کد خبر 1243458
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
خبر خوش سرلشکر باقری برای مردم هرمزگان / بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس تا یک ماه دیگر تکمیل می‌شود

گروه استان‌ها-رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از بهره‌برداری از بیمارستان نیروی دریایی ارتش ظرف یک ماه آینده خبرداد.

به گزارش مشرق، هرمزگان در حال حاضر با موج شدید کرونا مواجه است و شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد، در این استان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز هستند قرار دارند و نگرانی‌ها از شیوع سویه دلتا نیز به اوج خود رسیده است. 

این استان از یک سو با افزایش بیماران کرونایی و افزایش بستری‌ها مواجه است و از سوی دیگر کمبود شدید تخت موجب شده سایر بخش‌های بیمارستانی از پذیرش بیماران غیراورژانسی خودداری کنند و اکثر ظرفیت بیمارستان‌ها به حوزه کرونا اختصاص یابد.

ببینید:

عکس/ واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان با واکسن برکت

در این شرایط امید میرفت با بهره‌برداری از فاز اول بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس مشکل کمبود تخت در این استان کاهش یابد اما متاسفانه بازهم این بیمارستان به بهره‌برداری نرسید و مسئولان‌ وعده داده‌اند تا پایان مهرماه این بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در خدمت بهداشت و درمان استان قرار گیرد. 

یکی دیگر از ظرفیت‌های درمانی استان، بی شک احداث بیمارستان نیروی دریایی ارتش است، این بیمارستان که در بندر در حال احداث است بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رفت با سرعت بخشیدن به روند احداث و تجهیز، در زمان کرونا یاری‌گر حوزه درمان استان باشد. 

این امر مطالبه‌ای بود که استاندار هرمزگان نیز امروز در جلسه ستاد ملی کرونا مطرح کرد و از رئیس جمهور و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح درخواست آماده نمودن این بیمارستان را بیان کرد. 

رئیس جمهور در این جلسه از سرلشکر باقری و دکتر نمکی درخواست کرد با توجه به وضعیت نابسامان کرونایی هرمزگان هر چه زودتر بیمارستان ارتش آماده و تجهیز شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار گیرد. 

در همین راستا سرلشکر باقری در همین جلسه اظهار داشت: روند تکمیل این بیمارستان در حال انجام است و بخش قابل توجهی از آن نیز تکمیل شده و آماده است. 

وی افزود: همچنین باقی مانده اقدامات و عملیات ساختمانی بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین ما آمادگی داریم در صورتی که هرمزگان به بیمارستان صحرایی نیاز داشته باشد آن را در سریعترین زمان ممکن برپا و به مردم خدمت‌رسانی کنیم. 

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه تامین منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی، پیگیری‌ها در حال انجام است و کیت‌های تشخیص و دارو نیز به اندازه کافی تامین شده است و همچنین با تکمیل بیمارستان نیروی دریایی ارتش، تجهیزات بیمارستانی و درمانی آن سریعا تامین و راه اندازی خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    خدا خیرتون بده. ممنون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس