حملات

عبدالباری عطوان در مطلبی نوشت: گروه های مقاومت با بمباران مواضع آمریکا در سوریه و عراق این پیام را به «بایدن» رساندند که هرچه سریعتر باید نیروهایش را از خاک دو کشور بیرون بکشد.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب با انتشار مطلبی در روزنامه «رأی الیوم» به بررسی تحولات اخیر در سوریه و عراق و حمله به مواضع ایالات متحده آمریکا در این کشورها پرداخت.

بر اساس این گزارش، عطوان در مطلب خود نوشت: طی روزهای اخیر شاهد وقوع نبرد بزرگ میان نیروهای مقاومت حشد شعبی عراق با نظامیان ایالات متحده آمریکا در خاک این کشور بوده‌ایم. کاروان‌های لجستیک وابسته به نظامیان آمریکایی در نقاط مختلف عراق هدف قرار گرفتند و در عین حال، مواضع نظامی آنها به ویژه در عین الاسد موشک باران شد.

این تحلیلگر برجسته جهان عرب در ادامه مطلب خود آورده است: از سوی دیگر، ۱۴ راکت به پایگاه عین الاسد آمریکا اصابت کرد و مواضع آمریکا در فرودگاه اربیل نیز به وسیله پهپاد هدف حمله قرار گرفت.

این درحالی است که یک هواپیمای شناسایی نیز چندی پیش موفق شد بر فراز سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز واقع در بغداد، پایتخت عراق به پرواز درآید. اینها جملگی از تحولات قابل توجه هستند.

عطوان در ادامه گفته است: همزمان با حملات گسترده و فراگیر به مواضع و منافع ایالات متحده آمریکا در عراق، یک پایگاه نظامی این کشور در میدان نفتی «العمر» واقع در استان دیرالزور نیز هدف نیروهای مقاومت قرار گرفت. حملات فراگیر به مواضع و منافع آمریکا در سوریه و عراق حامل پیام واضحی برای «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است.

در ادامه مطلب این تحلیلگر برجسته جهان عرب آمده است: در واقع، گروه‌های مقاومت در سوریه و عراق این پیام واضح و شفاف را به بایدن مخابره کردند که همچنان حضور نظامیان آمریکایی در خاک خود را غیرقانونی قلمداد می‌کنند. گروه‌های مقاومت این پیام را به آمریکایی‌ها رساندند که باید هرچه سریع‌تر خاک سوریه و عراق را ترک کنند؛ در غیر این صورت با حملات و عملیات‌های گسترده‌تری مواجه خواهند شد.

عبدالباری عطوان در ادامه افزوده است: واقعیت این است که مردم سوریه و عراق دیگر تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک خود را بر نمی‌تابند و خواستار مقابله با این حضور هستند. آمریکایی‌ها طی ۱۲ سال گذشته بیش از ۲ میلیون عراقی را کشته و صدها هزار تَن از آنها را آواره کرده‌اند. بنابراین، کاملاً طبیعی است که مطالبه عمومی عراقی‌ها اخراج نظامیان آمریکا از کشورشان باشد.

این تحلیلگر برجسته جهان عرب در پایان مطلب خود نیز آورده است: ما نمی‌توانیم همزمانی حملات به مواضع و منافع آمریکا در سوریه و عراق را تصادفی تلقی کنیم. به نظر می‌رسد که زمان مواجهه و رویارویی بزرگ مقاومت با ایالات متحده آمریکا در سوریه و عراق فرا رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    4 0
    من نمیفهمم آمریکا برا چی پاشده اومده تو کشور های اینجا. یکی نیست بگه هر مشکلی داشته باشن به تو چه
    • DE ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      گل گفتی
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      واقعااااا
  • DE ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    آمریکا باید از منطقه ی خاورمیانه برود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس