آمریکا:هفتمین دور مذاکرات وین با ایران برگزار می‌شود

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن انتظار دارد هفتمین دور مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای ایران برگزار شود.

به گزارش مشرق، «ند پرایس»‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه از احتمال شروع‌شدن دور هفتم نشست کمیسیون مشترک برجام برای احیای این توافق خبر داد.

پرایس طی نشست خبری روزانه در وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما انتظار داریم هفتمین دور گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای با ایران برگزار شود».

وی درباره مذاکرات صلح افغانستان نیز گفت: «ما از نقش قطر در گفت‌وگوهای افغانستان سپاسگزاریم و ادامه این گفت‌وگو را در دوحه حمایت می‌کنیم».

این دیپلمات آمریکایی درباره برگزاری نشستی با حضور اعضای طالبان مقام‌های افغانستان در تهران اظهار داشت: «ما می‌دانیم که ایران میزبان هیأت طالبان بوده و نقش همسایگان افغانستان را در آینده درک می‌کنیم».

پرایس در حالی که سعی می‌کرد لحن بی‌تفاوت نسبت به تلاش‌های ایران برای میانجی‌گری و برقراری ثبات و آرامش در افغانستان داشته باشد، اما افزود: «دستیابی به صلح در افغانستان نیاز به نقش مثبتی برای همسایگان دارد و نقش ایران ممکن است مثبت باشد».

وی در خصوص تحولات اخیر در عراق نیز ادعا کرد: «حملات اخیر گروه‌های حامی ایران در عراق نمونه‌ای از تهدیدهایی است که آنها برای حاکمیت این کشور دارند».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    2 0
    واشنگتن غلط کرد.
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    2 0
    ان شاء الله آرزوی هفتمین دور مذاکرات وین را به گور خواهید برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس