کد خبر 1242838
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
روسیه

یک مقام روسیه‌ای روز پنجشنبه گفت مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه خواهد داشت و متوقف نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه تصریح کرد اوضاع در جمهوری عربی سوریه به مرور به سمت ثبات پیش می‌رود.

لاورنتیف که بعد از برگزاری شانزدهمین دور نشست آستانه در شهر نورسلطان صحبت می‌کرد تأکید کرد که جنگ با تروریسم در سوریه کماکان اولویت دارد. وی تصریح کرد مسکو اوضاع در جمهوری سوریه را رو به ثبات می‌داند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که نبرد با گروه‌های تروریستی در سوریه باید بدون توقف ادامه پیدا کند.

لاورنتیف گفت: «نمی‌توان اجازه داد سفیدنمایی تروریست‌ها اتفاق بیفتد و آنها نامشان را به "معارضان میانه‌رو" تغییر دهند.»

این مقام روسیه‌ای اضافه کرد: «مبارزه با گروه‌های تروریستی باید تا زمان حذف کامل آنها ادامه پیدا کند. نباید در این زمینه وقفه‌ای اتفاق بیفتد.»

شانزدهمین دور مذاکرات روند آستانه امروز پنجشنبه در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار شد.

حاضران در این نشست در بیانیه‌ای مشترک بار دیگر با تأکید بر این‌که سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد، توافق کردند که دور بعدی این مذاکرات تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در نورسلطان برگزار شود. (اینجا بخوانید)

لاورنتیف تصریح کرد بیانیه مشترک صادرشده بعد از مذاکرات نورسطان به وضوح نظرات شرکت‌کنندگان درباره حضور گروه‌های تروریستی در سوریه را منعکس می‌کند.

در بخشی از بیانیه مشترک روز پنجشنبه آمده جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان سه کشور ضامن روند آستانه «افزایش فعالیت‌های تروریستی در بخش‌های گوناگون سوریه که باعث از دست رفتن جان انسان‌های بیگناه می‌شود و از آن جمله حملات به اهداف تأسیسات غیرنظامی را محکوم کردند.»

کشورهای ضامن روند آستانه همچنین خواستار تداوم همکاری‌ها به منظور نابودی نهایی داعش، جبهه النصره و سایر اشخاص، گروه‌ها، تشکل‌ها و موجودیت‌های مرتبط با القاعده یا داعش و سایر گروه‌های تروریستی شناخته شده توسط شورای امنیت سازمان ملل شدند.

این کشورها همچنین از حضور و فعالیت‌های تروریستی فزاینده هیأت تحریرالشام و سایر گروه‌های وابسته شناخته شده توسط شورای امنیت سازمان ملل که غیرنظامیان داخل و خارج از منطقه کاهش تنش ادلب را تهدید می‌کند ابراز نگرانی جدی کردند.

هیأت جمهوری اسلامی ایران در این نشست‌ها مواضع خود مبنی بر مبارزه با تروریسم، کمک‌های بشردوستانه و مقابله با تحریم‌های آمریکا بر علیه سوریه را مطرح کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس