عربستان| برادر بن سلمان به آمریکا رفت/ پرونده خاشقجی و ایران در صدر گفت‌‌‌وگوها

خالد بن سلمان عبدالعزیز قرار است با مقامات ارشد آمریکایی دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله ایران بحث و گفت‌وگو کنند.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱،کاخ سفید اعلام کرد که شاهزاده «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» معاون وزیر دفاع سعودی برای رسیدگی به موضوعات مختلف از جمله پرونده «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی قرار است با مقامات آمریکایی دیدار کند.

یک منبع آمریکایی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود پرونده قتل جمال خاشقجی از موضوعات مورد گفتگوی معاون وزیر دفاع عربستان با مقام‌های آمریکایی باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدار زودهنگام برادرِ ولیعهد سعودی با مقامات بلندپایه دولت آمریکا

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد شاهزاده «خالد بن‌سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان در واشنگتن به سر می‌برد.

گفتگوی خالد بن سلمان با مقامات آمریکایی نشان خواهد داد که چگونه روابط عربستان با ایالات متحده در مقایسه با دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا تغییر کرده است.

یک منبع آمریکایی در خصوص این دیدار اعلام کرد که برادر ولیعهد سعودی با « لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و « مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای مدت کوتاهی در پنتاگون و همچنین با « کالین کال» معاون وزیر دفاع نیز بحث و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با معاون وزیر دفاع سعودی درباره مسائل مختلف از جمله همکاری دیرین دو کشور، کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، و «تعهد آمریکا به عربستان برای کمک به دفاع از خود در حالی که این کشور با حملات گروه‌های همسو با ایران مواجه است» گفتگو کرده است.

شاهزاده خالد برادر « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و فرزند « سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه فعلی عربستان است.

این نخستین سفر یک هیئت عالی رتبه سعودی بعد از گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده در ارتباط با دخالت ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی بود.

بر اساس گزارش منابع مقامات آمریکایی اعلام کردند که انتظار نمی‌رود که برادر کوچکتر ولیعهد سعودی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

چند روز گذشته « فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه نشست وزرای امور خارجه و توسعه اجلاس جی ۲۰ در ماترا ایتالیا با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود دیدار کرد. در این دیدار وزرای خارجه عربستان سعودی و آمریکا جنبه‌های همکاری استراتژیک بین دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن را در زمینه‌های مختلف، برای تأمین منافع مشترک بررسی کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 0
    رفته اعلام وفاداری و نوکری بکنه و آمادگی برای دوشیده شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس