی در بلغارستان ظرف سه ماه گذشته، امروز یکشنبه با بازگشایی صندوق‌های آرا آغاز شد تا راهی برای پایان بحران تشکیل کابینه جدید این کشور پیدا شود.

به گزارش مشرق، رقابت پنج هزار و ۸۱ نامزد عضویت در پارلمان بلغارستان برای ۲۴۰ کرسی پارلمان و تعیین تکلیف کابینه آینده این کشور امروز یکشنبه آغاز شد.

منابع رسانه‌ای از بازگشایی بیش از ۱۳ هزار شعبه رای در سراسر بلغارستان به منظور تعیین نمایندگان پارلمان این کشور خبر دادند.

انتخابات پارلمانی در بلغارستان در شرایطی آغاز شده که ظرف سه ماه اخیر دو بار در این کشور انتخابات برگزار شده اما در انتخابات قبل، احزاب در تشکیل کابینه ائتلافی ناکام بودند و کار به برگزاری دومین انتخابات کشید.

به گزارش آناتولی، علاوه بر  بیش از ۱۳ هزار شعبه رای در بلغارستان، ۷۴۸ شعبه رای در خارج از این کشور برای دریافت آرای بلغاری‌ها در نظر گرفته شده است.

طبق گزارش این رسانه، بلغارستان که از سال ۲۰۰۷ به اتحادیه اروپا پیوست، یکی از فقیرترین کشورهای این اتحادیه است و بارها با هشدارهای اتحادیه اروپا درباره فساد گسترده در این کشور، عدم شفافیت در نهادهای دولتی و ناکارآمدی قضایی مواجه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس