کتاب «مرا با خودت ببر» در یزد رونمایی شد

کتاب «مرا با خودت ببر» نوشته حجت الاسلام مظفر سالاری که موضوع آن در مورد زندگانی و شخصیت امام جواد(ع)، است، شنبه شب در آیینی با حضور جمعی از مسوولان و نخبگان فرهنگی و ادبی یزد ،رونمایی شد.

به گزارش مشرق، مراسم یادشده در موسسه خیریه فرهنگی جوادالائمه (ع) به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه این امام همام (ع) با چند برنامه فرهنگی برگزار شد.

غلامعلی سفید رییس شورای شهریزد، مظفر سالاری، نویسنده اثر سخنانی بیان کردند و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مداحی کردند.

کتاب«مرا با خودت ببر» رمانی با محوریت زندگی امام جواد(ع) است و در آن با روایت داستان جذاب عاشقانه ابراهیم و دختری که در دمشق زندگی می‌کنند به مسایل زندگی این امام همام (ع)، امامت آن حضرت در هفت سالگی، دوران امامت، نحوه شهادت و مسایل سیاسی و اجتماعی برای مخاطب جوان پرداخته می‌شود.

 سالاری در این اثر، داستان عاشقانه‌ای را روایت می‌کند که در زمان حیات حضرت جواد (ع) اتفاق می‌افتد و در بستر این داستان به کرامت و مقتضیات زمانه این امام اشاره دارد و به زبانی ساده نوشته شد و از سوی انتشارات «به‌نشر» توزیع شد. 

آثاری چون «رویای نیمه شب» و «دعبل و زلفا» به قلم حجت‌الاسلام سالاری در کمتر از یک سال به چاپ چهلم و بالاتر رسید و همچنان مورد اقبال مخاطبان است.

آیین رونمایی علاوه بر حضور محدود جمعی از نخبگان و مسوولان در فضای مجازی برای استفاده علاقه‌مندان پخش شد.

به نوشته ویکی شیعه دانشنامه مجازی اهل بیت  ،محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی ( ۱۹۵-۲۲۰قمری) امام نهم شیعیان است.

آن حضرت ۱۷ سال امامت کرد که با حکومت مأمون عباسی و معتصم عباسی همزمان بود و براساس نقل بیشتر منابع، امام جواد(ع) در آخر ذی‌القعده سال ۲۲۰ قمری در ۲۵ سالگی مسموم و به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    ازش فیلم بسازید، تا مردم رو بیشتر جذب کنید. و الا دل ها و عاشقانه و زخم سیگاری ها میشن الگوهای مردم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس