افشاریان: داوران خسته‌تر از گذشته و شکننده‌تر شده‌اند/ داوران در لیگ آینده در نهایت به ۸۰ نفر می‌رسند

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال از ورود تکنولوژی VAR در انتهای نیم فصل دوم خبر داد و گفت: تعداد بالای داوران از معضلات داوری است‌.

به گزارش مشرق، خداداد افشاریان درباره ریشه‌یابی مشکلات و اشتباهات داوری در لیگ فوتبال ایران گفت: حساسیت بازی‌های لیگ به قدری زیاد است که نمی‌توان درباره داوری اظهار نظر شتاب‌زده کرد و ممکن است هر سخن تاثیری در روند قضاوت به خصوص در هفته‌های آخر داشته باشد.

وی روحیه داوران فعلی را بسیار شکننده و ضعیف توصیف کرد و اظهار داشت: داوران امروز نسبت به گذشته خسته‌تر هستند و روحیه ضعیف‌تری دارند. عدم امنیت روانی، مالی و حقوقی موجب شده داوران به سختی کار خود را انجام دهند.

سرپرست کمیته داوران که این صحبت‌ها را در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت‌وگو مطرح می‌کرد، درباره بالا بودن تعداد داوران لیگ ایران در مقایسه با لیگ‌های دیگر کشورها، گفت: ۱۷۴ داور و کمک داور، لیگ برتر کشور را قضاوت می‌کنند. بالا بودن تعداد داوران معضل بزرگی است چرا که موجب طولانی شدن فاصله قضاوت می‌شود و خطا را افزایش می‌دهد. فعلاً در این فصل چاره‌ای برای این موضوع نداریم.

بیشتر بخوانید:

واکنش مدیر سپاهان به هجمه‌های اخیر

افشاریان تاکید کرد: برای لیگ برتر فوتبال به ۲۴ داور نیاز داریم که به همراه کمک نهایتا به ۸۰ نفر برسد، نه بیشتر! کاهش تعداد می‌تواند منجر به آموزش مطلوب، خدمت رسانی، تشویق و تنبیه به هنگام داوران شود که در نهایت راندمان را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر این که ما از فوتبال به جای درآمد بالا، حرمت می‌خواهیم، یادآور شد: این مسائل و افراد صاحب نفوذ در این حوزه فشار زیادی به کمیته داوران وارد می‌کنند و برای همراه شدن داوری با فوتبال چاره‌ای جز حل این مسائل نداریم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ضمن انتقاد از وضعیت موجود، این روزها را بدترین روزهای زندگی خود دانست و گفت: هیچ چیزی سر جای خود نیست و اعضای کمیته داوری تنها فرصت می‌کنند آرایش داوران بازی‌ها را طراحی کنند و هیچ زمانی برای آموزش و توصیه باقی نمی‌ماند.

افشاریان درباره VAR گفت: نخستین جلسه مربوط به واردات این تکنولوژی در فدراسیون برگزار شده است، اما فرآیند به کارگیری آن زمانبر است. در حال حاضر هیچ مشکلی جز مسائل آموزشی و اداری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تمام کارگروه‌ها پروسه مربوطه را پیگیری می‌کنند و نامه مورد نظر به فیفا ارسال شده است که با این روند کاری پیش بینی می‌شود تا ۹ ماه آینده یعنی پایان نیم فصل دوم، VAR در فوتبال ایران به کار گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زهره IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 0
    داوری بلد نیستند.
  • رضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    البته اینکه متاسفانه داوران مجری دستورات از بالا و مهندسی نتایج فوتبال هستند حتما خسته کننده است.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    به نظرم کلا داور ها از وسط زمین بازی باید حذف شوند و سیستم های الکترونیکی جایگزین شود اصلا نیازی به داور فیزیکی نیست نهایتا یک داور وسط کافی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس